Sticky Beantwoord

[OPGELOST] Werkt de Qbox met de ISKRA AM550, Landis en Gyr SMR 5.0 of Sagem XS210 ESRM5 slimme meter?

• 21 januari 2017
  • 130 reacties
  • 9866 keer bekeken

Toon eerste bericht

130 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag iedereen,

Het moment waar wij op hebben gewacht is daar; vanaf vandaag kunnen alle DSMR 5.0 meters uitgelezen worden door onze Qbox!

Wat gaat er nu gebeuren?
Niels stelt vandaag iedereen op hoogte die op de lijst is gezet via telefoon, e-mail, onze social media kanalen of deze community!

Mocht je morgen (24 augustus) na 18:00 uur geen bericht van Niels hebben ontvangen OF ben je ervan bewust dat je nooit op de lijst hebt gestaan?
Geen zorgen, je kunt een e-mail sturen naar vraag@qurrent of bellen naar de klantenservice en wij zorgen ervoor dat de firmware upgrade óók voor jou zal worden uitgevoerd.

Groeten van Giulia
Badge
Het blijft angstvallig stil...
Reputatie 2
Badge +8
Stilte is altijd een goed teken hier hé Sstroosnijder ;):P

Groetjes van Giulia
Reputatie 2
Badge +4
Beste allemaal,

Aangezien het wat langzamer verloopt, om iedereen persoonlijk op de hoogte te brengen dan gedacht zijn er nog klant die geen email hebben ontvangen dat de Qbox de slimme meter kan uitlezen.

Dit betekend niet dat die geen bericht krijgen maar dat die voor morgen 17:00 alsnog een bericht krijgen. Heb je na morgen 17:00 nog geen bericht gekregen dan staat je niet bij ons op de lijst.

Nog even geduld s.v.p.

Groeten,

Niels van Qurrent
Badge +2
beste Niels,
In het kader van verwachtingsmanagement: Je hebt een lijst met alle mensen die klachten hebben mbt het uitlezen van de meter icm de qbox. Je kan deze mensen om te beginnen 1 generale mail sturen met de mededeling je staat op onze lijst en binnen x dagen krijg je bericht van ons. daarbij beter iets te ruim gepland dan te krap zoals nu (weer blijkt). Die mail heb je binnen 5 minuten eruit. ihkv privacy zet je alle mailadressen in de "bcc". en in de "aan" je eigen mailadres. vervolgens kan je op individuele basis en per klant de issues oplossen.
Mensen die geen mail hebben gehad staan niet op de lijst en kunnen reageren. lijkt me allemaal niet zo moeilijk
Reputatie 2
Badge +4
beste Niels,
In het kader van verwachtingsmanagement: Je hebt een lijst met alle mensen die klachten hebben mbt het uitlezen van de meter icm de qbox. Je kan deze mensen om te beginnen 1 generale mail sturen met de mededeling je staat op onze lijst en binnen x dagen krijg je bericht van ons. daarbij beter iets te ruim gepland dan te krap zoals nu (weer blijkt). Die mail heb je binnen 5 minuten eruit. ihkv privacy zet je alle mailadressen in de "bcc". en in de "aan" je eigen mailadres. vervolgens kan je op individuele basis en per klant de issues oplossen.
Mensen die geen mail hebben gehad staan niet op de lijst en kunnen reageren. lijkt me allemaal niet zo moeilijk

Helaas moet ik je hier in teleurstellen dat het niet zo makkelijk is om even uit te voeren.
Dit omdat er in de tussentijd ook klanten zijn geweest die de Qbox retour hebben gestuurd, plus dat er klanten zijn met Qbox Mono's en Duo's die mogelijk de Qbox verkeerd hebben geïnstalleerd en dan na een upgrade van de software nog steeds niet zien. Dus deze klanten hebben mogelijk de handleiding nodig om deze goed aan te sluiten. Om dat allemaal in 1 mail te zetten wordt lastig en onoverzichtelijk.

Met andere woorden om spamverkeer te voorkomen is er besloten om het anders te doen.
Dank voor het mee denken en jullie horen spoedig per mail van ons.

Fijne avond!

Groeten,

Niels van Qurrent
Badge +2
Niels het gaat alleen om de mededeling "je staat op onze lijst" en we komen bij je terug. Daarna ga je iedere klant of gegroepeerd klanten per onderwerp afhandelen. Dan weet de klant for sure dat hij op een attentielijst staat. Ook de klanten die iets hebben teruggstuurd staan gewoon in de mailing en worden alsnog benaderd. Daarmee kan goed gemaakt worden wat sl alle tijd mis is 😃
🙂 Yes hij doet het!
Badge
:) Yes hij doet het!

Ik zie in de app ook weer verbruik maar helaas geeft de app bij het gasverbruik nog aan "Gebruik alleen zichtbaar met slimme meter" Mijn gasmeter is ook 5.x meter.... dus nieuw model.

Moeten jullie nog iets activeren Qurrent of werkt de nieuwe firmware nog niet met nieuwe gasmeters?
Reputatie 4
Badge +12

Ik zie in de app ook weer verbruik maar helaas geeft de app bij het gasverbruik nog aan "Gebruik alleen zichtbaar met slimme meter" Mijn gasmeter is ook 5.x meter.... dus nieuw model.

Moeten jullie nog iets activeren Qurrent of werkt de nieuwe firmware nog niet met nieuwe gasmeters?

Zowel bij oude als bij nieuwe slimme meters geeft de gasmeter het gasverbruik door aan de elektriciteitsmeter. Die geeft het weer door aan de QBox.

Dus ofwel de gasmeter is niet goed gekoppeld aan de elektriciteitsmeter. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want daar controleert de netwerkbeheerder op. Je kunt het trouwens in het display op de elektriciteitsmeter zien. Ofwel, de update van de QBox is nog niet perfect. Ofwel de server van Qurrent heeft nog niet begrepen dat er ook aan het gas iets is veranderd. Ofwel het heeft nog wat tijd nodig.

Groet, Frans

Zowel bij oude als bij nieuwe slimme meters geeft de gasmeter het gasverbruik door aan de elektriciteitsmeter. Die geeft het weer door aan de QBox.

Dus ofwel de gasmeter is niet goed gekoppeld aan de elektriciteitsmeter. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want daar controleert de netwerkbeheerder op. Je kunt het trouwens in het display op de elektriciteitsmeter zien. Ofwel, de update van de QBox is nog niet perfect. Ofwel de server van Qurrent heeft nog niet begrepen dat er ook aan het gas iets is veranderd. Ofwel het heeft nog wat tijd nodig.

Groet, Frans

Klopt, ik zie mijn gas ook nog niet.
En ik weet zeker dat deze goed gekoppeld is want via een ander kanaal zie ik mijn gas verbruik wel.
Misschien was ik wel iets te enthousiast. Want voor 100% werkt de app nog niet. Er zitten nog enkele bugs in!
Het gas natuurlijk. En als ik bij live kijk, zie ik wel live mijn verbruik maar niet wat ik opwek.
Er zal nog wel wat werk verzet moeten worden.
Niels mag mij altijd even pm-en. Maar ik pak het positief op. Er is weer beeld en wij zijn weer een stuk verder dan een dag geleden.
Toch weer fijn en top!
Nu nog de punten op de I zetten.
Ik heb thuis ook een ISKRA AM 550 slimmenmeter Ik wil namelijk ook een Qbox aanschaffen nu staat er bij het bestelformulier
dat ISKRA AM550 deQbox daar nog niet geschikt voor is.
Mijn vraag is gezien bovenstaande positieve ontwikkeling kan ik nu wel of niet tot bestelling overgaan.
Zie een reactie met belangstelling tegemoet
Reputatie 2
Badge +4

Groet, Frans

Klopt, ik zie mijn gas ook nog niet.
En ik weet zeker dat deze goed gekoppeld is want via een ander kanaal zie ik mijn gas verbruik wel.
Misschien was ik wel iets te enthousiast. Want voor 100% werkt de app nog niet. Er zitten nog enkele bugs in!
Het gas natuurlijk. En als ik bij live kijk, zie ik wel live mijn verbruik maar niet wat ik opwek.
Er zal nog wel wat werk verzet moeten worden.
Niels mag mij altijd even pm-en. Maar ik pak het positief op. Er is weer beeld en wij zijn weer een stuk verder dan een dag geleden.
Toch weer fijn en top!
Nu nog de punten op de I zetten.

Ha,

Het klopt dat het af en toe wat langer kan duren voordat gas doorkomt.
Maar ik denk dat jullie inmiddels hebben kunnen zien dat gas ook wordt waargenomen.

De reden hiervan, is omdat de gasmeter niet direct uitgelezen wordt, plus dat het zomer tijd is en je daardoor minder gas verbruikt.

Veel plezier weer met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb thuis ook een ISKRA AM 550 slimmenmeter Ik wil namelijk ook een Qbox aanschaffen nu staat er bij het bestelformulier
dat ISKRA AM550 deQbox daar nog niet geschikt voor is.
Mijn vraag is gezien bovenstaande positieve ontwikkeling kan ik nu wel of niet tot bestelling overgaan.
Zie een reactie met belangstelling tegemoet

Beste Paul,

Het klopt inderdaad dat deze melding nog op onze website staat, deze wordt vandaag ervan afgehaald.
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het vanaf nu wel mogelijk om alle DSMR 5 meters (nieuwste slimme meters), dus ook jouw ISKRA AM550 door de Qbox uitgelezen worden.

Wil je de Qbox bestellen Klik hier.

Groeten,

Niels van Qurrent
Niels
Bedankt voor je reactie toch nog 1 opmerking en 1 vraagje
Op de website bij het bestellen staat nog steeds dat de qbox niet werkt met de slimmeter ISKRA AM 550

Vraagje
Als ik de Qbox thuis heb aangesloten en geactiveerd wordt deze dan automatisch geladen met de upgrade voor de ISKRA AM550
Zie je antwoord met belangstelling tegemoet
Goed weekend
Paul
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Paul,

In principe zou de Qbox moeten werken als je hem hebt geactiveerd. Mocht dit niet het geval zijn dan horen we dat graag!

Groet,

Jeroen
Zojuist heb ook ik de box weer aangesloten, maar helaas lijkt deze nog niets door te geven. Momenteel aangesloten met het zwarte verloopkabeltje, maar ook zonder doet de box het niet.

Staat alles bij mij goed ingesteld?
Zojuist heb ook ik de box weer aangesloten, maar helaas lijkt deze nog niets door te geven. Momenteel aangesloten met het zwarte verloopkabeltje, maar ook zonder doet de box het niet.

N.b.
Mijn meter is een Landis Gyr ZMF1100CCtFs2
Reputatie 2
Badge +4
Niels
Op de website bij het bestellen staat nog steeds dat de qbox niet werkt met de slimmeter ISKRA AM 550

Vraagje
Als ik de Qbox thuis heb aangesloten en geactiveerd wordt deze dan automatisch geladen met de upgrade voor de ISKRA AM550
Goed weekend
Paul

Beste Paul,

Je dient de Qbox alleen nog opnieuw aan te sluiten volgens de handleiding. De software heb ik net op je Qbox geladen, dit gebeurt namelijk niet automatisch.

Heb het van de bestel pagina gelijk gemeld, want dat zou allang aangepast moeten worden, dank daarvoor!

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 2
Badge +4

Beste Robin,

Ook bij jouw Qbox is de laatste software versie geladen. Echter is je Qbox nog niet online gekomen en kan de software niet verder verwerkt worden. Brand het lampje van de Qbox wel continue groen, zo niet dan kan je een reset uitvoeren bij de Qbox.

Mocht je nog problemen ondervinden dan horen we het graag en helpen we je graag verder.

Groeten,

Niels van Qurrent
Niels

Vraagje
Goed weekend
Paul

Beste Paul,

Je dient de Qbox alleen nog opnieuw aan te sluiten volgens de handleiding. De software heb ik net op je Qbox geladen, dit gebeurt namelijk niet automatisch.

Heb het van de bestel pagina gelijk gemeld, want dat zou allang aangepast moeten worden, dank daarvoor!

Groeten,

Niels van Qurrent

Vanmiddag telefonisch contact met Qurrent, en Melisa vertelde mij dat de nieuwe firmware automatisch geladen wordt. Dit lijkt dan niet te kloppen? Kan ik de firmware dan ook toegepast krijgen?

Beste Robin,

Ook bij jouw Qbox is de laatste software versie geladen. Echter is je Qbox nog niet online gekomen en kan de software niet verder verwerkt worden. Brand het lampje van de Qbox wel continue groen, zo niet dan kan je een reset uitvoeren bij de Qbox.

Moet je nog problemen ondervinden dan horen we het graag en helpen we je graag verder.

Groeten,

Niels van Qurrent

Jazeker brandt die groen. Let wel, ik zit inmiddels aan mijn 2e Qbox. De eerste is enkele maanden geleden retour getruurd omdat er toen geen zicht was op een goede werking met de slimme meter.
Reputatie 2
Badge +4

Beste Robin,

Moet je nog problemen ondervinden dan horen we het graag en helpen we je graag verder.

Groeten,

Niels van Qurrent

Jazeker brandt die groen. Let wel, ik zit inmiddels aan mijn 2e Qbox. De eerste is enkele maanden geleden retour getruurd omdat er toen geen zicht was op een goede werking met de slimme meter.

Beste Robin,

De nieuwe Qbox was nog niet helemaal goed geactiveerd, dit staat nu goed en de data komt nu goed door.

Groeten,

Niels van Qurrent

Beste Robin,

Groeten,

Niels van Qurrent

Beste Robin,

De nieuwe Qbox was nog niet helemaal goed geactiveerd, dit staat nu goed en de data komt nu goed door.

Groeten,

Niels van Qurrent

Hoi Niels. Bedankt voor je inspanning, maar helaas werkt het nog niet. Er is wel iets veranderd, maar dan enkel dat de box niet meer continu groen brand, maar oranje/groen knippert. De box is momenteel aangesloten met het extra verloop stekkertje. Ook getest zonder, maar dan knippert de box groen, en werkt het ook niet.
Als de discussie via het forum te lang en specifiek wordt, dan ik wat mij betreft telefonisch contact of via mail ook mogelijk...
Reputatie 2
Badge +8
Hoi RobinVB,

Ik zie dat jouw Qbox inmiddels naar behoren werkt.
Daar zijn wij blij mee! :)

Groetjes van Giulia en Niels

Reageer