Sticky Beantwoord

[OPGELOST] QBOX STORING - Ervaren jullie problemen met Qbox sinds 22-6-2017?

  • 22 juni 2017
  • 20 reacties
  • 961 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13
Hallo iedereen,

We hebben bericht ontvangen dat er zojuist een storing is bij alle Qboxen.

Het gaat er hierbij om dat er geen data meer in de App en Mijn Energie komt sinds de middag van 22-6-2017.

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en willen het zo snel mogelijk oplossen. Hiervoor hebben we jullie hulp hierbij hard nodig!


Kunnen jullie in dit topic laten weten of je naast missende data nog andere dingen opvalt:

1 Lampjes van de Qbox die een andere kleur branden?
2 Zie je toch data? Of deels?
3 Zie je een error of andere storingsmeldingen in beeld?

Zodra er bij ons meer bekend is laten we het vandaag direct weten in dit topic.

Groetjes, Tanja
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 22 juni 2017, 15:04

Hallo iedereen,

Ik ontvang zojuist bericht van onze Qbox- experts dat de storing verholpen is.

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden. Dit betekent dat je in Mijn Energie en de app al je data weer kan zien!

Mochten jullie nog problemen ervaren horen we het graag.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

20 reacties

Badge
Beste Tanja,

De Qbox is er bij ons al vanaf 06:30 uur mee opgehouden. Succes met het oplossen.
Badge +3
Tanja,

Bij mij doet MIjnQurrent het weer.
Reputatie 5
Badge +13
Hallo iedereen,

Ik ontvang zojuist bericht van onze Qbox- experts dat de storing verholpen is.

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden. Dit betekent dat je in Mijn Energie en de app al je data weer kan zien!

Mochten jullie nog problemen ervaren horen we het graag.

Groeten van Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Goed om te horen F.E.Vos 🙂 !
Reputatie 5
Badge +14
Alles werkt gewoon. Alleen vannacht rond de klok van 2:30 bleek er dus geen verbinding met de servers mogelijk voor de qbox dan. Na een reset vanochtend gewoon weer werkend tot op heden.
Badge
Hallo iedereen,

Ik ontvang zojuist bericht van onze Qbox- experts dat de storing verholpen is.

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden. Dit betekent dat je in Mijn Energie en de app al je data weer kan zien!

Mochten jullie nog problemen ervaren horen we het graag.

Groeten van Tanja



Hallo Tanja,

Bij ons zie ik nog geen beweging in de registratie.
Hallo Tanja,

Bij ons zie ik nog geen beweging in de registratie.


Hallo GCardol,

Ik zie dat jouw Qbox sinds gisterochtend kwart over 6 offline is. Dat heeft niets te maken met de storing die wij hebben gehad. Zou je je Qbox kunnen resetten? Hier vind je de instructies. Zolang het niet online is kunnen we helaas niks op afstand doen.

Groeten,

Natalia

P.S. Wat denk jij: wat is het werkelijke aandeel duurzame energie in Nederland? Doe mee met onze poll!
Badge
Hoi Natalia,

Dank voor je advies. Heeft inderdaad het probleem opgelost. Hij doet het weer.

Groeten G. Cardol
Sinds 24 juni heb ik een stroomverbruik van 18.000 kwh volgens qurrentbox en leveren de zonnepanelen niets meer op. Probleem?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Ronnie,

Bedankt voor de melding.

Ik heb je een e-mail gestuurd met de instructies die je kunt opvolgen, als de reset die ik heb uitgevoerd niet werkt.

Mocht het verbruik daarna terugkomen en er nog steeds vreemde waarden tevoorschijn komen, kun je dat ons laten weten en dan zetten wij het door naar de technische dienst.

Groeten van Giulia
Hallo iedereen,

We hebben bericht ontvangen dat er zojuist een storing is bij alle Qboxen.

Het gaat er hierbij om dat er geen data meer in de App en Mijn Energie komt sinds de middag van 22-6-2017.

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en willen het zo snel mogelijk oplossen. Hiervoor hebben we jullie hulp hierbij hard nodig!


Kunnen jullie in dit topic laten weten of je naast missende data nog andere dingen opvalt:

1 Lampjes van de Qbox die een andere kleur branden?
2 Zie je toch data? Of deels?
3 Zie je een error of andere storingsmeldingen in beeld?

Zodra er bij ons meer bekend is laten we het vandaag direct weten in dit topic.

Groetjes, Tanja

groen lampje brand maar geen dag of week data wel maand data
gr bram
Reputatie 2
Badge +8
Hoi AcEeken,

Fijn dat je contact opneemt, dit staat los van de storing die is opgelost.
Kun je een aparte topic hiervoor aanmaken?

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia
goedendag,
zou in oktober niet het nieuwe dashboard gelanceerd worden?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi PeterDinkla,

Welkom op deze community!
Je hebt helemaal gelijk, leuk dat je er mee bezig bent!
Oktober 2017 was zeker ons streven.

Ik vergelijk ons huidige MijnEnergie-pagina even graag met een huisje.
We konden op de huidige MijnEnergie-fundering niet verder bouwen en aanpassen.
Wij zijn dus bij stap 1 begonnen om jullie te voorzien van de MijnEnergie en app versie die wij voor ogen hebben.
Daarom duurt wat langer, maar dan heb je ook wat!

Wil je met ons meedenken om de laatste puntjes op de 'i' te zetten? Geef dan hier je mening in dit topic!

Groeten van Giulia
Hallo,

Zouden jullie mijn Qbox ook even kunnen resetten?
Ik heb al maanden namelijk geen gegevens meer en vind dat soms best onpraktisch.

Alvast bedankt! 🙂
Reputatie 3
Badge +8
Hoi FreshWind!

Maar natuurlijk, ik help je graag verder!
Ik heb je op afstand een reset gegeven.

Zie je binnen een uur nog geen data? In dat geval nog wat extra vragen:
Heb je 1 kastje (mono) of 2 kastjes (duo)?
Heb je een slimme meter? Zo ja, welk type? (graag zo specifiek mogelijk)
En zo ja: heb je het zwarte adapterkabeltje in de P1-poort aangesloten?

Ik hoor graag van je! Samen zorgen we er voor dat die Qbox online komt ;-)

Groetjes, Nina
Reputatie 5
Badge +14
Het meest vervelende aan de qbox vindt ik eigenlijk dat als de verbinding met de servers, op wat voor manier dan ook, onderbroken wordt de qbox zich vaak niet zelf reset. Ben je niet oplettend genoeg of controleer je niet elke dag je verbruik ben je zomaar langdurig je gegevens kwijt.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

De Qbox reset zichzelf inderdaad niet automatisch. Maar met een telefoontje, mailtje of een bericht in de community, doen wij dat voor je met één druk op de knop :)

Groet,
Tomer
Sinds begin dit jaar krijg ik helemaal niets meer binnen.

Intern heb ik niets gewijzigd aan mijn infra.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @nogmaareenkeer,

Dankjewel voor je bericht.
Sinds 1 januari zijn we gestopt met de ondersteuning van de Qbox.
Omdat slimme meters steeds meer de taak van de Qbox overnamen, hebben we besloten hier niet mee verder te gaan.

Hier vind je meer informatie over de Qbox stop.

Groet, Joost

Reageer