Beantwoord

Mijn Qbox werkt niet meer en krijg hem niet online. Kan je mij helpen?

• 22 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 140 keer bekeken

Ik heb al jarenlang plezier van mijn QBOX.
Real-time verbruik kunnen zien helpt echt bij het identificeren van (onnodige) grootverbruikers. Echter sinds er een slimme meter is geplaatst werkt hij niet meer. De versie die ik had kon kennelijk niet overweg met een slimme meter.

Na contact met de klantenservice (eerste keer was in mei 2018) werd er keurig kosteloos een QBOX Duo toegezonden met een zwarte adapter kabel. Ik was onder de indruk van deze service van ik had de vorige QBOX al een poosje. Het boeltje geïnstalleerd, geactiveerd op de site, maar nog steeds geen data.

Het kastje met de internetverbinding brandt keurig groen, het kastje met de verbinding naar de P1 poort (met adapter kabel) blijft groen knipperen.

Ik heb meerdere keren telefonisch contact gehad met de helpdesk de afgelopen maanden. Volgens de instructies verschillende keren vier keer de stroom eraf gehaald en er weer opgezet voor een reset of het ophalen van een FW update. Nog geen data.

De laatste paar keer dat ik met de klantenservice heb gesproken werd mij verteld dat het probleem doorgegeven zou worden waarna het opgelost zou worden. Nooit feedback gehad.

Mij werd ook verschillende keren verzocht een foto van de installatie te sturen naar vraag@qurrent.nl. Dan zou ik binnen 5 werkdagen een reactie ontvangen. Ik heb er nu al een paar mailtjes naartoe gestuurd (op 31 mei, 5 oktober en 17 oktober) maar tot op heden geen reactie.

Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat er iemand bij Qurrent mijn probleem oplost of mij in ieder geval het gevoel geeft dat er serieus naar gekeken wordt?

"Nee, de QBOX is waardeloos geworden door de nieuwe protocollen en we kunnen het niet oplossen dus gooi maar weg" is ook een antwoord.
Beter dan helemaal niks laten horen.

Dan kan je wel de groenste van Nederland zijn, maar als je zo met klanten omgaat en problemen niet onderkent wordt je vanzelf ook de kleinste.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Qurrent.

Met vriendelijke groet,
Dennis
icon

Beste antwoord door Fokke van Qurrent 24 oktober 2018, 10:20

Hoi @ddeweerd,

Hartelijk dank voor het toesturen van de foto's en het filmpje. Er zijn twee dingen die spelen.

Het eerste is dat we per 1-1-2019 volledig stoppen met de Qbox. Deze wordt dan niet langer ondersteund en zal ook geen data meer weergeven. Vanaf die datum zal je dus sowieso een alternatief moeten vinden om hetzelfde inzicht te krijgen wat je met een werkende Qbox zou hebben. Alternatieven vind je hier.

Het tweede is dat er een behoorlijke achterstand is op de IT-afdeling dus ik heb wel de foto's en het filmpje voor je doorgezet, maar het zal waarschijnlijk enkele weken duren voor je aan de beurt bent. We gaan ons best doen om het nog werkende te krijgen, maar als je opzoek bent naar inzicht in je verbruik voor de langere termijn is het aan te raden om alvast een alternatief te zoeken.

Groet,

Fokke
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi @ddeweerd,

Hartelijk dank voor het toesturen van de foto's en het filmpje. Er zijn twee dingen die spelen.

Het eerste is dat we per 1-1-2019 volledig stoppen met de Qbox. Deze wordt dan niet langer ondersteund en zal ook geen data meer weergeven. Vanaf die datum zal je dus sowieso een alternatief moeten vinden om hetzelfde inzicht te krijgen wat je met een werkende Qbox zou hebben. Alternatieven vind je hier.

Het tweede is dat er een behoorlijke achterstand is op de IT-afdeling dus ik heb wel de foto's en het filmpje voor je doorgezet, maar het zal waarschijnlijk enkele weken duren voor je aan de beurt bent. We gaan ons best doen om het nog werkende te krijgen, maar als je opzoek bent naar inzicht in je verbruik voor de langere termijn is het aan te raden om alvast een alternatief te zoeken.

Groet,

Fokke

Reageer