Vraag

Mijn energieverbruik wordt verkeerd weergegeven in de energiegrafiek van Mijn Energie

• 2 juli 2018
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Via mijn slimme meter heb ik een qurrent app aangesloten. Ik kan zo mijn stroom / gasverbruik op de app aflezen. Er worden echter verkeerde waardes doorgegeven. Zo zou ik vandaag al 12.39 KW hebben verbruikt en (maar) 5.46 hebben opgewekt.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @J.W.P.M.Maas,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat er verkeerde waarden worden getoond.
Als ik in je energiegrafiek kijk zie ik echter geen extreme waarden of extreme verschillen die wijzen op een defect of storing.
Waarom denk je dat de getoonde waarden incorrect zijn? Heb je nog een aparte app voor de opwek van je zonnepanelen die bijvoorbeeld door de installateurs van je zonnepanelen is aangeraden?

Als er een referentiepunt is kan er gekeken worden naar wat er fout gaat en kan het probleem wellicht worden verholpen.

Groeten,
Julian
Hoi Julian. Dank je voor je reactie.
Tot vorig jaar gaf de app wel de juiste waarden. Nu zou is bv. gisteren -11.61 hebben verbruikt en 9.66 hebben opgewekt. Het apparaat zelf geeft voor gisteren echter een opbrengst van 34 kwh ! .
Reputatie 4
Badge +8
Hoi J.W.P.M.Maas,

Is er een structureel verschil tussen wat de omvormer laat zien en wat er in Mijn Energie staat? In dat geval is de Qbox Solar defect. Ik hoor graag of dit het geval is

Groet,
Tomer
Jazeker. Mijn omvormer geeft aan, dat ik vandaag 14 kw heb opgebracht, de app zegt 3.46 opbrengst, maar ook weer een negatief 3.69 verbruik...…..
Reputatie 4
Badge +8
J.W.P.M. Maas.

Dank je wel voor het doorgeven! Ik geeft deze informatie door aan mijn Qbox collega. Zodra dit probleem is opgelost, of wij meer informatie nodig hebben, zullen wij je hierover berichten.

Groet,
Tomer
J.W.P.M. Maas.

Dank je wel voor het doorgeven! Ik geeft deze informatie door aan mijn Qbox collega. Zodra dit probleem is opgelost, of wij meer informatie nodig hebben, zullen wij je hierover berichten.

Groet,
Tomer

Dank je !
Reputatie 4
Badge +8
Graag gedaan! Ik hoop snel goed nieuws voor je te hebben :)

Groet,
Tomer

Reageer