Vraag

Mijn Qbox werkt niet goed,heb het ook al gereset.Geeft de grafieken op de app niet goed aan.

• 18 mei 2018
  • 1 reactie
  • 76 keer bekeken

Sinds een paar maanden geeft de Qbox de gegevens niet goed door.Zie alleen maar bij verbruik de gegevens grafiek.En bij Opgewekt geen gegevens.
Kunt u mij helpen?

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Gerrit,

Ik zie dat mijn collega je vraag inmiddels per mail heeft beantwoord. Voor de volledigheid noteer ik hier de inhoud van de mail:

Zojuist heb ik van onze Qbox expert terugkoppeling gekregen dat de Eltako meter (brutoproductiemeter van de Qbox Solar) waarschijnlijk kapot is. Je kunt dit checken door te kijken of de productiemeter nog oploopt. Je kunt op één tijdstip checken wat de stand is op de productiemeter en enkele uren later nog eens kijken. Doe dit uiteraard wel pas als de zon goed schijnt. Als de productiemeter oploopt, functioneert hij nog en is er mogelijk iets aan de hand met de Y-kabel (andere component van de Qbox Solar). Als de productiemeter niet is opgelopen, dan is de Eltako meter kapot en is er een nieuwe nodig om je opwek los in Mijn Energie te kunnen blijven monitoren.

Groet,
Tomer

Reageer