Beantwoord

[OPGELOST] Geen inzicht in Qbox verbruiksdata sinds 26-10

• 26 oktober 2017
  • 82 reacties
  • 8273 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds vanochtend 2 uur is er geen verbruiksdata verwerkt in de App en op de online (windows) versie van de Energie meter.
Zijn er problemen?

Mvgr,
Andre Houthooft
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 31 oktober 2017, 11:25

UPDATE 31-10-2017

Hallo iedereen,
Ik krijg zojuist bericht van onze IT-ers dat het serverprobleem verholpen moet zijn.

De Qboxen horen weer te werken. Mocht je nog problemen ervaren n.a.v. de storing van 26-10 t/m 31-10 hoor ik het graag.

Werkt je Qbox niet, advies: voer geen handmatige reset uit, maar laat het weten in dit topic.
Wanneer de Qbox geen data doorgeeft aan de app en Mijn Energie probeert de Qbox dit lokaal op het apparaat op te slaan, zodat wanneer de Qbox weer een internetverbinding heeft deze opgeslagen data alsnog terechtkomt in de app en ME. Het resetten van de Qbox kan ervoor zorgen dat deze opgeslagen data verwijderd wordt.

Bedankt voor jullie hulp en meldingen!

Groeten van Tanja

UPDATE 31-10-2017 14:19

Hallo allemaal,

Omdat er nog een aantal Qboxen niet werken zijn zojuist de servers herstart. Dit betekent dat alles kort uit de lucht is. O.a. Mijn Energie en de app zullen 2-5 minuten niet bereikbaar zijn.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

82 reacties

Badge
Hier ook, vanaf 2 uur vannacht geen data. Qbox staat wel normaal data door te geven.
Hage
Hier vanaf 4 uur...
Badge +3
geen wind en gasdata is helemaal leeg ( geen data )
Reputatie 3
Badge +7
Ik heb zojuist even contact gehad met Qurrent.
Ik kreeg een bevestiging dat er problemen zijn met de centrale servers. Er wordt hard aan gewerkt.
Advies: Geen lokale reset uitvoeren.
Daarmee worden de buffers geleegd en daarmee zou je later de data minder accuraat terugzien in de grafieken!
Qurrent succes met het oplossen van het probleem!🤔
Net even gecontroleerd en hij doet het weer wat betreft elektriciteit.
Helaas voor het gas krijg ik op de IOS app een melding dat "gas gebruik alleen zichtbaar is met slimme meter. Meer informatie bel.... "

Ik heb een slimme meter dus daar gaat dus nog wat fout

Groet,
Andre
Badge
Bij elektriciteit ontbreken bij mij de winddelen ook nog, naast het niet werken van het gas.
Reputatie 2
Badge +5
Goedemorgen heren,

@hetbruineleven Bedankt voor het meehelpen! Dat waardeer ik enorm 🙂 .

@AHouthooft Ik heb naar jouw klantkaart zitten kijken, en kan je aangeven dat de gegevens in ieder geval goed staan bij jouw Mijn Energie pagina. Wel vreemd van de app, dat zou wel moeten werken. Kan jij mij vertellen welke iOS versie jij gebruikt, en of alle systeemsoftware van jouw iPhone is bijgewerkt?

@HagedeVries Als ik het zo van jou begrijp heb jij geen inzicht in de opwek van jouw windtegoeden? Ik kan namelijk zien dat jij die hebt, maar door bovenstaande genoemde storing, is het lastig om toegang te krijgen van deze gegevens. Ik kom hier nog bij je op terug. Wanneer de storing verholpen is, kan ik met meer informatie werken. Een klein beroep op je geduld, het antwoord komt eraan.

Groetjes,
Nathan
Badge
Hoi Nathan, klopt wat je zegt: ik zie de windtegoeden niet in de stroom jaar/maand/week overzichten. De opwek van de windtegoeden staat onderin wel genoemd. Heb er een plaatje van gemaakt. Ook van het gas even een screenshot gemaakt, het lijkt alsof gas en elektriciteit data door elkaar heen lopen. Hoop dat je wat aan de plaatjes hebt!
Hage
Hallo Nathan,

Ik gebruik IOS 11.0.3.
Op een IPhone 5s
Deze is dus helemaal bij
De app versie is 1.12 ook deze is volgens mij gehaal bij
Ik zie overigens wel gasverbruik van gister en verder in het verleden maar van vandaag helaas niet

Groet Andre
qbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd nietqbox werkt nog altijd niet
Reputatie 2
Badge +5
Goedemiddag alweer,

@HagedeVries Super bedankt voor de screenshots, dit helpt ons om het probleem beter in kaart te krijgen. Op dit moment wil ik je graag een antwoord geven, maar daar wacht ik nog even mee. Dit komt doordat wij nog steeds problemen ervaren door de storing op onze servers. Dit zorgt voor een vertekende weergave van de opwek of het verbruik. Daarom zal ik of mijn collega jou later hier een antwoord op geven. Sorry hiervoor!

@AHouthooft Dank voor het doorgeven, ook dit helpt in het verder oplossen van deze problemen. Als jij hiervoor inzicht in zowel het elektra als gasverbruik had, lijkt het mij dat dit probleem opgelost is als deze storing voorbij is.

Zelf verwacht ik dat dit uiterlijk na het weekend verholpen is, maar pin mij hier niet op vast! Ik kan niet namens onze IT-afdeling spreken, maar kan wel aangeven dat zij op dit moment hard hun best doen om dit voor jullie allemaal op te lossen. Uiteraard kan dit altijd eerder, maar dat is nu nog even koffiedik kijken.

Voor de rest van de leden die op dit topic hebben gereageerd, wij zijn druk bezig alles te verhelpen. Jullie helpen in ieder geval enorm mee met deze feedback, en daarvoor mijn dank. Ik waardeer dit enorm 🙂 .

In ieder geval alvast een fijn en mooi weekend/dag gewenst voor jullie allemaal.

Groetjes,
Nathan
Reputatie 5
Badge +13
UPDATE 30-10-2017

Hallo iedereen,
Onze IT-ers hebben het weekend hard doorgewerkt om het serverprobleem waardoor de Qboxen niet goed werken op te lossen.

Er is nu duidelijk in beeld wat er precies niet werkt op de server:
- Het ophalen van Qbox-gegevens en deze tonen in de app en Mijn Energie
- Het uitvoeren van commando’s voor Qbox (zoals een reset op afstand)
- Het activeren van de Qbox
- Het veranderen van de uitleesfrequentie ( van dagelijks uitlezen naar 2-maandelijks en andersom)

Advies: Geen handmatige reset uitvoeren. Wanneer de Qbox geen data doorgeeft aan de app en Mijn Energie probeert de Qbox dit lokaal op het apparaat op te slaan, zodat wanneer de Qbox weer een internetverbinding heeft deze opgeslagen data alsnog terechtkomt in de app en ME. Het resetten van de Qbox kan ervoor zorgen dat deze opgeslagen data verwijderd wordt.

Zodra ik meer weet over de oplossing horen jullie deze direct.

Groeten van Tanja
Badge
Hoi Tanja,

aanvullend is er ook het weergaveprobleem van de windtegoeden. Er ligt dan denk ik ook een probleem in het ophalen en weergeven van de windtegoedinformatie.

Groeten Hage
Hallo Nathan,

Ik gebruik IOS 11.0.3.
Op een IPhone 5s
Deze is dus helemaal bij
De app versie is 1.12 ook deze is volgens mij gehaal bij
Ik zie overigens wel gasverbruik van gister en verder in het verleden maar van vandaag helaas niet

Hallo Nathan, Ik kan inmiddels met wat testen specifieker zijn wat betreft het niet zichtbaar zijn van mijn gasverbruik.
Ik ben er achter gekomen dat wanneer er nog geen gas is verbruikt dat in de IOS app de melding zichtbaar is dat "gasverbruik alleen zichtbaar is met een slimme meter.
Zodra er gas verbruikt is dan werkt de IOS App wel. en is alles inzichtelijk. Op de Laptop ( windows 10) werkt het wel prima daar staan de gegevens wel goed ( dus op 0m verbruik) .
Groet Andre
Sinds kort klant bij Qurrent.

Nog steeds helemaal geen data zichtbaar.
Niet in dashboard, niet in Android app.
Windsnelheid staat ALTIJD op windkracht 4.
Qbox knippert groen. Reset werkt niet.

Toen het wel werkte: Live data ook zinloos want is helemaal niet live.
Wachttijden aan telefoon bizar lang. Kennisniveau van 1e lijns medewerkers ver onder de maat.

Tja, tis dat dit een groene provider is....
Maar gezien mijn ervaringen en wat ik allemaal lees op deze forums gaat er nogal wat mis.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Mattie,

Bedankt voor je bericht.
Zoals aangegeven zijn we nog druk bezig om het serverprobleem te tackelen. Er is nu een duidelijk beeld van wat er niet werkt.
We adviseren om nu juist geen reset uit te voeren. In dit topic houden we jullie op de hoogte van voortgang.

Heb je andere vragen? Dan kun je deze natuurlijk ook hier stellen op de community of kijken of je vraag hier al eens eerder is gesteld.
Zo helpen we elkaar hier verder! Ik hoor het graag als ik je ergens mee kan helpen.

Groetjes, Nina
Te laat ik had al gereset.

Een dergelijke grote storing zou nooit zo lang mogen duren.
Meer personeel aannemen dus. Of beter personeel dat werkt ook.
Hoi,

Bij mij geeft de Qbox al geen data meer door sinds 18 oktober. Is dit hetzelfde probleem?
Ik heb al enkel keren gemaild maar nog niks terug gehoord. Telefonisch al enkele keren lang in de wacht gestaan maar na ruim 10 minuten was ik het zat en weer opgehangen. Niet echt een positieve ervaring.......
Reputatie 5
Badge +13
UPDATE 31-10-2017

Hallo iedereen,
Ik krijg zojuist bericht van onze IT-ers dat het serverprobleem verholpen moet zijn.

De Qboxen horen weer te werken. Mocht je nog problemen ervaren n.a.v. de storing van 26-10 t/m 31-10 hoor ik het graag.

Werkt je Qbox niet, advies: voer geen handmatige reset uit, maar laat het weten in dit topic.
Wanneer de Qbox geen data doorgeeft aan de app en Mijn Energie probeert de Qbox dit lokaal op het apparaat op te slaan, zodat wanneer de Qbox weer een internetverbinding heeft deze opgeslagen data alsnog terechtkomt in de app en ME. Het resetten van de Qbox kan ervoor zorgen dat deze opgeslagen data verwijderd wordt.

Bedankt voor jullie hulp en meldingen!

Groeten van Tanja

UPDATE 31-10-2017 14:19

Hallo allemaal,

Omdat er nog een aantal Qboxen niet werken zijn zojuist de servers herstart. Dit betekent dat alles kort uit de lucht is. O.a. Mijn Energie en de app zullen 2-5 minuten niet bereikbaar zijn.

Groeten van Tanja
Badge +1
Ik zie nu wel de opwek van windtegoeden, echter nog steeds geen verbruik vanaf 24-10! Lijkt dus deels opgelost, maar nog niet in orde.
Werkt nog niet.
Helaas voor het gasverbruik krijg ik nog steeds geen gegevens.
En dus de melding dat de gegevens alleen zichtbaar zijn met een slimme meter.
Groet,
Andre
Geen elektr. data in de app, geen data in het dashboard.
Reputatie 2
Badge +8
@AHouthooft Jouw Qbox geeft weer data door!

@Mattie72 Jij dient jouw Qbox een reset te geven, de Qbox is namelijk inmiddels een half uur offline en kan daardoor niets uitvoeren. Ik stuur je een e-mail met een reset handleiding 😉

Groeten van Giulia
Badge +1
En ik? Nog steeds geen stroom/gas verbruik. Kun je zien wat mijn Qbox doet?

Reageer