Beantwoord

[OPGELOST] QBOX STORING - Ervaren jullie problemen met Qbox sinds 6-2-2017?

• 7 februari 2017
  • 334 reacties
  • 21945 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 23 februari 2017, 14:33

Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!

Korte samenvatting van wat we de afgelopen tijd gedaan hebben om het probleem om te lossen:
Het probleem met de vertraagde data is ontstaan na onze servermigratie. We hebben toen de Qbox data van traditionele VM-omgeving naar een Cloud verhuist. Helaas hebben we het de afgelopen weken niet voor elkaar gekregen om de Qboxdata synchroon te krijgen in de cloud omgeving. Daarom zijn wij deze week noodgedwongen terug gegaan naar de VM omgeving. Hierdoor hebben we de performance direct kunnen verhogen maar ook nog tig instellingen moeten wijzigen om jullie nu weer dit inzicht te kunnen geven.

We vinden het ontzettend vervelend dat dit zo lang heeft moeten duren. Mocht je nog problemen ondervinden, kijk dan hier voor een mogelijke oplossing.

Groeten van Annick
Bekijk origineel

334 reacties

Ook wij verbazen ons over de reactie 'bijna opgelost'. Bij ons hebben we nog steeds geen Live weergave. Wij zij in het bezit van een Q-box. Soms is er even weergave en kijken we een paar uur later weer dan is het al weer gestopt. Ik hoop dat u de moeite neemt dit nu echt te gaan oplossen! Uiteindelijk hebben we in 2015 €165,- betaald voor de Q-box we willen dan ook graag het volledige gebruik terug.

Groet, Schipper.
Radiostilte, qurrent?
Ruim een maand na het begin van de storing doet live het bij mij nog steeds niet.
Wat mij betreft geen goede reclame om niks meer te laten horen.....
Ik verbaas me over de reactie 'bijna opgelost'. Bijna is namelijk 'niet' ! Ook bij mij in Hardenberg is 4 weken na de eerste melding volstrekt niets opgelost! Voortdurend wordt ik aangemaand een Q-box aan te schaffen. Ik heb nog steeds geen inzicht in mijn dag verbruik (belangrijk bij zonnepanelen). Naar mijn mening een heel slechte beurt voor Qurrent! Ik hoop dat men de moeite neemt dit item nu echt op te lossen! Groet, Willem
Bij ons zijn de problemen grotendeels opgelost. Alleen "live" werkt niet goed; blijft langere tijd (10-15 minuten schat ik) op 1 waarde staan om vervolgens te verspringen. Het merkwaardige is dat " mijn energie" wel sneller lijkt te reageren.
Beste Niels,

Zou je (hopelijk woensdag) ook even naar mijn live registratie willen kijken?
Volgens mij geeft deze nog steeds 1x per kwartier de actualiteit weer en daarna blijft deze hangen. Verder loopt alles weer goed.

Bedankt alvast. Hoop via de community terug te horen.

Beste AndreStoop,

Is het nog steeds het geval dat de Live-data achterloopt en is dit consistent of gebeurt dit af en aan. Oftewel dat het de ene keer binnen enkele minuten is en dan weer na 10 of 15 minuten en dan weer iets anders. Wij zien namelijk dat de Qbox zich goed meldt en de data registreert.

Groeten,

Niels

Beste Niels,
Zou je ook naar mijn Qbox kunnen kijken? Ik heb sinds 6 februari helemaal geen data.
Alvast bedankt.
Sinds 6 februari zie ik helemaal geen data. Ben ik de enige of zijn er andere mensen met hetzelfde problem? ik zie in sommige reacties dat mensen well data hebben.
Beste Niels,

Volgens mij geeft deze nog steeds 1x per kwartier de actualiteit weer en daarna blijft deze hangen. Verder loopt alles weer goed.

Beste AndreStoop,

Is het nog steeds het geval dat de Live-data achterloopt en is dit consistent of gebeurt dit af en aan. Oftewel dat het de ene keer binnen enkele minuten is en dan weer na 10 of 15 minuten en dan weer iets anders. Wij zien namelijk dat de Qbox zich goed meldt en de data registreert.

Groeten,

Niels

Beste Niels,

Het klopt inderdaad dat de data verder goed binnenkomt.
Live blijft constant 10-15 mnuten achterlopen en maakt vervolgens een sprongetje naar de actualiteit. Vergolgens blijft deze weer 10-15 minuten hangen.
Dag-week-maand-jaar, geeft hij prima door. Live alleen niet dus. Heb een slimme meter, qbox om alleen opwek te volgen. Lampje in de meterkast is groen.

Hoop dat het opgelost kan worden.
Reputatie 2
Badge +4
Bij mij werkt het ook niet goed. Als ik mijn live verbruik of dagverbruik wil zien, zegt de app dat ik geen Q-box heb. in mijn profiel op de website staat achter Q-box: nee. Ik kan wel het verbruik van gister zien per uur en ik zie het totale verbruik van vandaag als balkje in het weekoverzicht. Lampje brandt normaal. Ik heb een slimme meter en een Q box mono.

Beste MariekeH,

Graag vertel ik je dat de Qbox data weer goed in te zien is in de grafieken. Tevens dat er nu geen meldingen meer komen dat je geen Qbox hebt.
Veel plezier weer met de Qbox!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Beste Niels,

Beste AndreStoop,

Groeten,

Niels
Hallo,

Live data loopt achter bij grafiek
Live data is in mijn geval zeker niet live.....
Als ik bijv. een grootverbruiker als de vaatwasser aanzet, en kijk in Live data staat er 60 Watt, ook na 10 minuten.
Als dan opnieuw naar Live data ga, staat er nog steeds 60 Watt en bij Vandaag verbruikt 2,75 kwh.
Als ik dan in de grafiek kijk staat er bij vandaag verbruikt 2,86 kwh.
Wilt u dit aub oplossen.
Op deze manier heeft de functie Live data eigenlijk geen nut.
Reputatie 2
Badge +4
Sinds dinsdag (28 feb) voor het eerst de Qbox aangesloten. Qbox in meterkast geeft groen knipperend signaal. Qbox aan modem continue groen ledlampje. Verbruik wordt niet weergegeven via de app of op de qurrent website.

Beste JanV,

De Qbox is inderdaad online maar laat geen data zien.
Dit komt waarschijnlijk omdat de sensor niet helemaal correct is geplaatst op de meter.

Daarom wil ik je vragen om de stappen hieronder na te lopen en waar nodig, dit aanpast, zodat de sensor goed op de meter geplakt komt te zitten.
Hieronder de stappen om je sensor correct te plaatsen:

1. Zorg dat de paarse sensor sticker precies in het midden van de draaischijf zit zodat er
zowel links als rechts evenveel draaischijf uitsteekt. Een millimeter kan al verschil
uitmaken.
2. Zorg ervoor dat de zwarte horizontale streepjes van de sensor sticker precies over de
draaischijf van de meter vallen.
3. Plak dan de sensor precies over het paarse gedeelte van de sensor sticker en zorg dat de
sensor kabel aan de rechterkant van de sensor uitsteekt.

Na de plaatsing zal de data binnen 2 uur inzichtelijk worden in de grafieken.

Groeten,

Niels
Beste Niels, bedankt voor je bericht. Nu werkt inderdaad alles weer correct. Fijn dat je heb gereageerd op mijn bericht.
Met vriendelijke groet,
Rob van Leeuwen
Inderdaad te vroeg gejuicht, nu werkt het systeem maar half. Groen lampje brandt permanent. Opbrengst zonnepanelen worden af en toe weergeven. Zowel op smartphone als op pc. Ik denk dat ik maar een hele tijd wacht met reageren tot het probleem echt opgelost is. Ik hoop dat het bericht van Qurrent "nu is de oplossing echt" spoedig zal verschijnen.

Beste RobvanLeeuwen,

Door een verkeerde instelling in de Qbox, was de registratie door de Qbox niet correct.
Dit staat los van de storing, want de Qbox las je meter als een LED-meter en niet als de Slimme meter die je hebt.

Dit heb ik nu recht gezet, waardoor de registratie van zowel verbruik en opwek vanaf nu weer goed weergegeven dient te worden.
Helaas kan ik de tussenliggende data niet voor je correct terugzetten omdat er wel data is vastgelegd maar niet correct.

Mocht er nog iets niet goed werken dan hoor ik dit graag.

Veel plezier weer met het monitoren van de opwek en het verbruik!

Groeten,

Niels
Sinds dinsdag (28 feb) voor het eerst de Qbox aangesloten. Qbox in meterkast geeft groen knipperend signaal. Qbox aan modem continue groen ledlampje. Verbruik wordt niet weergegeven via de app of op de qurrent website.
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Groetjes, Tanja
Bij mij werkt het ook niet goed. Als ik mijn live verbruik of dagverbruik wil zien, zegt de app dat ik geen Q-box heb. in mijn profiel op de website staat achter Q-box: nee. Ik kan wel het verbruik van gister zien per uur en ik zie het totale verbruik van vandaag als balkje in het weekoverzicht. Lampje brandt normaal. Ik heb een slimme meter en een Q box mono.

Groetjes, Tanja

1 Welke lampjes branden er en welke kleur? Kan ik vanaf hier niet zien (op werk)
2 Heb je een mono of duo set? Duo
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter? Ouderwets
4 Zie je helemaal niets? Of deels? Niets. Wat me nu opvalt is dat data van gisteravond met vertraging binnenkomt. Eerst had ik data tot 19:00, nu tot 19:45.
Beste Niels,

Beste Niels,

Ik heb hetzelfde...... Live data loopt achter bij grafiek
Beste Niels,

Als je nu opnieuw inlogt op de Qurrent App dan kan je de Live-data weer inzien.

Groeten,

Niels

Inderdaad, bedankt!
Te vroeg gejuicht, live doet het maar mijn dag verbruik is blanco van vandaag (en t is al 11uur), het meest recente wat ik te zien krijg is gisteravond 12u.

Nog steeds heb ik geen gegevens van de huidige dag op de app onder 'energie'. Zelfs 's avonds laat is er van de dag zelf nog niets te zien. De huidige dag is wel in de 'week' te zien als staafdiagram. Live doet het wel.
Ik heb een monobox (lampje brandt groen), en een iphone 4s met de app.

Maar vandaag 27 februari is alles weer in orde. Hulde
Reputatie 2
Badge +4
In de app werkt het energie overzicht nog steeds zoals heel de tijd bij mij.
Standaard op gisteren openen, ga je naar de datum van vandaag, dan komt er eerst een melding dat je geen qbox hebt.
Liveview is er nu weer wel, maar ook weer die melding van geen qbox.

Beste P.H.Duijzer,

Graag vertel ik je dat de Qbox data van de dag weergave en de live-data weer goed in te zien zijn.

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb de Q-box gisteren goed gereset. Het lampje blijft groen branden.
De Qurrent app hebben wij op vier apparaten geïnstalleerd: een oude IPad 2, een nieuwere IPad air, een IPhone 5s en een IPhone 6.
Live werkt alleen op de oude IPad 2, en de andere apparaten niet. Dat vind ik merkwaardig!! Ik heb ook al deze apparaten gereset, de app's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, allemaal dezelfde versie 1.9

Beste Marc van Ingen,

Graag vertel ik je dat Live en alle data nu weer goed inzichtelijk zijn. Welk device je ook gebruikt.
Veel plezier weer met het bijhouden van de energie!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Ik ben overgestapt van een oude draaimeter naar een slimme meter sinds 17-2 krijg ik data op mijn energie keuze op de app gas en elektra. Omdat ik geen live data krijg heb ik een reset gegeven dat helpt niks. Het groene lampje knippert 7 of 8 keer en daarna 2 keer oranje en rood. De data komt wel goed binnen op de de live keuze krijg ik geen visueel data maar onderaan geeft hij wel het verbruik van de dag.

Beste mhoof18,

Om de Qbox de nieuwe slimme meter uit te laten lezen hebben we meer informatie over deze nieuwe meter nodig.
Dan kunnen we deze aan de Qbox koppelen en opnieuw activeren.

Je kan in een privé-bericht mij dit toesturen (doe je dit kan ontvang ik graag ook je adres gegevens) of via vraag@Qurrent.nl.

Graag zien we de foto tegemoet.

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Inderdaad te vroeg gejuicht, nu werkt het systeem maar half. Groen lampje brandt permanent. Opbrengst zonnepanelen worden af en toe weergeven. Zowel op smartphone als op pc. Ik denk dat ik maar een hele tijd wacht met reageren tot het probleem echt opgelost is. Ik hoop dat het bericht van Qurrent "nu is de oplossing echt" spoedig zal verschijnen.

Beste RobvanLeeuwen,

Door een verkeerde instelling in de Qbox, was de registratie door de Qbox niet correct.
Dit staat los van de storing, want de Qbox las je meter als een LED-meter en niet als de Slimme meter die je hebt.

Dit heb ik nu recht gezet, waardoor de registratie van zowel verbruik en opwek vanaf nu weer goed weergegeven dient te worden.
Helaas kan ik de tussenliggende data niet voor je correct terugzetten omdat er wel data is vastgelegd maar niet correct.

Mocht er nog iets niet goed werken dan hoor ik dit graag.

Veel plezier weer met het monitoren van de opwek en het verbruik!

Groeten,

Niels

Reageer