Beantwoord

[OPGELOST] QBOX STORING - Ervaren jullie problemen met Qbox sinds 6-2-2017?

• 7 februari 2017
  • 334 reacties
  • 21947 keer bekeken

Toon eerste bericht

334 reacties

Badge +2
Hoi Tanja
Mijn q box lijkt te werken, lampje comstant groen
Paar dingen die ik zag
Verbruik nov tot nu maar 15kwh, dat lijkt me niet goed
Verbruik live niet zichtbaar, melding geen q box dat moet ik wegklikken en dan zie ik het wel

Kan dit worden opgelost, is het al opgelost

Dank je wel Pieter
Sinds 23-02-2017 19.00 uur werkt bij mij tot op heden nu alles weer als vanouds zowel op mijn smartphone als op mijn pc.
Heb slimme meter en duobox.
Te vroeg gejuicht, live doet het maar mijn dag verbruik is blanco van vandaag (en t is al 11uur), het meest recente wat ik te zien krijg is gisteravond 12u.

Nog steeds heb ik geen gegevens van de huidige dag op de app onder 'energie'. Zelfs 's avonds laat is er van de dag zelf nog niets te zien. De huidige dag is wel in de 'week' te zien als staafdiagram. Live doet het wel.
Ik heb een monobox (lampje brandt groen), en een iphone 4s met de app.
Te vroeg gejuicht, live doet het maar mijn dag verbruik is blanco van vandaag (en t is al 11uur), het meest recente wat ik te zien krijg is gisteravond 12u.

Nog steeds heb ik geen gegevens van de huidige dag op de app onder 'energie'. Zelfs 's avonds laat is er van de dag zelf nog niets te zien. De huidige dag is wel in de 'week' te zien als staafdiagram. Live doet het wel.
Inderdaad te vroeg gejuicht, nu werkt het systeem maar half. Groen lampje brandt permanent. Opbrengst zonnepanelen worden af en toe weergeven. Zowel op smartphone als op pc. Ik denk dat ik maar een hele tijd wacht met reageren tot het probleem echt opgelost is. Ik hoop dat het bericht van Qurrent "nu is de oplossing echt" spoedig zal verschijnen.
Reputatie 1
Badge +2
Ook in Oosterhout werkt de weergave niet naar behoren. Weliswaar is er aanwijzing in verbruik en opwek, maar de life display is erg statisch. Het duurt tientallen minuten voordat de gegevens veranderen. Graag aangeven dat de storing nog NIET helemaal is verholpen. En natuurlijk oplossen!
Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!

Bij mij zie ik nog geen verbetering. Ik zie nog geen verschil vergeleken met een paar dagen geleden. Live data is leeg, Energie overzicht geeft als laatste data van 16 februari weer in het maandoverzicht.
Reputatie 2
Badge +4

Beste M.H.J.vanderTogt,

Graag vertel ik je dat de dag data in Mijn Energie en de Qurrent App nu inzichtelijk is.
Veel plezier weer met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!

Bij mij zie ik nog geen verbetering. Ik zie nog geen verschil vergeleken met een paar dagen geleden. Live data is leeg, Energie overzicht geeft als laatste data van 16 februari weer in het maandoverzicht.

Beste PeterW,

We hebben vanuit hier een reset aan de Qbox gegeven waardoor de Qbox zich weer goed meldt.
Als je nu opnieuw inlogt op de Qurrent App dan kan je de Live-data weer inzien.

Veel plezier weer met de Qbox!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Inderdaad te vroeg gejuicht, nu werkt het systeem maar half. Groen lampje brandt permanent. Opbrengst zonnepanelen worden af en toe weergeven. Zowel op smartphone als op pc. Ik denk dat ik maar een hele tijd wacht met reageren tot het probleem echt opgelost is. Ik hoop dat het bericht van Qurrent "nu is de oplossing echt" spoedig zal verschijnen.

Beste RobvanLeeuwen,

Door een verkeerde instelling in de Qbox, was de registratie door de Qbox niet correct.
Dit staat los van de storing, want de Qbox las je meter als een LED-meter en niet als de Slimme meter die je hebt.

Dit heb ik nu recht gezet, waardoor de registratie van zowel verbruik en opwek vanaf nu weer goed weergegeven dient te worden.
Helaas kan ik de tussenliggende data niet voor je correct terugzetten omdat er wel data is vastgelegd maar niet correct.

Mocht er nog iets niet goed werken dan hoor ik dit graag.

Veel plezier weer met het monitoren van de opwek en het verbruik!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Ik ben overgestapt van een oude draaimeter naar een slimme meter sinds 17-2 krijg ik data op mijn energie keuze op de app gas en elektra. Omdat ik geen live data krijg heb ik een reset gegeven dat helpt niks. Het groene lampje knippert 7 of 8 keer en daarna 2 keer oranje en rood. De data komt wel goed binnen op de de live keuze krijg ik geen visueel data maar onderaan geeft hij wel het verbruik van de dag.

Beste mhoof18,

Om de Qbox de nieuwe slimme meter uit te laten lezen hebben we meer informatie over deze nieuwe meter nodig.
Dan kunnen we deze aan de Qbox koppelen en opnieuw activeren.

Je kan in een privé-bericht mij dit toesturen (doe je dit kan ontvang ik graag ook je adres gegevens) of via vraag@Qurrent.nl.

Graag zien we de foto tegemoet.

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb de Q-box gisteren goed gereset. Het lampje blijft groen branden.
De Qurrent app hebben wij op vier apparaten geïnstalleerd: een oude IPad 2, een nieuwere IPad air, een IPhone 5s en een IPhone 6.
Live werkt alleen op de oude IPad 2, en de andere apparaten niet. Dat vind ik merkwaardig!! Ik heb ook al deze apparaten gereset, de app's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, allemaal dezelfde versie 1.9

Beste Marc van Ingen,

Graag vertel ik je dat Live en alle data nu weer goed inzichtelijk zijn. Welk device je ook gebruikt.
Veel plezier weer met het bijhouden van de energie!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
In de app werkt het energie overzicht nog steeds zoals heel de tijd bij mij.
Standaard op gisteren openen, ga je naar de datum van vandaag, dan komt er eerst een melding dat je geen qbox hebt.
Liveview is er nu weer wel, maar ook weer die melding van geen qbox.

Beste P.H.Duijzer,

Graag vertel ik je dat de Qbox data van de dag weergave en de live-data weer goed in te zien zijn.

Groeten,

Niels

Maar vandaag 27 februari is alles weer in orde. Hulde

Als je nu opnieuw inlogt op de Qurrent App dan kan je de Live-data weer inzien.

Groeten,

Niels

Inderdaad, bedankt!
Beste Niels,

Zou je (hopelijk woensdag) ook even naar mijn live registratie willen kijken?
Volgens mij geeft deze nog steeds 1x per kwartier de actualiteit weer en daarna blijft deze hangen. Verder loopt alles weer goed.

Bedankt alvast. Hoop via de community terug te horen.
Beste Niels,

Volgens mij geeft deze nog steeds 1x per kwartier de actualiteit weer en daarna blijft deze hangen. Verder loopt alles weer goed.

Beste Niels,

Ik heb hetzelfde...... Live data loopt achter bij grafiek
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja

1 Welke lampjes branden er en welke kleur? Kan ik vanaf hier niet zien (op werk)
2 Heb je een mono of duo set? Duo
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter? Ouderwets
4 Zie je helemaal niets? Of deels? Niets. Wat me nu opvalt is dat data van gisteravond met vertraging binnenkomt. Eerst had ik data tot 19:00, nu tot 19:45.
Bij mij werkt het ook niet goed. Als ik mijn live verbruik of dagverbruik wil zien, zegt de app dat ik geen Q-box heb. in mijn profiel op de website staat achter Q-box: nee. Ik kan wel het verbruik van gister zien per uur en ik zie het totale verbruik van vandaag als balkje in het weekoverzicht. Lampje brandt normaal. Ik heb een slimme meter en een Q box mono.
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
Sinds dinsdag (28 feb) voor het eerst de Qbox aangesloten. Qbox in meterkast geeft groen knipperend signaal. Qbox aan modem continue groen ledlampje. Verbruik wordt niet weergegeven via de app of op de qurrent website.

Beste RobvanLeeuwen,

Door een verkeerde instelling in de Qbox, was de registratie door de Qbox niet correct.
Dit staat los van de storing, want de Qbox las je meter als een LED-meter en niet als de Slimme meter die je hebt.

Dit heb ik nu recht gezet, waardoor de registratie van zowel verbruik en opwek vanaf nu weer goed weergegeven dient te worden.
Helaas kan ik de tussenliggende data niet voor je correct terugzetten omdat er wel data is vastgelegd maar niet correct.

Mocht er nog iets niet goed werken dan hoor ik dit graag.

Veel plezier weer met het monitoren van de opwek en het verbruik!

Groeten,

Niels
Beste Niels, bedankt voor je bericht. Nu werkt inderdaad alles weer correct. Fijn dat je heb gereageerd op mijn bericht.
Met vriendelijke groet,
Rob van Leeuwen
Reputatie 2
Badge +4
Sinds dinsdag (28 feb) voor het eerst de Qbox aangesloten. Qbox in meterkast geeft groen knipperend signaal. Qbox aan modem continue groen ledlampje. Verbruik wordt niet weergegeven via de app of op de qurrent website.

Beste JanV,

De Qbox is inderdaad online maar laat geen data zien.
Dit komt waarschijnlijk omdat de sensor niet helemaal correct is geplaatst op de meter.

Daarom wil ik je vragen om de stappen hieronder na te lopen en waar nodig, dit aanpast, zodat de sensor goed op de meter geplakt komt te zitten.
Hieronder de stappen om je sensor correct te plaatsen:

1. Zorg dat de paarse sensor sticker precies in het midden van de draaischijf zit zodat er
zowel links als rechts evenveel draaischijf uitsteekt. Een millimeter kan al verschil
uitmaken.
2. Zorg ervoor dat de zwarte horizontale streepjes van de sensor sticker precies over de
draaischijf van de meter vallen.
3. Plak dan de sensor precies over het paarse gedeelte van de sensor sticker en zorg dat de
sensor kabel aan de rechterkant van de sensor uitsteekt.

Na de plaatsing zal de data binnen 2 uur inzichtelijk worden in de grafieken.

Groeten,

Niels
Hallo,

Live data loopt achter bij grafiek
Live data is in mijn geval zeker niet live.....
Als ik bijv. een grootverbruiker als de vaatwasser aanzet, en kijk in Live data staat er 60 Watt, ook na 10 minuten.
Als dan opnieuw naar Live data ga, staat er nog steeds 60 Watt en bij Vandaag verbruikt 2,75 kwh.
Als ik dan in de grafiek kijk staat er bij vandaag verbruikt 2,86 kwh.
Wilt u dit aub oplossen.
Op deze manier heeft de functie Live data eigenlijk geen nut.

Reageer