Beantwoord

Moet ik mijn Qbox resetten?

• 11 juli 2017
  • 11 reacties
  • 325 keer bekeken

Vanaf Februari al problemen met mijn energie geen dagelijkse tabellen.
Volgens hen nu een hard reset uitvoeren.
Wie kan mij helpen aan een handleiding hard resetten??
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 14 juli 2017, 16:19

Hoi P. Vaatstra,

Bedankt voor het screenshot!
Ik heb je screenshot ook doorgezet naar de technische dienst.
Zelf heb ik dit nog niet eerder gezien, dus onze experts gaan ernaar kijken.
Uiteraard houden we je op de hoogte wanneer we een update krijgen.

Groeten van Vita
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Dat is vervelend P.Vaatstra,

Welkom op de community, wij gaan je hierbij helpen!

Ik heb in jouw technische gegevens gekeken en ik zie de waarden doorkomen, jouw Qbox is online en heeft geen reset nodig.
Gaat het misschien om een ander account en ander e-mailadres dan bij ons bekend is?

Ik hoor graag van je!

Groeten van Giulia
Dat is vervelend P.Vaatstra,

Welkom op de community, wij gaan je hierbij helpen!

Ik heb in jouw technische gegevens gekeken en ik zie de waarden doorkomen, jouw Qbox is online en heeft geen reset nodig.
Gaat het misschien om een ander account en ander e-mailadres dan bij ons bekend is?

Ik hoor graag van je!

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi P.Vaatstra!

Is het nog gelukt? Kun je de data inzien?

Groeten van Giulia
Hallo Giulia.
Ben nog niets verder gekomen.
Op 10-7 - 2017heeft Sanne een berichtje gestuurd dat mijn Qbox instabiel was.
ze vroegen zich af hoe groot de afstand is tussen de Qboxen en of er een dikke muur tussen zit.
De afstand is ongeveer 10 m en een kalkzandsteen muur er zit ook nog een repeater tussen,afstand niet te groot dacht ik.
Vandaar die hard reset. Jij hebt in de technische gegevens gekeken en de waarden kwamen door.
Maar ik zie geen verbruik en wat is opgewekt op mijn Mijn Energie. Daar staat, je ziet geen realtime verbruikers gegevens
van je elektriciteit .Wil je realtime inzicht ? Bestel nu de Qbox energie monitor.
En het gaat ook niet om een ander account of een e_mailadres.
Heb ook de Qurrent App ingesteld op mijn Tablet maar daar zijn ze ook bijna 2 weken met onderhoud bezig
dus dat helpt ook niet zo veel.
Hopen dat het weer eens goed komt.
Groet P Vaatstra
Hoi P.Vaatstra,

Heel erg jammer om te horen dat het nog niet helemaal werkt! Verschillende zaken gaan niet goed, en ik moet zeggen zo'n ongelukkige combinatie komen we niet vaak tegen.

Ik begrijp dat het bericht van Sanne wat verwarring heeft geschept. Een afstand van 10 meter en een kalkzandstenen muur zouden geen probleem moeten veroorzaken voor de verbinding tussen de Qboxen.

Over de melding 'Wil je realtime inzicht? Bestel nu de Qbox energie monitor' kwam in de afgelopen weken redelijk vaak voor tussen onze leden. Hier is een aparte topic voor opgericht op onze community, zie deze link. De oorzaak voor deze melding is een technische issue dat sommige Qboxen losgekoppeld zijn van de account van de gebruiker. Wij vermoedden dat het bij jou ook aan de hand was, vandaar de vraag van Giulia over een mogelijk ander account. Het vreemde is dat jouw Qbox wél juist gekoppeld aan jouw account, alle instellingen goed staan en alles naar behoren werkt zover wij dat kunnen zien.

De onderhoudsmelding in de app is ook een algemeen technisch probleem die sinds 30 juni speelt. Dit komt bij meerdere gebruikers voor en we vermoeden dat het iets te maken heeft met het besturingssysteem en de versie ervan. We zijn niet daadwerkelijk zo lang bezig met onderhoud. 🙂 In deze topic geven we regelmatig updates over de situatie. Ik raad je aan om dit in de gaten te houden.

Groeten,

Natalia
Hallo Natalia
Had uit het mailtje begrepen dat jullie de klacht hadden hersteld, heb uitgeprobeerd maar het doet het nog niet.
Hoop dat er nog wat gebeurd vandaag of morgen.
Bijvoorbaat dank.
Groet P Vaatstra
Hoi P. Vaatstra,

Kun je nog iets meer uitleggen over wat er precies nu niet werkt?
Krijg je nog steeds de melding dat je je Qbox moet activeren op Mijn Energie?
Ik ga het in ieder geval doorzetten naar de technische afdeling aangezien, zoals eerder door Natalia aangegeven, je Qboxen al geactiveerd en gekoppeld zijn!

Aan de onderhoudswerkzaamheden melding op de App wordt ook hard gewerkt. Updates hiervoor vind je op bovengenoemde topic.

Groetjes, Vita
Hallo Vita.
Je vroeg of ik meer kan uitleggen wat er niet werkt.
Ik kan de dagelijkse opbrengst en verbruik niet zien in mijn Mijn Energie.
De App geeft aan van onderhouds werkzaamheden.
Zal proberen een screen shot te sturen.

Hoop dat het door komt.
Groet P Vaatstra
Hoi P. Vaatstra,

Bedankt voor het screenshot!
Ik heb je screenshot ook doorgezet naar de technische dienst.
Zelf heb ik dit nog niet eerder gezien, dus onze experts gaan ernaar kijken.
Uiteraard houden we je op de hoogte wanneer we een update krijgen.

Groeten van Vita
Hallo Vita.
We wachten af.
Groet P Vaatstra

Reageer