Beantwoord

Mijn Qbox en Qbox Solar werken nog niet

• 19 januari 2018
  • 3 reacties
  • 126 keer bekeken

Wij hebben zojuist, nadat we hem op 5-1-2018 besteld hadden, met veel blijdschap de Qbox eindelijk ontvangen. Eindelijk kunnen we onze zonnepanelen gaan uitlezen! We zijn meteen met de installatie begonnen. Wij hebben een Slimme meter; Kaifa MA105C. Deze hebben we geactiveerd op jullie website. Vervolgens hebben we de installatie van de Qbox uitgevoerd maar we blijven met een knipperend rood ledlampje zitten. Hij knippert niet constant rood, hij gaat tussentijds misschien 5 seconden uit, om vervolgens weer door te gaan met knipperen. We hebben de UTP kabel vervangen, een ander stopcontact geprobeerd maar niets helpt. Tevens hebben we het modem gereset, getest met een speedtest maar daar is alles perfect werkende. Echter de nieuwe Qbox blijft achter. Super jammer natuurlijk, omdat we zo enthousiast waren. Tot slot hebben we de Qbox gerest (a.d.h.v. jullie stappenplan). Kunnen jullie ons aub helpen? Want dit hadden wij niet verwacht.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 22 januari 2018, 16:48

Hallo Noortje,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Inmiddels heb je contact gehad met mijn collega op de klantenservice. Je Qbox maakte geen verbinding met het internet.
Hiervoor heb jij een harde reset uitgeoefend. Inmiddels is de verbinding met het internet hersteld en komt er data door.

Resethandleiding Qbox Mono en Resethandleiding Qbox Duo

Ik wens je veel Qboxplezier toe!

Groet, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Wat er niet bijstaat is dat het kabeltje tussen de slimme meter en de qbox ook losgekoppelt moet worden bij een harde reset.

Het uitlezen van de pv-installatie kan alleen met de qbox-solar. Om het solar gedeelte te installeren kan men het beste een installateur in de arm nemen, tenzij je weet waar je mee bezig bent.

De qbox solo meet alleen het verbruik en eventuele teruggave aan het grid. De teruggave is het bruto opgewekt vermogen van de pv-installatie minus het eigen verbruik wat dan overblijft gaat terug naar het grid. Verbruikers met een conventionele draaischijfmeter zien dan de draaischijf teruglopen.
Hai JohnKemmer, wij hebben de rj11 kabel verwijderd uit de slimme meter voordat wij heb hadden gereset. Tevens is mijn man elektricien en heeft hij de qbox-solar al geïnstalleerd.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Noortje,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Inmiddels heb je contact gehad met mijn collega op de klantenservice. Je Qbox maakte geen verbinding met het internet.
Hiervoor heb jij een harde reset uitgeoefend. Inmiddels is de verbinding met het internet hersteld en komt er data door.

Resethandleiding Qbox Mono en Resethandleiding Qbox Duo

Ik wens je veel Qboxplezier toe!

Groet, Nina

Reageer