Beantwoord

[OPGELOST] QBOX STORING - Ervaren jullie problemen met Qbox sinds 6-2-2017?

  • 7 februari 2017
  • 334 reacties
  • 21946 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 23 februari 2017, 14:33

Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!

Korte samenvatting van wat we de afgelopen tijd gedaan hebben om het probleem om te lossen:
Het probleem met de vertraagde data is ontstaan na onze servermigratie. We hebben toen de Qbox data van traditionele VM-omgeving naar een Cloud verhuist. Helaas hebben we het de afgelopen weken niet voor elkaar gekregen om de Qboxdata synchroon te krijgen in de cloud omgeving. Daarom zijn wij deze week noodgedwongen terug gegaan naar de VM omgeving. Hierdoor hebben we de performance direct kunnen verhogen maar ook nog tig instellingen moeten wijzigen om jullie nu weer dit inzicht te kunnen geven.

We vinden het ontzettend vervelend dat dit zo lang heeft moeten duren. Mocht je nog problemen ondervinden, kijk dan hier voor een mogelijke oplossing.

Groeten van Annick
Bekijk origineel

334 reacties

UPDATE 15-2-2017

We boeken vooruitgang!

....

Groeten van Annick


Grootste vooruitgang is nog dat nu gecommuniceerd wordt over de status.

Is heel belangrijk voor begrip en acceptatie van de problemen door gebruikers.

Lesson Learned voor Qurrent. Hou dat vast zo! :):):)

Rein.
Met dank aan Herbert Oldeuvel en Qurrent die er zo veel werk van maakt om de problemen op te lossen. Qurrent had al eerder het advies van resetten aangegeven maar eerder lukte resetten niet. Nu wel. Ik heb om 23.30 uur 11 februari de reset uitgevoerd en tot heden werkt alles weer. Ik heb slimme meter, duo Qbox. Ik raad een ieder aan nog even geduld te hebben en niet direct negatief te reageren om zodoende het bedrijf Qurrent dat deel uit maakt van een van de vier meest groenen te blijven steunen.
Badge +3
net een resetprocedure uitgevoerd en vrijwel direct was de daggrafiek in de app en in MIJNMENU goed.
LIVE grafiek nog even wachten een uurtje wachten.


Ook LIVE grafiek werkt weer.
Badge +3
net een resetprocedure uitgevoerd en vrijwel direct was de daggrafiek in de app en in MIJNMENU goed.
LIVE grafiek nog even wachten een uurtje wachten.


Ook LIVE grafiek werkt weer.


HELAAS. LIVE doet het weer niet. Bovendien is opeens de opbrengst van mn windtegoed zomaar 170kw lager!!!
Dit kan zo niet langer doorgaan.
Gelukkig krijg ik de meterstanden van het afgelopen jaar en de opbrengst van mn zonnepanelen ook via een andere weg binnen en heb ik een gegarandeerde opbrengst van mn windtegoed.

Dit is een heel slecht visitekaartje voor "onze" vereniging, wat een amateuristisch geklungel.


Ik hoop dat mn jaarafrekening, die ik binnenkort verwacht, wel in orde is.
Bij mij werkt het ook niet

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
groen knipperend

2 Heb je een mono of duo set?
Duo

3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
Ouderwetse meter

4 Zie je helemaal niets? Of deels?
vanaf 6-2-2017 21:13 zie ik niks meer in de dashboard

alles al een keer uitgezet en weer aan.
dan is hij eerst rood daarna oranje en dan knipperend groen
maar er komt geen data in de dashboard
Reputatie 2
Badge +4
Te vroeg gejuicht, live doet het maar mijn dag verbruik is blanco van vandaag (en t is al 11uur), het meest recente wat ik te zien krijg is gisteravond 12u.

Nog steeds heb ik geen gegevens van de huidige dag op de app onder 'energie'. Zelfs 's avonds laat is er van de dag zelf nog niets te zien. De huidige dag is wel in de 'week' te zien als staafdiagram. Live doet het wel.
Ik heb een monobox (lampje brandt groen), en een iphone 4s met de app.


Beste M.H.J.vanderTogt,

Graag vertel ik je dat de dag data in Mijn Energie en de Qurrent App nu inzichtelijk is.
Veel plezier weer met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Dag allemaal,

Niels de Qbox-man zit hier naast mij en vertelt mij het volgende;

Alle Qbox'en die online zijn zouden zich weer goed moeten melden: Dit betekent dat je in Mijn Energie al je data weer kan zien en in de app ook weer je live-weergave kunt zien!



Bij mij zie ik nog geen verbetering. Ik zie nog geen verschil vergeleken met een paar dagen geleden. Live data is leeg, Energie overzicht geeft als laatste data van 16 februari weer in het maandoverzicht.


Beste PeterW,

We hebben vanuit hier een reset aan de Qbox gegeven waardoor de Qbox zich weer goed meldt.
Als je nu opnieuw inlogt op de Qurrent App dan kan je de Live-data weer inzien.

Veel plezier weer met de Qbox!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Inderdaad te vroeg gejuicht, nu werkt het systeem maar half. Groen lampje brandt permanent. Opbrengst zonnepanelen worden af en toe weergeven. Zowel op smartphone als op pc. Ik denk dat ik maar een hele tijd wacht met reageren tot het probleem echt opgelost is. Ik hoop dat het bericht van Qurrent "nu is de oplossing echt" spoedig zal verschijnen.

Beste RobvanLeeuwen,

Door een verkeerde instelling in de Qbox, was de registratie door de Qbox niet correct.
Dit staat los van de storing, want de Qbox las je meter als een LED-meter en niet als de Slimme meter die je hebt.

Dit heb ik nu recht gezet, waardoor de registratie van zowel verbruik en opwek vanaf nu weer goed weergegeven dient te worden.
Helaas kan ik de tussenliggende data niet voor je correct terugzetten omdat er wel data is vastgelegd maar niet correct.

Mocht er nog iets niet goed werken dan hoor ik dit graag.

Veel plezier weer met het monitoren van de opwek en het verbruik!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Ik ben overgestapt van een oude draaimeter naar een slimme meter sinds 17-2 krijg ik data op mijn energie keuze op de app gas en elektra. Omdat ik geen live data krijg heb ik een reset gegeven dat helpt niks. Het groene lampje knippert 7 of 8 keer en daarna 2 keer oranje en rood. De data komt wel goed binnen op de de live keuze krijg ik geen visueel data maar onderaan geeft hij wel het verbruik van de dag.

Beste mhoof18,

Om de Qbox de nieuwe slimme meter uit te laten lezen hebben we meer informatie over deze nieuwe meter nodig.
Dan kunnen we deze aan de Qbox koppelen en opnieuw activeren.

Je kan in een privé-bericht mij dit toesturen (doe je dit kan ontvang ik graag ook je adres gegevens) of via vraag@Qurrent.nl.

Graag zien we de foto tegemoet.

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb de Q-box gisteren goed gereset. Het lampje blijft groen branden.
De Qurrent app hebben wij op vier apparaten geïnstalleerd: een oude IPad 2, een nieuwere IPad air, een IPhone 5s en een IPhone 6.
Live werkt alleen op de oude IPad 2, en de andere apparaten niet. Dat vind ik merkwaardig!! Ik heb ook al deze apparaten gereset, de app's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, allemaal dezelfde versie 1.9


Beste Marc van Ingen,

Graag vertel ik je dat Live en alle data nu weer goed inzichtelijk zijn. Welk device je ook gebruikt.
Veel plezier weer met het bijhouden van de energie!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
In de app werkt het energie overzicht nog steeds zoals heel de tijd bij mij.
Standaard op gisteren openen, ga je naar de datum van vandaag, dan komt er eerst een melding dat je geen qbox hebt.
Liveview is er nu weer wel, maar ook weer die melding van geen qbox.


Beste P.H.Duijzer,

Graag vertel ik je dat de Qbox data van de dag weergave en de live-data weer goed in te zien zijn.
Veel plezier weer met de Qbox!

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Sinds dinsdag (28 feb) voor het eerst de Qbox aangesloten. Qbox in meterkast geeft groen knipperend signaal. Qbox aan modem continue groen ledlampje. Verbruik wordt niet weergegeven via de app of op de qurrent website.

Beste JanV,

De Qbox is inderdaad online maar laat geen data zien.
Dit komt waarschijnlijk omdat de sensor niet helemaal correct is geplaatst op de meter.

Daarom wil ik je vragen om de stappen hieronder na te lopen en waar nodig, dit aanpast, zodat de sensor goed op de meter geplakt komt te zitten.
Hieronder de stappen om je sensor correct te plaatsen:

1. Zorg dat de paarse sensor sticker precies in het midden van de draaischijf zit zodat er
zowel links als rechts evenveel draaischijf uitsteekt. Een millimeter kan al verschil
uitmaken.
2. Zorg ervoor dat de zwarte horizontale streepjes van de sensor sticker precies over de
draaischijf van de meter vallen.
3. Plak dan de sensor precies over het paarse gedeelte van de sensor sticker en zorg dat de
sensor kabel aan de rechterkant van de sensor uitsteekt.

Na de plaatsing zal de data binnen 2 uur inzichtelijk worden in de grafieken.

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Beste Niels,

Zou je (hopelijk woensdag) ook even naar mijn live registratie willen kijken?
Volgens mij geeft deze nog steeds 1x per kwartier de actualiteit weer en daarna blijft deze hangen. Verder loopt alles weer goed.

Bedankt alvast. Hoop via de community terug te horen.


Beste AndreStoop,

Is het nog steeds het geval dat de Live-data achterloopt en is dit consistent of gebeurt dit af en aan. Oftewel dat het de ene keer binnen enkele minuten is en dan weer na 10 of 15 minuten en dan weer iets anders. Wij zien namelijk dat de Qbox zich goed meldt en de data registreert.

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Bij mij werkt het ook niet goed. Als ik mijn live verbruik of dagverbruik wil zien, zegt de app dat ik geen Q-box heb. in mijn profiel op de website staat achter Q-box: nee. Ik kan wel het verbruik van gister zien per uur en ik zie het totale verbruik van vandaag als balkje in het weekoverzicht. Lampje brandt normaal. Ik heb een slimme meter en een Q box mono.

Beste MariekeH,

Graag vertel ik je dat de Qbox data weer goed in te zien is in de grafieken. Tevens dat er nu geen meldingen meer komen dat je geen Qbox hebt.
Veel plezier weer met de Qbox!

Groeten,

Niels
Ik heb een Qbox duo met solar
Het lampje op het routerdeel knippert groen, maar er is wél data doorgegeven op de webpagina, in de app wordt alleen live niet weergegeven andere data wel.
Als ik beide reset ( 4 x rood lampje) dan werkt het weer normaal maar voor hoogstens 1 dag.
Ik heb een ouderwetse dubbele meter.
Badge +2
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
Badge +2
1 Welke lampjes branden er en welke kleur? zender groen; ontvanger groen knipperend afgewisseld door oranje (circa 3 sec)

2 Heb je een mono of duo set? duo set
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter? slimme meter
4 Zie je helemaal niets? Of deels? Zie geen live beeld; dagbeeld af en toe vreemd
Badge +2
Op basis van jullie meldingen concluderen wij dat niet alle Qboxen goed werken momenteel.

Het gaat hierbij om problemen die sinds 6-2-2017 zijn ontstaan in de avonduren (niet oudere problemen).

Wij hebben het probleem echter nog niet goed kunnen vaststellen en hebben jullie hulp hierbij nodig.

Kunnen jullie in dit topic laten weten:

1 Welke lampjes branden er en welke kleur?
2 Heb je een mono of duo set?
3 Heb je een ouderwetse of slimme meter?
4 Zie je helemaal niets? Of deels?

We hebben jullie hulp hard nodig!

Groetjes, Tanja
Badge +2
volgende keer in een migratieplan ook een fallback scenario meenemen is mijn advies. Dan kan er bij niet werken van service en of diensten teruggevallen worden op de oude omgeving. Dit soort storingen is killing voor de kwaliteit van dienstverlening. Programmatuur aanpassen in de productie omgeving is echt het laatste wat je zou willen. De It structuur wordt er onbeheersbaar door. Daarbij komt het de snelheid (en betrouwbaarheid) van het oplossen van de storing niet ten goede. De huidige dienstverlening van Qurrent heeft wat mij betreft een grote negatieve impact op de Net Promotor Score! (samen met de onzinnige antwoorden van de klantenservice op vragen) Echt zonde van zo een mooi initiatief)
Badge +2
UPDATE 17-2-2017

Goed nieuws!

Het is zover, bijna alle Qbox'en zijn weer online en zijn weer te volgen via de app en Mijn Energie! Ook wij kunnen jullie op afstand weer helpen en meekijken. Zelfs de data van de afgelopen tijd zou bijgeladen moeten zijn.

Kleine kanttekening:
De Qbox geven niet de exacte tijd tijd door van het moment waarop het verbruik werd geregistreerd. Hier kan maximaal een kwartier vertraging in ontstaan.

Kortom, we zijn er nog niet helemaal maar dit is wel een grote stap voorruit. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, onderzoeken we hierna. Grootste prioriteit is alle Qbox'en de data met de juiste tijdsindicatie nu mee te geven. Hier wordt druk aan gewerkt door het Qbox-team. Verwachten niet meer dat dit voor het weekend lukt.

Wij hebben een flink aantal Qbox data van collega's gecontroleerd zien (zoals het hoort) grillige verbruiken met soms een piekmomentje. Geheel volgens de lijn (ja ja, we durven hier weer grapjes te maken) der verwachting. Kijken jullie met ons mee in jullie eigen gegevens? Horen graag of dit ook in jullie lijn der verwachting ligt.

Groeten van Annick
Badge +2
Helaas ik hoor dan waarschijnlijk bij de groep waar het niet lukt de qbox up en running te krijgen... ik zie wel het totaal verbruik van die dag in live, maar geen weergave van het verbruik op dat moment. Het dagoverzicht geeft wel grafische data weer.
Ik ga de qbox maar weer eens resetten. Zucht......
Badge +2
Helaas ik hoor dan waarschijnlijk bij de groep waar het niet lukt de qbox up en running te krijgen... ik zie wel het totaal verbruik van die dag in live, maar geen weergave van het verbruik op dat moment. Het dagoverzicht geeft wel grafische data weer.
Ik ga de qbox maar weer eens resetten. Zucht......


Na de reset heb ik weer live beeld. Zowel verbruik als opwek worden getoond. Helaas blijkt de historische data niet op alle dagen te zijn bijgewerkt. Er komen hier en daar nog horizontale lijnen voor. Nu nog "fingers crossed" voor de consistentie 🆒
Badge +2
ik weet niet mijn probleem gerelateerd is, ik heb sinds 28 januari 6.00 uur geen verbruik meer staan, ook live geen verbruik zichtbaar, lampje blijft groen knipperen
Heb je al geprobeerd de qbox te resetten. Stekker eruit terug erin 4 maal herhalen. Steeds als het lampje rood wordt stekker eruit en er weer in. 4e keer stekker laten zitten. Duurt wat langer voordat lampje rood wordt. Vervolgens blijft het lampje rood, gaat nog even knipperen en wordt na een paar minuten groen. Data moet dan weer zichtbaar zijn
Badge +2
Diagram doet het nu al een week. Live view in app nog steeds niet...
Probeer de qbox eens te resetten. Van stroom af en stekker er weer in,als rode lampje brandt stekker er weer uit 3 maal herhalen en 4e keer stekker laten zitten. Duurt even voordat rode led brandt gaat knipperen en wordt groen duurt een paar minuten en dan zou er weer beeld moeten zijn. Succes
Badge +2
Ik heb de Qbox nu een kleine twee weken. In die tijd heeft het apparaat misschien in totaal 4 uur gewerkt. Tot gisteren kon ik mijn verbruik nog wel volgen via Energie maar dat werkt nu ook niet meer. Inmiddels drie keer gebeld, aanvankelijk werd beloofd het op te lossen. De derde keer kreeg ik te horen dat ik de community moest volgen want 'daar zou Qurrent twee keer per dag een update geven'. De laatste update die ik zie is van twee dagen geleden. Het begint behoorlijk te irriteren.
Hoi mark en barbera, jullie hebben de qbox begin feb gekregen en 6 feb begonnen alle problemen. Dat is flink balen. Ik heb de qbox vanaf half 2014 en dit is de grootste storing die ik heb meegemaakt. Orobeer een reset uit te voeren:Als je een duo hebt dus 2 witte boxjes neem je het boxje waarin de kabel zit die naar de switch of router gaat. Haal de voeding van het boxje los en stop die opnieuw in het boxje. Zodra het rode lampje gaat branden. Haal direct de voeding weer los. Herhaal dat 3 keer. De 4e keer laat je de voeding aangesloten het zal wat langer duren voordat het rode lampje gaat branden. Vervolgens gaat het lampje knipperrn en daarna wordt het lampje groen. Dit oroces duurt plm 5 minuten m. Als get goed is zal nog eens 5 minuten later de qbox werken. Succes

Reageer