Beantwoord

Mijn live data van de Qbox lijkt niet te kloppen, wat nu?

• 29 september 2017
  • 13 reacties
  • 209 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Beste Giulia,

Mijn internet verbinding is stabiel. Een reset van het modem heeft ook niets uitgehaald. De meterkast QBox knippert nu vrijwel de hele tijd groen/oranje/rood. De internet QBox brandt continu groen. Toen ik vanochtend op de app keek werd er geen verbruik weergegeven sinds gisteravond ca. 11 uur. Even later was er opeens wel verbruik, maar dat zag er zo uit:

Daar klopt dus helemaal niets van. Hier een plaatje van dinsdagochtend, voordat de nieuwe slimme meter werd geplaatst:

Graag advies wat ik moet doen om dit op te lossen.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 10 oktober 2017, 13:13

Goedemiddag G.J. vanDrie,

Wat vervelend dat je momenteel te maken hebt met een instabiele verbinding en foutief gasverbruik.

De gas standen staan los van de internetverbinding.
Deze kwestie heb je in een ander topic aangekaart, namelijk in dit topic.
Wij doen momenteel ons uiterste best om dit uit te zoeken en dit voor je op te lossen.

Kan het zo zijn dat er spiegels, glazen deuren of betonnen muren tussen het ene kastje van de Qbox zit en het andere kastje van de Qbox?

Een repeater gebruiken bij een Qbox Mono heeft weinig zin, je kunt het wel proberen in deze setting met de Qbox Duo.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo G.J.,

Bedankt voor bericht. Excuses, dit bericht is me helemaal ontgaan!
In een ander topic hebben we inmiddels al gesproken en heb ik je voorgesteld of het mogelijk is om de Qboxen dichter bij elkaar te zetten.
Giulia zal hier verder nog een keer naar kijken en je terugkoppeling geven.
Excuses en bedankt voor je geduld!

Groet, Nina
Reputatie 2
Badge +1
Beste Nina,

De afstand tussen de beide QBoxen is slechts enkele meters. Ik heb geen internet aansluiting dichterbij. Het enige dat ik zou kunnen overwegen is de QBox Duo om te ruilen voor een enkele, en deze met een kabel aan te sluiten op een repeater (ik heb een Fritz 310 liggen) die ik in de meterkast plaats. Ik heb nog een vrij stopcontact in de meterkast en het wifi signaal is daar prima. Zou dat een oplossing kunnen zijn?

Overigens geloof ik niet dat een slecht signaal ook maar iets te maken kan hebben met mijn andere probleem - de totaal verprutste gasstanden.
Reputatie 2
Badge +8

Wat vervelend dat je momenteel te maken hebt met een instabiele verbinding en foutief gasverbruik.

De gas standen staan los van de internetverbinding.
Deze kwestie heb je in een ander topic aangekaart, namelijk in dit topic.
Wij doen momenteel ons uiterste best om dit uit te zoeken en dit voor je op te lossen.

Kan het zo zijn dat er spiegels, glazen deuren of betonnen muren tussen het ene kastje van de Qbox zit en het andere kastje van de Qbox?

Een repeater gebruiken bij een Qbox Mono heeft weinig zin, je kunt het wel proberen in deze setting met de Qbox Duo.

Groeten van Giulia
Reputatie 5
Badge +14
Je zou ook internet via het stopcontact kunnen doen. Met een powerline adapter van o.a. devolo zijn goede resultaten te bereiken.
Het voordeel is ook dat deze adapters tegenwoordig zijn uitgevoerd met een stopcontact, dus geen verlies van een bestaand stopcontact.
Reputatie 2
Badge +8
Dankjewel voor je toevoeging John!

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +1

Hallo Giulia,

Kun je mij uitleggen waarom een repeater weinig zin heeft bij een QBox Mono?

Als ik het goed begrijp is het signaal tussen de twee QBoxen Duo zo zwak, dat de verbinding soms even wegvalt. Dit ondanks dat de afstand slechts enkele meters is. En ja - er zitten een deur met glas én een muur tussen. Het signaal van mijn wifi router (die op kantoor naast de router-QBox hangt) heeft daar echter geen enkel probleem mee. In de meterkast heb ik een prima wifi signaal.

Van mijn provider heb ik gratis een Fritz! WLAN Repeater gekregen. Deze heeft een ethernet aansluiting. Dus als ik die in de meterkast plaats (waar ik dus prima wifi signaal heb) en een QBox mono met de ethernet kabel verbind met deze repeater dan heb ik toch hetzelfde resultaat als wanneer ik een QBox mono direct aansluit op de router? Of zie ik iets over het hoofd?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi G.J.vanDrie,

Je hebt de Qbox Mono niet nodig om een repeater te plaatsen, dit kun je met de Qbox Duo installeren.
De repeater dient in de meterkast geplaatst te worden en daar dan de Qbox met de groene sticker achterop op aansluiten.
De Qbox in de meterkast kun je gewoon aangesloten laten zoals het nu is aangesloten.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Giulia. Ik begrijp dat dat technisch gezien mogelijk is, maar dat lijkt me niet zinvol. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Ik heb maar 1 vrij stopcontact in de meterkast dus dan moet ik er weer een contactdoos bij plaatsen. Bovendien heb ik dan een extra apparaat (de tweede QBox) dat overbodig is en toch (een beetje) stroom verbruikt.

Kan ik niet gewoon een QBox mono bestellen en de Duo terugsturen? Krijg ik ook nog een paar tientjes borg terug 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Goed verhaal Tanja. Wel jammer dat jullie in staat zijn om met een paar ondoordachte handelingen de zorgvuldig verzamelde historie van bijna twee jaar "monitoring" volledig te verprutsen.

En dat achtereenvolgens te wijten aan een slimme meter die "in storing" zou zijn, een QBox die ruim 7 maanden lang niet zou hebben gewerkt, en een paar millimeter glas tussen de twee duo QBoxen.

In werkelijkheid is er gewoon iets fout gegaan bij het uitlezen van een nieuwe slimme meter en/of een upgrade van de QBox, waarna iemand meerdere keren heeft geprobeerd die fout te herstellen, waardoor het alleen maar erger is geworden.

Ook heel jammer dat jullie dat niet gewoon toegeven en proberen de "schade" te herstellen maar in plaats daarvan blijven zoeken naar uitvluchten.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi G.J.vanDrie,

Ik weet helaas niet exact wat er gebeurd is afgelopen maanden met de je Qbox en slimme meter en wat er allemaal besproken is met Niels en Giulia. Maar ik begrijp dat je graag wil dat alles herstelt en opgelost wordt.

Ik hoor zojuist van mijn collega Niels dat hij nog snel bij je terugkomt met een reactie op je vorige bericht over o.a. de Mono en Duo.
Groeten van Tanja
Reputatie 2
Badge +1
@Giulia van Qurrent Kun je mijn vraag m.b.t. het omruilen van de QBox Duo voor de QBox Mono beantwoorden?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi G.J.vanDrie,

Je kunt je Qbox Duo naar ons toe sturen. Zodra jouw Qbox Duo in ons magazijn is binnengekomen, zal het ongeveer twee weken duren voordat je de borg ontvangt op je rekening.
In de tussentijd kun je de Qbox Mono bij ons bestellen en incasseren wij 49 euro borg.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt @Giulia van Qurrent voor je reactie. Ik neem aan dat je het er dus mee eens bent dat de oplossing met de Mono QBox en de repeater gaat werken.

Zodra het probleem met de verknoeide data is opgelost zal ik e.e.a. in gang zetten.

Reageer