Vraag

Onregelmatige weergave verbruik in Mijn Energie

• 1 maart 2018
  • 10 reacties
  • 204 keer bekeken

Badge +1
Sinds 12 februari j.l. zie ik vele gaten in de verbruiksstatistieken in Mijn Energie .

Ik heb vandaag een reset van mijn Qbox Duo uitgevoerd met als gevolg dat alles nu met een vertraging wel weer werkt als ik via de website inlog in Mijn Energie

Op de apps die ik geinstalleerd heb van Android en Iphone werkt de live weergave niet en is er nog een grotere vertraging van het verbruik tot nu toe

Zijn er misschien steeds storingen in jullie servers?
Of moet mijn Qbox Duo ( in gebruik sinds 2012) misschien een update hebben?

hoor graag

mvg

Adri de Ruijter

10 reacties

Badge +1
Ik heb probleem zelf opgelost door ook de Qbox in meterkast te resetten.
Nu werkt alles weer zoals het hoort zowel de grafieken via de website als in de apps
Badge +1
Helaas te vroeg gejuicht. Vandaag weer gaten in grafiek energieverbruik en vertraagde weergave.
Op app weer geen live weergave verbruik
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Goed dat je dit aangeeft.

Je hebt inderdaad een relatief oude Qbox. Wij hebben het een en ander aangepast in ons systeem. De Qbox zou binnen 2 uur weer duidelijke data moeten weergeven. Dit gaan wij morgen dubbel checken. Mochten er zich alsnog problemen voordoen, dan horen wij dat graag.

Groet,
Tomer
Badge +1
Hallo Tomer,

Ik zie nu dat er vanmorgen tussen 06.05 en 07.40 uur weer geen energieverbruik in de grafiek te zien is.

Klopt dit en hoe komt dit?

groet

Adri
Badge +1
Hallo Tomer

Ik zie vandaag 08-03-2018 weer op diverse tijden gaten in grafiek energieverbruik.

Ligt dat toch aan Qbox Duo???

groet

Adri
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Adri,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb deze kwestie doorgezet naar onze Qbox afdeling. Zij zullen kijken wat het probleem. Zodra wij dit hebben opgelost, of meer informatie van jou nodig hebben, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer
Badge +1
Goedemorgen Tomer,

Wil je even meedelen dat nadat het een tijdje goed is gegaan, zie ik dat er vanaf 24 maart weer gaten in de grafieken van het energieverbruik zitten.

Hoor graag hoever men is met het oplossen van dit probleem.

groet

Adri
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AdrideRuijter,

De Qbox afdeling heeft er naar gekeken en het probleem zit niet in de Qbox.
Er zijn twee mogelijke oorzaken voor de gaten die je op dit moment in je energiegrafieken ziet:

- Er kan extra ruis ontstaan tussen de twee Qboxen van de Duo-uitvoering doordat er bijvoorbeeld een glazen deur tussen de twee boxen staat die normaal gesproken altijd open staat.
- De toeren van de draaischijf van de conventionele meter worden niet goed geregistreerd door het sensorblokje van de Qbox. Dit kan te maken hebben met hoe recht het sensorblokje op de draaischrijf is bevestigd, maar dit hoeft niet.
Het kan namelijk ook zo zijn dat je conventionele meter zo oud is dat het draaien van je draaischijf sowieso niet helemaal wordt geregistreerd, ook al is deze wel recht op de draaischijf bevestigd.

We horen graag van je of het probleem zich nog steeds voordoet.

Groeten,
Julian
Badge +1
Beste Julian,

Dank voor je reactie.

Ik heb toch nog enige vragen over de door jou geopperde oorzaken.

Ik ben vanaf het begin van Qurrent tester van de Qbox Duo geweest en voorheen heb ik de problemen van de gaten in de grafiek nooit ervaren en ik heb niets aan de stand van het sensorblokje veranderd. Ook heb ik geen veranderingen gedaan in de woning (geen deuren bijgeplaatst)

Dus de suggestie van glazen deuren en een langzaam draaiende conventionele meter en een scheef sensorblokje kunnen volgens mij niet de oorzaak zijn.

Waarom op de ene dag wel gaten in grafiek en op andere dagen niet?
bv.: hoe kan het dat in periode 9 -24 maart er geen gaten in de grafiek te zien zijn?

Kunnen er nog andere oorzaken zijn?

hoor graag

mvg

Adri
Badge +5
Hoi AdrideRuijter,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je al vanaf het begin Qurrent tester bent van de Qbox Duo. De meest voor de hand liggende oorzaak voor de gaten in de grafieken heeft te maken met het type conventionele meter dat je hebt.
Soms kan het zo zijn dat het sensorblokje de toeren van de draaischijfmeter niet heel goed meer kan registeren. Dit heeft over het algemeen te maken met de ouderdom van de conventionele meter en daar kunnen wij helaas weinig aan doen.

De andere oorzaken, zijn die mijn collega Julian al heeft genoemd in zijn reactie op jouw bericht.

Groet,
Serena

Reageer