Beantwoord

Mijn Qbox heeft een firmware update nodig hoe kan ik dit aanvragen?

  • 23 februari 2018
  • 11 reacties
  • 436 keer bekeken

Als ik andere conversaties lees moet iemand bij Q de installatie of nieuwe firmware initieren. Klopt dat. Kan ik dat middels dit forum aanvragen?
Jan
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 16 maart 2018, 09:15

Hoi JanRenkers,

Bedankt voor je bericht. Voordat we nieuwe kastjes gaan opsturen heb ik onze Qbox specialist nog één keer de foto's laten bekijken. Maar het blijkt dat er één kabel niet juist is aangesloten. De witte kabel van de Qbox bij de meterkast moet niet in het midden worden geïnstalleerd, maar de kabel moet worden aangesloten in de linker uitgang van de Qbox (zie ter verduidelijking de foto). Op deze manier zouden de twee kastjes weer met elkaar moeten communiceren. Excuses dat dit ons niet eerder is opgevallen, maar het probleem zou hiermee verholpen moeten zijn!

Groet, Serena
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +5
Hoi JanRenkers,

Welkom op de Community! Wat leuk dat je ons hier hebt gevonden. De firmware update kun je ook via de Community aanvragen en deze heb ik reeds voor je uitgevoerd.
De Qbox zal met een uurtje data moeten afgeven, mits deze correct is aangesloten. Heb je er wel aan gedacht, om het zwarte adapterkabeltje aan te sluiten van de P1 poort van de slimme meter naar de witte kabel, die op zijn beurt weer is aangesloten op de Qbox?

Groet,
Serena
Serena,
Zwarte kabeltje is goed aangesloten, maar de data die ik te zien krijg blijft altijd een paar dagen achter lopen. Op het overzicht per maand zie ik t/m de 24e. Op het week overzicht, week 8, t/m zaterdag, week 9 nog helemaal niets en natuurlijk geldt dat ook voor dag overzicht en live.
Komt deze data van een andere bron (Stedin)?
Lampjes branden verder groen.
Reputatie 2
Badge +5
Hey Jan,

Dat is vreemd. Met de Qbox zou je live verbruik moeten zien. Ik ga daarom een reset voor je laten uitvoeren. Ik verwacht zelf dat je over een paar uur het verbruik inzichtelijk zal krijgen.
Kan jij mij vertellen of dat ook zo is? Anders moet ik even gaan kijken naar een andere oplossing.

Groetjes,
Nathan
Nog steeds geen actuele data te zien. Ik kan nu de data t/m dinsdag 27 feb zien.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Ik zie inderdaad dat de Qbox geen verbruik doorgeeft. Zou je een foto kunnen sturen waarop de Qbox en bekabeling te zien is? Zodoende kunnen wij het probleem beter vaststellen, en eventueel verhelpen.

Groet,
Tomer

Reputatie 3
Badge +8
Hoi Jan,

Bedankt voor je bericht en voor de foto's.
Alles is goed aangesloten, maar de twee kastjes lijken niet met elkaar te communiceren.
Hier hebben we een mogelijke oplossing voor! Maak alle kabels los van beide Qboxen. Pak de kastjes en leg de kastjes op elkaar voor 10 seconden. Hierna kun je ze weer aansluiten.
Wil je dit proberen?

Groet, Nina
Ik heb de kastjes zowel zonder stroom als met stroom gepaired, beide zonder resultaat. Dit een keer in het weekeinde gepropeerd en gisteren avond nadat ik in de ochtend eerst alles had ontkoppeld. Resultaat nul. Ik denk dat het tijd wordt voor een andere benadering, vervanging van de kastjes.

Groet, Jan
Badge +5
Hoi JanRenkers,

Bedankt voor je bericht. Voordat we nieuwe kastjes gaan opsturen heb ik onze Qbox specialist nog één keer de foto's laten bekijken. Maar het blijkt dat er één kabel niet juist is aangesloten. De witte kabel van de Qbox bij de meterkast moet niet in het midden worden geïnstalleerd, maar de kabel moet worden aangesloten in de linker uitgang van de Qbox (zie ter verduidelijking de foto). Op deze manier zouden de twee kastjes weer met elkaar moeten communiceren. Excuses dat dit ons niet eerder is opgevallen, maar het probleem zou hiermee verholpen moeten zijn!

Groet, Serena
Vandaag een nieuwe slimme meter gekregen. Het lampje van de Qbox blijft oranje. Het schijnt dat de firmware aangepast moet worden. ISKRA AM 550
graag aanpassen.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @DibevanArnhem.

Bedankt voor je bericht.

Ik heb je Qbox zojuist ingesteld op je nieuwe slimme meter (ISKRA AM 550) en de Qbox een firmware upgrade gegeven.
Als het goed is zou de Qbox nu binnen twee uur weer data moeten gaan weergeven.

Groeten,
Julian

Reageer