Vraag

Mijn Qbox werkt niet meer sinds 29 mei 2018, wat moet ik doen?

• 18 juni 2018
  • 12 reacties
  • 280 keer bekeken

Gaf ook aan dat ik geen slimme meter heb.

12 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi G Tilman,

Vervelend dat je Qbox niet meer werkt! Ik zie dat je vanochtend met collega hebt gesproken. We gaan het voor je uitzoeken en komen hier uiterlijk morgen op terug.

Groet,

Jeroen
Ook bij mij geen data voor gasverbruik vanaf 29 mei, dus mogelijk dat onze problemen gerelateerd zijn? Stroom geeft overigens bij mij wel gewoon een juiste uitlezing.
Is er nog een update m.b.t. de ontbrekende uitlezing van het gasverbruik?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Co3n,

Ik zie inderdaad geen live verbruik staan bij gas. Brandt het licht op de Qbox wel?

Groet,
Tomer
Hoi Co3n,

Ik zie inderdaad geen live verbruik staan bij gas. Brandt het licht op de Qbox wel?

Groet,
Tomer

Ja, dit brandt gewoon en elektra geeft ook uitlezing.
De gasmeter is gekoppeld aan de slimme meter - uitlezing wordt overgenomen - en is om onbekende reden na 29 mei gestopt met het doorgeven van signaal.

Aan het begin van het jaar is mijn gasmeter vervangen.... Zou het misschien kunnen dat door een reset ergens mogelijk gasmeter 1 (=verwijderd) wordt uitgelezen in plaats van gasmeter 2 (=actief)? Na het vervangen van de gasmeter heeft de uitlezing enkele maanden gewoon goed gewerkt.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Co3n,

Ik ga het doorgeven aan mijn Qbox collega's, zodat zij het verder kunnen bekijken. We houden je op de hoogte.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Co3n,

Ik heb terugkoppeling ontvangen van mijn collega.

Omdat je geen klant meer bent bij ons, kunnen wij niet zien of jouw gasmeter in storing. Jouw Qbox leest namelijk jouw elektriciteitsverbruik uit, maar niet het gasverbruik. Het lijkt erop dat jouw gasmeter niet in verbinding is met jouw elektriciteitsmeter. Dit kan je navragen bij jouw netbeheerder.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Co3n,

Heb je contact gehad met je netbeheerder en werkt alles weer naar behoren?

Groet,
Tomer
Hi Tomer,

ik kreeg de qbox helaas niet meer aan de gang en ben inmiddels verhuisd daarom heb ik de qbox retour gestuurd.
nu blijkt Qurrent de door mij betaalde borg niet te willen retourneren om voor mij onduidelijke reden, want er zijn nooit voorwaarden met mij gedeeld.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Co3n.

Bedankt voor je reactie.

Sinds 1 januari 2019 zijn we gestopt met de servers achter de Qbox. Daarom wordt er geen data meer doorgegeven.
Je hebt per 21 januari 2018 je contract met ons beëindigt. Bij beëindiging van je energiecontract dien je de Qbox binnen één maand naar ons te retourneren. Als je dit niet doet, neem je de Qbox van ons over en vervalt je recht op borg. Dit alles is terug te lezen in https://about:blank waar naar verwezen wordt bij de bevestiging van je bestelling.

Groeten,
Julian
Welke “bestelling” gaat dit over? Ik heb destijds de qbox per mail aangevraagd en er zijn nooit voorwaarden met mij gedeeld, noch ben ik hierop gewezen toen ik mijn abonnement heb opgezegd.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Co3n.

Ik heb het over de bevestiging van de bestelling van de Qbox. Overigens hebben https://about:blank tot 1 januari 2019 altijd op onze website gestaan en waren deze dus openbaar in te zien.

Groeten,
Julian

Reageer