Beantwoord

Kan ik mijn Qbox blijven gebruiken? Blijft windtegoed wel zichtbaar?

• 29 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 202 keer bekeken

Badge +4
kan ik de qbox blijven gebruiken?blijft de app draaien?!?!!?!

2de vraag hoe zit het met de de windtegoed kan je die blijven bekijken?

3de vraag waar zijn jullie van uit gegaan qua standen om mijn nieuwe aanbieding? graag zou ik deze willen weten zodat ik met andere aanbieders kan vergelijken.

mvg John V
icon

Beste antwoord door Fokke van Qurrent 30 oktober 2018, 13:28

Hoi @John.v,

1. De Qbox kan je helaas niet blijven gebruiken tenzij je handig bent met programmeren. Hier vind je daar meer informatie over https://community.qurrent.nl/qbox-24/is-het-mogelijk-om-zonder-qurrent-de-qbox-uit-te-lezen-4184

2. Opwek van windtegoed zal zichtbaar blijven.

3. We zijn uitgegaan van ongeveer 1900 kWh en 1100 kuub gas.

Groet,

Fokke
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi @John.v,

1. De Qbox kan je helaas niet blijven gebruiken tenzij je handig bent met programmeren. Hier vind je daar meer informatie over https://community.qurrent.nl/qbox-24/is-het-mogelijk-om-zonder-qurrent-de-qbox-uit-te-lezen-4184

2. Opwek van windtegoed zal zichtbaar blijven.

3. We zijn uitgegaan van ongeveer 1900 kWh en 1100 kuub gas.

Groet,

Fokke
De app (iOS) blijft wel gewoon werken? Alleen niet meer real-time maar verversing om de 15 minuten? Klopt dat?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @jjvandenbos.

Bedankt voor je bericht.

De app blijft gewoon werken, alleen niet in combinatie met de Qbox. Het is dan dus inderdaad de slimme meter die dan data door zal geven aan de Mijn Energie app.
De slimme meter doet dit elke 15 minuten als je de uitleesfrequentie van je slimme meter op 'elk kwartier uitlezen' hebt staan.

Groeten,
Julian
Reputatie 4
Badge +12
Hoi @jjvandenbos.

Bedankt voor je bericht.

De app blijft gewoon werken, alleen niet in combinatie met de Qbox. Het is dan dus inderdaad de slimme meter die dan data door zal geven aan de Mijn Energie app.
De slimme meter doet dit elke 15 minuten als je de uitleesfrequentie van je slimme meter op 'elk kwartier uitlezen' hebt staan.

Groeten,
Julian

Maar het dagoverzicht met je kwartierverbruiken krijg je pas de volgende dag. De slimme meter wordt niet elk kwartier uitgelezen, maar de kwartierverbruiken worden in de meter opgeslagen. De slimme meter wordt 's nachts uitgelezen door de netbeheerder. Die geeft de kwartierverbruiken van de afgelopen dag door aan Qurrent en die zet het op "Mijn Energie" en de app. Met real-time heeft dat niets meer te maken. De vertraging is ongeveer een dag.

Groet, Frans
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @FransvanWoerkom,

Dankjewel voor je aanvulling! Het is inderdaad zo dat je niet real-time kan meekijken met je verbruik, zoals dat wel met de Qbox kan.
De standen komen met vertraging in de app, maar het inzicht blijft er dus wel!

Groet, Joost

Reageer