Beantwoord

Mijn slimme meter zou moeten werken met de Qbox, er komt geen data door?

• 7 december 2017
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken

Sinds plaatsing slimme meter (juni 2017) heb ik problemen met de doorgave van data via de QBox. Daarvoor werkte deze perfect. Moet bijna dagelijks de stekker van de Qbox er even uittrekken voordat deze weer data doorgeeft. Als ik dit dus een aantal dagen niet doe zie ik ook geen data in Mijn Energie en de app. Als ik hiermee te lang wacht ben ik zelfs de data over een bepaalde periode kwijt, zoals over de periode van 7 t/m 18 november.
Kan dit probleem niet structureel worden opgelost. Heb altijd begrepen dat mijn type slimme meter zou moeten werken met de Qbox.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 12 december 2017, 11:58

Hoi Frank,

Fijn dat je even aan de bel hebt getrokken.
Er ontbrak nog 1 ding, dat was de firmware upgrade.

Je hebt een van de nieuwste slimme meters en die werkt niet zonder een upgrade.
Heb het voor je uitgevoerd en de data komt door ;)

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Frank,

Fijn dat je even aan de bel hebt getrokken.
Er ontbrak nog 1 ding, dat was de firmware upgrade.

Je hebt een van de nieuwste slimme meters en die werkt niet zonder een upgrade.
Heb het voor je uitgevoerd en de data komt door ;)

Groeten van Giulia
Bedankt Giulia,

De dat komt inderdaad nu door. Zal de komende tijd even in de gaten houden of dit ook zo blijft. Is het trouwens nog mogelijk om de data over de periode in November (7/11 t/m 18/11) zichtbaar te krijgen?
Reputatie 2
Badge +5
Hey Frank,

Fijn om te horen dat alle data naar behoren binnen stroomt. De data van de maand november is helaas niet meer inzichtelijk. Excuses daarvoor, dit is voor ons niet mogelijk om met terugwerkende kracht data uit te lezen middels de Qbox.

Groetjes,
Nathan

Reageer