Beantwoord

[OPGELOST] QBOX STORING - Ervaren jullie problemen met Qbox sinds 6-2-2017?

  • 7 februari 2017
  • 334 reacties
  • 21947 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 23 februari 2017, 14:33

Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!

Korte samenvatting van wat we de afgelopen tijd gedaan hebben om het probleem om te lossen:
Het probleem met de vertraagde data is ontstaan na onze servermigratie. We hebben toen de Qbox data van traditionele VM-omgeving naar een Cloud verhuist. Helaas hebben we het de afgelopen weken niet voor elkaar gekregen om de Qboxdata synchroon te krijgen in de cloud omgeving. Daarom zijn wij deze week noodgedwongen terug gegaan naar de VM omgeving. Hierdoor hebben we de performance direct kunnen verhogen maar ook nog tig instellingen moeten wijzigen om jullie nu weer dit inzicht te kunnen geven.

We vinden het ontzettend vervelend dat dit zo lang heeft moeten duren. Mocht je nog problemen ondervinden, kijk dan hier voor een mogelijke oplossing.

Groeten van Annick
Bekijk origineel

334 reacties

Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja


1 Welke lampjes branden er en welke kleur? Kan ik vanaf hier niet zien (op werk)
2 Heb je een mono of duo set? Duo
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter? Ouderwets
4 Zie je helemaal niets? Of deels? Niets. Wat me nu opvalt is dat data van gisteravond met vertraging binnenkomt. Eerst had ik data tot 19:00, nu tot 19:45.
lampje groen,
op de doos zie ik de aanduiding mono set, ik heb dag en nachtmeter
ik heb een slimme meter
ik zie geen verbruik en de meterstanden kunnen ook niet meer worden weergegeven.

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja[/quote]
Badge +3
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja


1 lampjes bij de meter zijn rood groen rood groen etc
2 mono set (heb geen solar)
3 slimme meter
4 vanaf vanmorgen geheel geen data meer

Francine
Duo set
Lampje op internetdeel knippert voortdurend groen.
Slimme meter
Het gemeten verbruik loopt ver achter op de werkelijkheid.
Heb ook duo set. Groen lampje knippert. ca. 4 uur vertraging met meterstanden. Slimme meter.
gr. Frank
Mono qbox
Knippert groen, oranje, rood
slimme meter
geen live in app
gebruik registratie gestopt gisteren rond 14:00 u, later hervat en vandaag weer gestopt rond 15:00 u

mvg
René
lampje groen,
op de doos zie ik de aanduiding mono set, ik heb dag en nachtmeter
ik heb een slimme meter
ik zie geen verbruik en de meterstanden kunnen ook niet meer worden weergegeven.

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
[/quote]mOp basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
Mono Qbox
Lampje knippert groen rood oranje groen rood oranje
Slimme meter
Na vanmiddag 15:00 uur geen live registratie meer en geen meterstand.
Diverse restpogingen gedaan, haalt niets uit

1 Welke lampjes branden er en welke kleur? 11x groen, 1x rood en dan weer 11x groen 1x rood etc
2 Heb je een mono of duo set? Mono
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter? Oudersewetse
4 Zie je helemaal niets? Of deels? Zaterdag en zondag deels wat binnen gekomen
Badge +2
1 Welke lampjes branden er en welke kleur? Met name groen lampje knippert na zo n 50 keer even rood en dan weer groen knipperent
2 Heb je een mono of duo set? Heb een mono set
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter? Ouderwetse meter
4 Zie je helemaal niets? Of deels? Geen info sinds gisteren zeg 19 uur
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja



1 knipperend groen lampje in series van 3.
2 mono set.
3 slimme meter.
4 tot vannacht een uur of 2 daarna niets meer
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur? --> oranje rood 3x groen 8x afwisselend knipperend
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter? --> slimme
4 Zie je helemaal niets? Of deels? --> geen info meer sinds de 6e rond 17:00

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
Die van mij is vanmiddag aangemeld en heeft het heel even gedaan 13.25 tot 14.30 sindsdien niks meer heb ook al telefonische contact gehad en ze waren van het probleem op de hoogte de QBOx van mij knippert 7 keer groen en dan 1 keer rood. Ik heb een led meter
Ik zit er hard aan te denken om dat ding terug te sturen als het nu al zo gaat met dat ding
Maandagavond 06-02-2017 rond 17:00uur begonnen de problemen. Geen live uitlezing meer op de app en de qbox knippert 3 keer rood/oranje en 7 keer groen en herhaalt dat steeds. De gegeven van de afgelopen nacht tot vanmorgen 07:00 uur vertraagd binnen gekomen. Ik heb een slimmemeter .
Ik heb een Qbox duo.
Sedert ma. 06/02 knippert het lampje op het routerdeel groen (zou duiden op "niet geactiveerd" zijn), maar er is wél data doorgegeven (raar). Ik kan niet goed controleren of de doorgifte correct was.
De doorgifte is echter vandaag 07/02 omstreeks 10:00 gestopt, het lampje op het routerdeel is groen blijven knipperen.
Vanavond 07/02 heb ik het routerdeel gereset (4x stroomloos), waarna een zogenaamde update startte (geel/rood knipperen). Na stabilisatie (continue groen) begon het meterdeel te groen te knipperen, afgewisseld met kort geel/rood.
Dat meterdeel is nu (20:30) weer continue groen, maar het routerdeel is inmiddels opnieuw weer begonnen met groen knipperen. Er blijkt in de tussentijd geen data te zijn doorgegeven.
Ik heb een slimme meter.
Maandagavond 06-02-2017 rond 17:00uur begonnen de problemen. Geen live uitlezing meer op de app en de qbox knippert 3 keer rood/oranje en 7 keer groen en herhaalt dat steeds. De gegeven van de afgelopen nacht tot vanmorgen 07:00 uur vertraagd binnen gekomen. Ik heb een slimmemeter .Ik heb een qbox mono met solar functie!!!!
1. groen knippert continu
2. mono
3. slimme meter
4. gisteravond overigens pas geactiveerd. Activatie ging zeer moeizaam. Andere browser enz geprobeerd, uiteindelijk kunnen activeren, maar groene lampje heeft niet continu gebrand.
Vervolgens geen live verbruik, en grafiek met gebruik met vertraging van ca 30-45 minuten, maar vanmorgen liep de data ca 2 uur achter?
Grafiek gebruik tot vanmorgen 9:35 daarna niets meer.
😞
1. Het lampje knippert 28 keer groen daarna snel opeenvolgend oranje, rood en oranje. Dit herhaalt zich steeds.
2. Qbox Mono.
3. Ouderwetse meter.
4. De laatste meting in het verbruik per dag voor elektriciteit is op dinsdag 7 februari 2017 om 13:35 uur.

Volgens mij is er iets mis met de activering. Het was mij eerder al opgevallen dat in mijn profiel staat dat de Qbox niet is geactiveerd. Ik heb de Qbox de eerste keer wel geactiveerd maar heb daarna niet meer gecontroleerd of dit nog wel het geval was omdat de metingen netjes werden getoond in de grafiek.
Nee , er is een probleem met de server want ik heb de qbox al vanaf december 2013 en deed altijd prima.
Badge +1
Hier een mono met solar
Slimme meter
Mooie rustige groene led hearbeat
Sinds gister 1800 uur vreemd stroomverbruik en geen solar info.
Grafiek liep tot 8 uur op 07-02-2017, daarna niets meer.
Gasverbruik idem.

Qbox draait hier vanaf augustus 2013, twee keer een volgelopen buffer.
Verder probleemloos
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem 'aan de kant van Qurrent' ligt.

Rebooten die hap :8

Of is dit te kort door de bocht.
Die update is niet echt een verbetering. Sinds die tijd regelmatig problemen. Ook zit er verschil in de grafiek en de live uitlezing. Blijbaar betaal je voor de een meer dan voor de ander.
Ik heb een Qbox duo.
Sedert ma. 06/02 knippert het lampje op het routerdeel groen (zou duiden op "niet geactiveerd" zijn), maar er is wél data doorgegeven (raar). Ik kan niet goed controleren of de doorgifte correct was.
De doorgifte is echter vandaag 07/02 omstreeks 10:00 gestopt, het lampje op het routerdeel is groen blijven knipperen.
Vanavond 07/02 heb ik het routerdeel gereset (4x stroomloos), waarna een zogenaamde update startte (geel/rood knipperen). Na stabilisatie (continue groen) begon het meterdeel te groen te knipperen, afgewisseld met kort geel/rood.
Dat meterdeel is nu (20:30) weer continue groen, maar het routerdeel is inmiddels opnieuw weer begonnen met groen knipperen. Er blijkt in de tussentijd geen data te zijn doorgegeven.
Ik heb een slimme meter.


Inmiddels (22:30) zijn er aansluitend op 10:00 weer data in de grafiek van vandaag (07/02) te zien, maar dat zijn doorgetrokken lijnen op een onrealistisch hoog verbruik. Onduidelijk waar die registratie vandaan komt. Lijkt me fantasie.
Badge +1
Plaatje
Reputatie 4
Badge +12
Het zelfde als eerdere reacties. Met Wireshark gekeken naar het netwerkverkeer. Na herstarten, DNS en TCP SYN stuurde de QBox 5 keer een POST, die 5 keer met TCP ACK bevestigd werd. Na twee minuten stuurde QSERVER vier keer een HTTP 503 en een minuut later een HTTP 502. Nog weer een minuut later kwam TCP RST.

Na een volgende herstart kwam een brij aan kapotte pakketten van QServer met uiteraard retransmissions. Opvallend waren de tiencijferige sequence nummers.

Na een volgende herstart kwamen er na TCP SYN meteen HTTP 503 en HTTP 502.

Overigens is ook de verbinding tussen de gewone webserver en de database traag. Het kost een paar minuten om het dashboard te bereiken en vervolgens een paar minuten om het energiegebruik te zien.

Kennelijk begonnen de problemen al voor 17 uur gisteren, want van het gasverbruik staat na 0 uur niets in de grafiek. Ook andere problemen dateren kennelijk nog van de grote overstap. Meterstanden na 30 januari ontbreken.

Groet, Frans

Reageer