Beantwoord

Nog geen Qbox-data wel een groen lampje

• 18 januari 2018
  • 11 reacties
  • 200 keer bekeken

Hi,
Vandaag mijn Qbox ontvangen, de mono, want internet aansluiting in meter kast en slimme meters.
Ik heb alles aangesloten volgens het boekje. Zwarte kabel aan de meter, witte kabel erin, blauwe kabel in lege LAN poort.

Slimme meter is van het merk; Landis & Gyr E350 ZCF110CCtFs2

Het lampje brand bij inschakelen rood, dan oranje, dan rood, en daarna constant groen. Het lijkt er op of de data niet verzonden wordt. Ik ontvang helaas ook geen data op de App.

In mijn Dashboard - profiel - woning staat dat de Qbox geactiveerd is.

Graag uw advies.

Mvg
Marc
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 19 januari 2018, 00:59

Hoi Marc,

Ik denk dat er iets is misgegaan op de server bij het koppelen van QBox, account en metertype. Dat kan door de mensen van Qurrent verholpen worden. De QBox hoeft geen update. Laat de QBox ingeschakeld en aan Internet.

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Dit type slimme meter heeft wel een firmware upgrade nodig, want het is een DSMR5.0 meter. Na de upgrade geeft de Qbox data door.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Marc,

Ik denk dat er iets is misgegaan op de server bij het koppelen van QBox, account en metertype. Dat kan door de mensen van Qurrent verholpen worden. De QBox hoeft geen update. Laat de QBox ingeschakeld en aan Internet.

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Dit type slimme meter heeft wel een firmware upgrade nodig, want het is een DSMR5.0 meter. Na de upgrade geeft de Qbox data door.
Beste Frans,

Bedankt voor jou reactie. De Qbox staat aan en is gekoppeld aan de modem, lampje is groen. Ben benieuwd wat het probleem is.

Groet, Marc
Nog steeds geen reactie van Qurrent om het probleem op te lossen. Ik wacht nog tot begin volgende week dan gaat die retour!

Groet,
Marc
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Marc,

Volgens mij was @Nina van Qurrent van de helpdesk vandaag alleen. Ik zou het nog een paar dagen geven.

Prettig weekend, Frans
Dank je wel Frans. Hier heb ik natuurlijk begrip voor.
Ik wacht wel even een paar dagen en zou ik niets horen dan neem ik telefoonisch contact met ze op.

Fijn weekend, Marc
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Marc,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Bedankt voor je hulp, Frans! De meter die Marc beschrijft is wel een DSMR5.0 meter, dus deze heeft een firmware upgrade nodig.
Deze heb ik zojuist uitgevoerd.

Als alles goed is ingesteld, dan zal er binnen een half uur data doorkomen!

Alvast veel Qboxplezier gewenst, en bedankt voor je geduld.

Groet, Nina
Reputatie 4
Badge +12
Dat is dus echt een kwestie van naar de foto kijken. Liander heeft onder het typenummer ZCF110CCtFs2 van Landis&Gyr zowel een SMR 5.0 als een SMR 4.2. Ze verschillen uiterlijk ook nogal.

Ik hoop dat hij het nu doet.

Groet, Frans
Beste Nina,

Uitstekend, vriendelijk dank voor uw hulp! De Qbox werkt nu helemaal perfect.

@FransvanWoerkom ook jou wil ik bij deze vriendelijk bedanken voor jou hulp en steun bij het oplossen van dit technisch probleem.

Groet, Marc
Reputatie 3
Badge +9
Goed om te horen Marc! En Frans bedankt voor het meedenken. :)

Groet,

Jeroen
Hallo,

ik heb dezelfde meter als Marc. Kunnen jullie mij ook de update geven?

alvast bedankt,

Gert-jan Kiebert
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Gert-jan,

Ik zie dat je jouw bericht onder meerdere topics hebt geplaatst. Voor het antwoord verwijs ik je graag naar dit topic.

Groet,
Tessa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen