Beantwoord

[OPGELOST] QBOX STORING - Ervaren jullie problemen met Qbox sinds 6-2-2017?

• 7 februari 2017
  • 334 reacties
  • 21947 keer bekeken

Toon eerste bericht

334 reacties

Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja

Hallo,
het werkt nog steeds niet goed. Er flikkert een lampje groen, maar wordt regelmatig rood, oranje en dan weer groen.
De gegevens lopen tenminste 14 uur achter.
Ik heb een slimme meter.
Graag jullie reactie.
Hgr,
Herman Teuling
8532AP 9
Badge +5
UPDATE 20-2-2017

Goedemorgen allemaal,

Na mijn jubelende berichtje van vrijdag moet ik nu na het weekend constateren dat er wisselende reacties zijn;

Live verbruik is soms wel (al is het met een vertraging) en soms niet te zien. Hetzelfde geldt voor de daggrafieken. En in sommige gevallen is zelfs niets te zien.

Mijn collega's van de ICT afdeling zijn op de hoogte. De oorzaak lijkt 'm nog steeds te zitten in het achterlopen van de data. Ik hoop jullie aan het einde van de dag meer te laten weten!

Groeten van Annick
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Groetjes, Tanja

Hallo,
het werkt nog steeds niet goed. Er flikkert een lampje groen, maar wordt regelmatig rood, oranje en dan weer groen.
De gegevens lopen tenminste 14 uur achter.
Ik heb een slimme meter.
Graag jullie reactie.
Hgr,
Herman Teuling
8532AP 9
Bij mij werkt er nog niets. Dus zowel op pc als op smartphone geen gegevens. Heb slimme meter, duo box. Lampje knippert groen. Ook na resetten.
Knipperend groen met af en toe rood/oranje

mono

slimme meter

App: verbruik loopt ca 2 uren achter.
Live-verbruik wordt niet weergegeven

Website dashboard: loopt eveneens 2 uren achter
Meterstanden zijn bijgewerkt tot 11-2-2017, daarna geen gegevens meer.

Groetjes, Tanja
Badge +2
UPDATE 17-2-2017

Goed nieuws!

Het is zover, bijna alle Qbox'en zijn weer online en zijn weer te volgen via de app en Mijn Energie! Ook wij kunnen jullie op afstand weer helpen en meekijken. Zelfs de data van de afgelopen tijd zou bijgeladen moeten zijn.

Kleine kanttekening:
De Qbox geven niet de exacte tijd tijd door van het moment waarop het verbruik werd geregistreerd. Hier kan maximaal een kwartier vertraging in ontstaan.

Kortom, we zijn er nog niet helemaal maar dit is wel een grote stap voorruit. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, onderzoeken we hierna. Grootste prioriteit is alle Qbox'en de data met de juiste tijdsindicatie nu mee te geven. Hier wordt druk aan gewerkt door het Qbox-team. Verwachten niet meer dat dit voor het weekend lukt.

Wij hebben een flink aantal Qbox data van collega's gecontroleerd zien (zoals het hoort) grillige verbruiken met soms een piekmomentje. Geheel volgens de lijn (ja ja, we durven hier weer grapjes te maken) der verwachting. Kijken jullie met ons mee in jullie eigen gegevens? Horen graag of dit ook in jullie lijn der verwachting ligt.

Groeten van Annick

Beste Annick,
zet de grapjes maar weer in de koelkast!!! Na resetten eerder op zondag had ik de ijdele hoop dat alles weer zou werken. Maar helaas. Na 23.59 wordt er kennelijk ergens in jullie systemen parameters verwijderd of gereset, met als gevolg... juist ja De qbox stopt er mee. Opnieuw geen live beelden meer! onbegrijpelijk! ook jouw antwoord hiervoor. Ook nu weer in onvoldoende mate uitputtend getest. Met andere woorden: het is nog steeds een zootje Ga nu maar eens een keer serieus met mij als klant om er zorg er voor dat mijn problemen worden opgelost!

Hedenochtend 20 feb gelukkig weer beeld in de live app. Ditmaal zonder reset.

Groen knipperend daarna wisselen oranje/rood vervolgens weer groen knipperend. Volgens de gebruiksaanwijzing bezig met updat dowmloaden
een monozet
Slimme meter
geen live wel verbruik elekriciteit en gas met > 1 uur vertraging

Probleem is sinds de aanpassing van 6 februari en nog steeds hetzelfde.

Groetjes, Tanja

Groetjes, Tanja

Geconstateerd:
Knipperend groen, dan rood/oranje etc.
Dubbel meter
Slimme meter
Deels, mijn data loopt +24h achter Ik zie wel al het voorgaande data.

Tussendoor al een paar keer gereset (door een paar keer spanningsloos te maken).
Bied geen resultaat.

Mvgr., Robin

Groetjes, Tanja
Ondanks resetten blijven de uitleesproblemen:
Hierbij mijn antwoorden:

Een dubbele slimme meter en idem gas
Slimme meter
Geen live data, mijn data loopt +24h achter Ik zie wel al het voorgaande data, ook die van de zonnepanelen.
Badge +1
Beste Annick,
Ik dacht eventjes dat de Qbox weer correct werkte, maar dat bleek geenszins waar.
Live verbruik via Android app 60 watt en op zelfde moment via iPhone app 1.500 watt

Rara hoe kan dit?

Groet Adri
Ruim een dag sinds laatste reset werkt alles weer naar behoren....
Ondanks alle storingen (vanaf 6/2/2017) werkt de data bij mij via de app (android) al sinds de overstap van de systemen op 28 januari j.l. niet meer.
Badge +2

Groetjes, Tanja

Geconstateerd:
Dubbel meter
Slimme meter

Tussendoor al een paar keer gereset (door een paar keer spanningsloos te maken).
Bied geen resultaat.

Mvgr., Robin

Hi robin, heb je een echte reset uitgevoerd of alleen een keer de spanning er af gehaald én dat meerdere keren geprobeerd?
Het beste kan je van de qbox waar de netwerk kabel die naar je touter if switch gaat vrij maken van spanning. Vervolgens de stekker er weer in en als het rode ledje gaat branden de stekker er weer uit halen. Dit herhaal je 3 keer. De 4e keer laat je de stekker zitten. Het duurt een paar seconden langer voordat het rode ledje gaat branden. Vervolgens gaat het kedje jnipperen en daarna groen branden. Dit proces duurt een paar minuten. Na een minuut of 5 zou je weer data moeten kunnen zien

Succes
Geconstateerd:
Mono
Draaischijfmeter elektra.
Een periode zag ik met onderbreking wel data. Nu sinds 15 februari in de ochtend niets meer in het verbruiksoverzicht. Ook geen Live data.

Reset heeft niet geholpen.
In mijn profiel staat bij QBox 'Nee'.

Groet,
Joost
UPDATE 20-2-2017

Mijn collega's van de ICT afdeling zijn op de hoogte. De oorzaak lijkt 'm nog steeds te zitten in het achterlopen van de data. Ik hoop jullie aan het einde van de dag meer te laten weten!

Is er al weer nieuws te melden? Sinds ik mijn Qbox heb ontvangen (begin februari), is hij al die tijd onbruikbaar geweest. Ik check dagelijks de community updates en de app, maar geen cooruitgang!

Begrijp dat er hard aan een oplossing wordt gewerkt, maar eerlijk gezegd vind ik het zo langzamerhand onacceptabel dat het zo lang duurt...

Een korte onderbreking door technische problemen kan gebeuren, maar hoe kan het dat een goede oplossing al meer dan 14 dagen op zich laat wachten? Iets meer details over de oorzaak en wat er nu precies aan gedaan wordt zou ik op prijs stellen! Het is allemaal een beetje vaag op deze manier...
Badge +2
UPDATE 17-2-2017

Goed nieuws!

Het is zover, bijna alle Qbox'en zijn weer online en zijn weer te volgen via de app en Mijn Energie! Ook wij kunnen jullie op afstand weer helpen en meekijken. Zelfs de data van de afgelopen tijd zou bijgeladen moeten zijn.

Kleine kanttekening:
De Qbox geven niet de exacte tijd tijd door van het moment waarop het verbruik werd geregistreerd. Hier kan maximaal een kwartier vertraging in ontstaan.

Kortom, we zijn er nog niet helemaal maar dit is wel een grote stap voorruit. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, onderzoeken we hierna. Grootste prioriteit is alle Qbox'en de data met de juiste tijdsindicatie nu mee te geven. Hier wordt druk aan gewerkt door het Qbox-team. Verwachten niet meer dat dit voor het weekend lukt.

Wij hebben een flink aantal Qbox data van collega's gecontroleerd zien (zoals het hoort) grillige verbruiken met soms een piekmomentje. Geheel volgens de lijn (ja ja, we durven hier weer grapjes te maken) der verwachting. Kijken jullie met ons mee in jullie eigen gegevens? Horen graag of dit ook in jullie lijn der verwachting ligt.

Groeten van Annick

Beste Annick,
zet de grapjes maar weer in de koelkast!!! Na resetten eerder op zondag had ik de ijdele hoop dat alles weer zou werken. Maar helaas. Na 23.59 wordt er kennelijk ergens in jullie systemen parameters verwijderd of gereset, met als gevolg... juist ja De qbox stopt er mee. Opnieuw geen live beelden meer! onbegrijpelijk! ook jouw antwoord hiervoor. Ook nu weer in onvoldoende mate uitputtend getest. Met andere woorden: het is nog steeds een zootje Ga nu maar eens een keer serieus met mij als klant om er zorg er voor dat mijn problemen worden opgelost!

Hedenochtend 20 feb gelukkig weer beeld in de live app. Ditmaal zonder reset.

Update 20 feb 19.58 uur opnieuw geen beeld in de live app grrrr
laatste data ontvangen op 18-2-2017 daarna niets meer,lamje bij router knipper groen,heb een duo en slimme meter
Beste Annick,
Ik dacht eventjes dat de Qbox weer correct werkte, maar dat bleek geenszins waar.
Live verbruik via Android app 60 watt en op zelfde moment via iPhone app 1.500 watt

Rara hoe kan dit?

Groet Adri
Ik kan nog steeds de app van de qbox niet volgen, hij werkt nog steeds niet naar behoren!!!!!

heb je een reset uitgevoerd?
Ik kan nog steeds de app van de qbox niet volgen, hij werkt nog steeds niet naar behoren!!!!!

Gisteravond heb ik een reset uitgevoerd en ik kon mijn verbruik weer zien.
Maar nu is het weer voorbij!!!!
Registreerd niks meer!!!!:?:?

Zojuist gedaan, kan nu wel het verbruik zien maar de grafiek ziet er niet uit zoals zou moeten!!!
Maar ik ben al blij dat het verbruik weer zichtbaar is.:)

Te vroeg gejuicht, werkt al niet meer!!!!

Groetjes, Tanja

Geconstateerd:
Dubbel meter
Slimme meter

Bied geen resultaat.

Mvgr., Robin

Hi robin, heb je een echte reset uitgevoerd of alleen een keer de spanning er af gehaald én dat meerdere keren geprobeerd?
Het beste kan je van de qbox waar de netwerk kabel die naar je touter if switch gaat vrij maken van spanning. Vervolgens de stekker er weer in en als het rode ledje gaat branden de stekker er weer uit halen. Dit herhaal je 3 keer. De 4e keer laat je de stekker zitten. Het duurt een paar seconden langer voordat het rode ledje gaat branden. Vervolgens gaat het kedje jnipperen en daarna groen branden. Dit proces duurt een paar minuten. Na een minuut of 5 zou je weer data moeten kunnen zien

Succes

Bedankt voor je antwoord.
Bedoel je gewoon de voedingsstekker van de Qbox los halen?

Gr. Robin
UPDATE 20-2-2017

Goedemorgen allemaal,

Na mijn jubelende berichtje van vrijdag moet ik nu na het weekend constateren dat er wisselende reacties zijn;

Live verbruik is soms wel (al is het met een vertraging) en soms niet te zien. Hetzelfde geldt voor de daggrafieken. En in sommige gevallen is zelfs niets te zien.

Groeten van Annick

Gisteravond heb ik de Qbox nogmaals gereset.
De lampjes branden weer zoals het moet.
Constant groen met af en toe rood.
De livedata zijn weer beschikbaar via de app.

Wat ik nog mis: De meterstanden in de browser vanaf 11-2
Badge +5
UPDATE 21-2-2017

Goedemiddag allemaal,

Ik heb zojuist het volgende ontvangen van Niels, onze Qbox-expert die zich de hele dag bemoeit met onze ICT'ers om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

'Op het moment is er nog geen vooruitgang geboekt in de het oplossen van het probleem dat de Qbox data achterloopt voor onze klanten waardoor het Live inzicht ontbreekt.
Wij zelf hebben wel al vooruitgang geboekt met het onderzoeken en zijn beetje bij beetje dichterbij een oplossing aan het komen.'

Onze beschikbare bronnen, zowel intern als bij onze externe serverpartij, blijven dus broeden op het vinden van de oplossing. We schromen niet om hier steeds meer informatiebronnen bij te halen, denk hierbij aan de originele ontwikkelaars van de Qbox en oud-medewerkers van Qurrent. Wellicht kunnen zij onze huidige collega's en onze nieuwe externe serverpartij net dat beetje informatie geven dat het puzzelstukje compleet maakt en de oplossing biedt.

Het resetten van je Qbox heeft dus nog steeds geen langdurend effect op het herstellen van je inzicht.

Tot morgen!

Groeten van Annick
Heb een Qbox Duo. Slimme meter. Heb alles geïnstalleerd, maar krijg een groen knipperlicht op de box in de meterkast.
Volgens de documentatie betekend dit "geen registratie". Had ik wel al heel veel eerder gedaan. Probeer het nu weer elke keer, maar krijg elke keer de foutmelding "fout met verwerken formulier". Zit het probleem in de webserver/database?
Hoi mark en barbera, jullie hebben de qbox begin feb gekregen en 6 feb begonnen alle problemen. Dat is flink balen. Ik heb de qbox vanaf half 2014 en dit is de grootste storing die ik heb meegemaakt. Orobeer een reset uit te voeren:Als je een duo hebt dus 2 witte boxjes neem je het boxje waarin de kabel zit die naar de switch of router gaat. Haal de voeding van het boxje los en stop die opnieuw in het boxje. Zodra het rode lampje gaat branden. Haal direct de voeding weer los. Herhaal dat 3 keer. De 4e keer laat je de voeding aangesloten het zal wat langer duren voordat het rode lampje gaat branden. Vervolgens gaat het lampje knipperrn en daarna wordt het lampje groen. Dit oroces duurt plm 5 minuten m. Als get goed is zal nog eens 5 minuten later de qbox werken. Succes

Ik heb eergisteren bovenstaande stappen uitgevoerd en toen deed alles het weer. Ik heb voor de zekerheid even gewacht tot vandaag met juichen: alles werkt nog steeds naar behoren! Dus het resetten volgens bovenstaande procedure werkt voor mij, hopelijk ook voor anderen. Wel even goed opletten dat je op het juiste moment de stekker erin laat zitten (dus als het rode lampje niet direct weer aanspringt op het moment dat je de stekker erin doet, dan de stekker in het stopcontact laten zitten!)

Reageer