Beantwoord

[OPGELOST] QBOX STORING - Ervaren jullie problemen met Qbox sinds 6-2-2017?

• 7 februari 2017
  • 334 reacties
  • 21947 keer bekeken

Toon eerste bericht

334 reacties

Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
Ik ben overgestapt van een oude draaimeter naar een slimme meter sinds 17-2 krijg ik data op mijn energie keuze op de app gas en elektra. Omdat ik geen live data krijg heb ik een reset gegeven dat helpt niks. Het groene lampje knippert 7 of 8 keer en daarna 2 keer oranje en rood. De data komt wel goed binnen op de de live keuze krijg ik geen visueel data maar onderaan geeft hij wel het verbruik van de dag.
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Groetjes, Tanja
Badge +3
net een resetprocedure uitgevoerd en vrijwel direct was de daggrafiek in de app en in MIJNMENU goed.
LIVE grafiek nog even wachten een uurtje wachten.
Badge +3
net een resetprocedure uitgevoerd en vrijwel direct was de daggrafiek in de app en in MIJNMENU goed.

Ook LIVE grafiek werkt weer.
Badge +3

Ook LIVE grafiek werkt weer.

HELAAS. LIVE doet het weer niet. Bovendien is opeens de opbrengst van mn windtegoed zomaar 170kw lager!!!
Dit kan zo niet langer doorgaan.
Gelukkig krijg ik de meterstanden van het afgelopen jaar en de opbrengst van mn zonnepanelen ook via een andere weg binnen en heb ik een gegarandeerde opbrengst van mn windtegoed.

Dit is een heel slecht visitekaartje voor "onze" vereniging, wat een amateuristisch geklungel.

Ik hoop dat mn jaarafrekening, die ik binnenkort verwacht, wel in orde is.

Groetjes, Tanja
Badge
Beste Tanja,

Na drie dagen goed te hebben gefunctioneerd moest ik vanmorgen weer resetten! De data loopt nu ver achter!
Wanneer ik dit schrijf wordt de data van 00:00 uur weergegeven!
Ik heb een duo met een slimme meter en het lampje brandt weer groen...
succes,
Jaap
Ik heb de Q-box gisteren goed gereset. Het lampje blijft groen branden.
De Qurrent app hebben wij op vier apparaten geïnstalleerd: een oude IPad 2, een nieuwere IPad air, een IPhone 5s en een IPhone 6.
Live werkt alleen op de oude IPad 2, en de andere apparaten niet. Dat vind ik merkwaardig!! Ik heb ook al deze apparaten gereset, de app's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, allemaal dezelfde versie 1.9
Badge
Beste Tanja,

Data loopt nu weer goed... Meting gas(data) van vannacht wordt goed weergegeven! elektra tot 03:00 uur en daarna wordt er gegokt tot de reset van vanmorgen! Live wordt nu 660 watt weergegeven terwijl er twee lampjes branden en een centrale afzuiging van 150 watt!

succes,

Jaap
Hallo,

Hier werkt nog steeds niks... Sinds woensdag 15 februari geen enkele meting meer. Ik heb een slimme meter met 4 tellerstanden voor Electra voor dag- en nachtverbruik en teruglevering (22 zonnepanelen dus ca. 6000Wp) met daarop aangesloten de Qbox. Deze lijkt gezien het groen en rood knipperende ledje goed te functioneren.
Dus, wanneer is e.e.a hier ook weer weer operationeel?
Badge +2

Groetjes, Tanja

Geconstateerd:
Knipperend groen, dan rood/oranje etc.
Dubbel meter
Slimme meter
Deels, mijn data loopt +24h achter Ik zie wel al het voorgaande data.

Tussendoor al een paar keer gereset (door een paar keer spanningsloos te maken).
Bied geen resultaat.

Mvgr., Robin

Hi robin, heb je een echte reset uitgevoerd of alleen een keer de spanning er af gehaald én dat meerdere keren geprobeerd?
Het beste kan je van de qbox waar de netwerk kabel die naar je touter if switch gaat vrij maken van spanning. Vervolgens de stekker er weer in en als het rode ledje gaat branden de stekker er weer uit halen. Dit herhaal je 3 keer. De 4e keer laat je de stekker zitten. Het duurt een paar seconden langer voordat het rode ledje gaat branden. Vervolgens gaat het kedje jnipperen en daarna groen branden. Dit proces duurt een paar minuten. Na een minuut of 5 zou je weer data moeten kunnen zien

Succes

Bedankt voor je antwoord.
Bedoel je gewoon de voedingsstekker van de Qbox los halen?

Gr. Robin

Voedingsstekker loshalen
Hoe is het mogelijk kom vandaag thuis en ik heb ook weer live data en het led brand normaal. Ik hoop dat het zo blijft.
Hoe is het mogelijk kom vandaag thuis en ik heb ook weer live data en het led brand normaal. Ik hoop dat het zo blijft.

Bij mij doet alles het weer, ook live, met slechts een kleine vertraging, maar dat is normaal. De gegevens ban de dag van vandaag zijn ook weer actueel.
Alleen start de live nog steeds met de onzinnige mededeling dat ik een Qbox moet aanschaffen om live te kunnen zien.
Hoe is het mogelijk kom vandaag thuis en ik heb ook weer live data en het led brand normaal. Ik hoop dat het zo blijft. Hier werkt ook alles weer.
Te vroeg gejuicht, live doet het maar mijn dag verbruik is blanco van vandaag (en t is al 11uur), het meest recente wat ik te zien krijg is gisteravond 12u.
Dag, week , maand, jaar en ook live doen het momenteel zoals het hoord.
De was draaid en ik zie 1920w a de 0,41€ per uur staan.
Keep it up lads:D
Onze Qbox doet sinds gistermiddag weer normaal. 🙂
Badge +5
Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!

Korte samenvatting van wat we de afgelopen tijd gedaan hebben om het probleem om te lossen:
Het probleem met de vertraagde data is ontstaan na onze servermigratie. We hebben toen de Qbox data van traditionele VM-omgeving naar een Cloud verhuist. Helaas hebben we het de afgelopen weken niet voor elkaar gekregen om de Qboxdata synchroon te krijgen in de cloud omgeving. Daarom zijn wij deze week noodgedwongen terug gegaan naar de VM omgeving. Hierdoor hebben we de performance direct kunnen verhogen maar ook nog tig instellingen moeten wijzigen om jullie nu weer dit inzicht te kunnen geven.

We vinden het ontzettend vervelend dat dit zo lang heeft moeten duren. Mocht je nog problemen ondervinden, kijk dan hier voor een mogelijke oplossing.

Groeten van Annick
In de app werkt het energie overzicht nog steeds zoals heel de tijd bij mij.
Standaard op gisteren openen, ga je naar de datum van vandaag, dan komt er eerst een melding dat je geen qbox hebt.
Liveview is er nu weer wel, maar ook weer die melding van geen qbox.
Badge +5
Hallo,

Hier werkt nog steeds niks... Sinds woensdag 15 februari geen enkele meting meer. Ik heb een slimme meter met 4 tellerstanden voor Electra voor dag- en nachtverbruik en teruglevering (22 zonnepanelen dus ca. 6000Wp) met daarop aangesloten de Qbox. Deze lijkt gezien het groen en rood knipperende ledje goed te functioneren.

Sinds gisteren is alles weer operationeel 🙂 Merk jij dit ook?
Badge +5
Beste Tanja,

Data loopt nu weer goed... Meting gas(data) van vannacht wordt goed weergegeven! elektra tot 03:00 uur en daarna wordt er gegokt tot de reset van vanmorgen! Live wordt nu 660 watt weergegeven terwijl er twee lampjes branden en een centrale afzuiging van 150 watt!

succes,

Jaap

Dag Jaap,

Inmiddels zou al je data weer bij moeten zijn. Klopt dit voor jou?

Groeten van Annick
Hallo,

Sinds gisteren is alles weer operationeel 🙂 Merk jij dit ook?

Verbruiksgegevens zijn sinds gisteren weer zichtbaar, maar Live (in de app) doet niets...
Badge +1
Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!

Korte samenvatting van wat we de afgelopen tijd gedaan hebben om het probleem om te lossen:
Het probleem met de vertraagde data is ontstaan na onze servermigratie. We hebben toen de Qbox data van traditionele VM-omgeving naar een Cloud verhuist. Helaas hebben we het de afgelopen weken niet voor elkaar gekregen om de Qboxdata synchroon te krijgen in de cloud omgeving. Daarom zijn wij deze week noodgedwongen terug gegaan naar de VM omgeving. Hierdoor hebben we de performance direct kunnen verhogen maar ook nog tig instellingen moeten wijzigen om jullie nu weer dit inzicht te kunnen geven.

We vinden het ontzettend vervelend dat dit zo lang heeft moeten duren. Mocht je nog problemen ondervinden, kijk dan hier voor een mogelijke oplossing.

Groeten van Annick

beste Annick,

Ik kan via website nog steeds geen details van mijn energieverbruik zien.
ik kan wel inloggen en in dashboard mijn totale verbruik zien.

via de iphone app. ,die werkt namelijk wel, zie ik dat de verbruiksgegevens van 2015 en 2016 nog steed ontbreken.

ik heb dit reeds eerder gemeld maar nog steeds geen antwoord van jullie gehad

graag een oplossing en antwoord

mvg

Adri
Badge +1
Niks waard die clouds, ook slecht voor de paneel energie:-)
Mooi dat het weer werkt

Reageer