Nieuwe slimme meter Iskra SMR 5.0 AM550-ED1 zal zeker niet werken !!

• 22 april 2017
  • 4 reacties
  • 4674 keer bekeken

De nieuwe slimme meter Iskra SMR 5.0 AM550-ED1 zal tot zomer 2017 zeker niet werken!

Wij waren jarenlang een tevreden gebruiker :
-T/m woe 5 april 2017 was er een laatste registratie van energie verbruik in de app. met oude draaischijfmeter. (live data was al langer niet zichtbaar)
-Vrijdag 21 apr is een nieuwe slimme meter geplaats maar weer (of nog) geen data in de app !
-Zaterdag 22 april 2017 Qurrent gebeld, kreeg netjes antwoord dat meter zeker niet zal werken tot de zomer dit jaar (!!??)
-Heel vervelend want het was bekend bij Qurrent dat de meter als nieuw type nog niet zou werken. Echter is uitstellen/herplannen van de plaatsing van de meter voor ons nu niet meer mogelijk.
-Wij deden de investering om energiedoelstellingen te kunnen behalen, Qbox data zou daarbij helpen.
-Daarnaast blijkt er een "zwarte verloopkabel" nodig te zijn, dit is niet aangegeven door installateur van Stedin en niet door Qurrent, jammer.... (wordt na mijn tel. gesprek wel kosteloos nagestuurd)
-Ik schrijf deze tekst om mensen te informeren en te voorkomen dat ook zij tijd verbranden om een app werkend te krijgen en dat ze de app lange tijd zullen missen. (en nog NIET moeten aanschaffen !!)
-Dringende vragen aan Qurrent:
Vermeld a.u.b. deze feiten voor de "klanten" die een investering deden of gaan doen maar daar een half jaar niets mee kunnen aanvangen. In de hoge prijs van de Qbox is ongetwijfeld gerekend met onderhoudskosten van sites, apps en service, dit wordt op deze manier niet waargemaakt.
Daarnaast kunnen deze "klanten" hun netsnoer van de Qboxeen half jaar verwijderen en een half jaar energie besparen..... gemiste kans....
De meeste antwoorden van Qurrent op vragen zijn positief, dan nu mijn vraag:
Kan de app niet eerder werkend worden gemaakt voor de Iskra SMR 5.0 AM550-ED1 zodat veel mensen energiedoelstellingen kunnen behalen?

Met vriendelijke groet!

4 reacties

Met een zoekopdracht naar "Iskra" zie ik zojuist dat reeds in februari bekend was dat de app niet werkt in combinatie met de slimme meter....
Vervelend dat ik niet geïnformeerd ben terwijl ik na die datum de plaatsing heb gepland...
Ik had vandaag dus geen energie aan dit topic hoeven besteden :)

Laten we nog even geduld hebben....

Groet!
Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag Energiebewust!

Goed om te zien dat je op onderzoek bent uitgegaan en hebt vernomen dat de Iskra AM 550 momenteel niet samenwerkt met onze Qbox.
De netbeheerder is ons in deze een stapje voor geweest en deze informatie is dus (helaas) waar.

Ik ben het absoluut met je eens dat wij dit vanaf februari 2017 in het bestelproces hadden moeten vermelden, dit zal worden aangepast.
Verder heb je ons voorzien van een stel goede tips die ik zeker meeneem in onze verbeteringen.

Voor jouw laatste vraag wil ik absoluut een balletje opgooien, wij hebben een inventarisatie gemaakt van hoeveel mensen nu een tweede generatie slimme meter gebruiken, in combinatie met onze Qbox.
Ik zal je op de lijst zetten en dan zullen wij op afstand de firmware van de Qbox upgraden, wij brengen je op de hoogte zodra dit zal plaatsvinden.
In de tussentijd zal ik mijn beste beentje voorzetten om dit proces te bespoedigen.

Is het mogelijk om jouw postcode en huisnummer naar mij toe te sturen in een privé bericht?

Groeten van Giulia
Giulia,

Dank voor je positieve reactie en de open manier van communiceren, veel andere bedrijven zouden proberen zich te verschuilen voor hun fout, de opstelling van Qurrent schept vertrouwen. (en natuurlijk ook een verwachting 😳 )
Fijn voor de andere gezinnen die de meter ook voorgesteld krijgen, dat jullie de "waarschuwing" opnemen in de communicatie.

Ik heb je een privébericht gestuurd met de details, fijn dat je je wil inzetten om dit probleem een extra boost te geven. Het is tenslotte wat slordig iets te installeren wat niet vooraf getest is....

Succes! , bij voorbaat dank en met vriendelijke groet!
Reputatie 2
Badge +8
Bedankt voor je fijne bericht Energiebewust!

Ik stuur je zo een privé bericht terug ;)

Groeten van Giulia

Reageer