Sticky Beantwoord

[OPGELOST] Werkt de Qbox met de ISKRA AM550, Landis en Gyr SMR 5.0 of Sagem XS210 ESRM5 slimme meter?

• 21 januari 2017
  • 130 reacties
  • 17214 keer bekeken

Toon eerste bericht

130 reacties

Frans, eerder had ik al een slimme meter waarmee de QBox prima werkte in combinatie met de pulsmeter op de zonnepanelen. Hij is echter vervangen omdat ik naar een 3x25A aansluiting ging.

Ik heb hem al jaren, kan me niet herinneren dat ik er ooit dat zwarte kabeltje bij had die ik nu nodig zou hebben voor deze nieuwe meter.

Serienummer zoek ik ik nog op als dat nodig is, moet de meterkast op z'n kop zetten.
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Edwin,

Dan zal updaten van de firmware van de QBox genoeg zijn. Dat doen ze op afstand.

Groet, Frans
Bij wie werkt de Qbox ook niet samen met de SKRA 550AM slimme meter?
Dit is een zogenaamde 2de generatie slimme meter.
Heeft iemand van Qurrent te horen gekregen wanneer dit ondersteund gaat worden?
Zeer teleurstellend. We hebben dan wel groene stroom maar doordat we geen meetdata van het gebruik hebben kunnen we niet gericht proberen te besparen. Qurrent kan zelfs niet de meterstanden uitlezen!!!

Ik merkte ook al weinig van de Q-box. Bij het lezen van dit forum begreep ik waarom. Ik heb een Iskra AM550 meter. Kunnen jullie de Q-box voor mij ook upgaden? Hartelijk dank!
Heb ook de Q-box DUO ontvangen deze week. Heb ook een 550AM en krijg geen live verbruik te zien in de app. Ook een upgrade? Dank.
Reputatie 2
Badge +4
Frans, eerder had ik al een slimme meter waarmee de QBox prima werkte in combinatie met de pulsmeter op de zonnepanelen. Hij is echter vervangen omdat ik naar een 3x25A aansluiting ging.

Ik heb hem al jaren, kan me niet herinneren dat ik er ooit dat zwarte kabeltje bij had die ik nu nodig zou hebben voor deze nieuwe meter.

Serienummer zoek ik ik nog op als dat nodig is, moet de meterkast op z'n kop zetten.

Beste EdwinFoppen,

Aangezien je de Qbox al sinds 2013 hebt, zal je dit zwarte verloopkabeltje nooit gehad hebben. Daarom zullen wij deze vandaag naar je opsturen via de post. Bij dit pakket zal ook een beknopte handleiding zitten hoe deze kabel goed aan te sluiten. Na de aansluiting zal de data binnen 2 uur zichtbaar worden in de grafieken.

Veel plezier weer met het uitlezen van de data!

Heb ook de Q-box DUO ontvangen deze week. Heb ook een 550AM en krijg geen live verbruik te zien in de app. Ook een upgrade? Dank.

Beste JannesvanderWerf,

Bij jouw Qbox was alleen nog een upgrade van de software nodig. Als je nu de Qurrent App op Mijn Energie opent dan zal de data in de grafieken kunnen inzien.

Veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels van Qurrent
Hallo, ik heb ook een AM550 die niet werkt. Ik heb 'm net en de QBOX ook sinds vorige week. Is er toch een firmware update nodig? En de verloopkabel (zwart) dus ook? Hij werkt nu in ieder geval niet, zowel met als zonder verloop. Ik hoor het graag!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Novik,

Ik zie dat je inmiddels met mijn collega over de Qbox hebt gesproken. Ik hoor graag of alles werkt :)

Groet,

Jeroen
Hallo, ik heb ook een ISKRA AM550 slimme meter. Ik heb mij Qbox Duo anderhalve week geleden ontvangen en dit weekend aangesloten. Na het installeren leek er een update uitgevoerd te worden (lampjes knipperde oranje/rood). Daarna blijft het lampje van de meterkast-Qbox continu oranje branden net als anderen in het topic. Heb ik nog een firmware update nodig?
Reputatie 2
Badge +4
Hallo, ik heb ook een ISKRA AM550 slimme meter. Ik heb mij Qbox Duo anderhalve week geleden ontvangen en dit weekend aangesloten. Na het installeren leek er een update uitgevoerd te worden (lampjes knipperde oranje/rood). Daarna blijft het lampje van de meterkast-Qbox continu oranje branden net als anderen in het topic. Heb ik nog een firmware update nodig?

Beste ArendP,

Graag vertel ik je dat de Qbox na de firmware upgrade nu helemaal goed werkt.
Veel plezier met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels van Qurrent

Beste ArendP,

Graag vertel ik je dat de Qbox na de firmware upgrade nu helemaal goed werkt.
Veel plezier met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels van Qurrent

Beste Niels,

Bedankt voor je bericht. Ik zal het zien als ik vanmiddag thuis kom (of eerder via de app / website)!
Hi,

Ik heb een Gyr SMR5 en heb blijkbaar ook een firmware upgrade nodig. Kan iemand dit voor mij regelen?

Cheers,
Robin
Reputatie 4
Badge +8
Hi Robin,

De juiste firmware is al actief op jouw Qbox en ik zie data doorkomen 🙂

Groet,
Tessa

bekend verhaal inmiddels, ook wij hebben een Gyr SMR 5.0 hangen en een qbox met een oranje knipperend lampje, mogelijk dat ook hier nog een fw update gedaan moet worden

Reputatie 2
Badge +4

bekend verhaal inmiddels, ook wij hebben een Gyr SMR 5.0 hangen en een qbox met een oranje knipperend lampje, mogelijk dat ook hier nog een fw update gedaan moet worden

Beste KevinvanTuyl,

De Qbox heeft nu de juiste FW, echter komt er nog geen data door. Mogelijk heb je de zwarte verloopkabel nog niet aangesloten. Deze dien je eerst in de P1 poort (data poort) van de slimme meter te stoppen alvorens je daar de witte kabel aankoppelt.

Hierna zal de data binnen 2 uur inzichtelijk moeten worden in de grafieken.

Alvast veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 2
Badge +4

Beste KevinvanTuyl,

De Qbox heeft nu de juiste FW, echter komt er nog geen data door. Mogelijk heb je de zwarte verloopkabel nog niet aangesloten. Deze dien je eerst in de P1 poort (data poort) van de slimme meter te stoppen alvorens je daar de witte kabel aankoppelt.

Hierna zal de data binnen 2 uur inzichtelijk moeten worden in de grafieken.

Alvast veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels van Qurrent

Rectificatie, het werkt nu helemaal goed en alle data komt door!
Hallo,

Wij hebben ook een Gyr SMR5. Kan iemand ons ook voorzien van een firware upgrade ?

groet
Reputatie 2
Badge +4
Hallo,

Wij hebben ook een Gyr SMR5. Kan iemand ons ook voorzien van een firware upgrade ?

groet

Beste M.P.W.Knoop,

Zojuist is er een upgrade aan de Qbox software uitgevoerd, waardoor binnen 2 uur vanaf nu de data van het verbruik inzichtelijk zal worden.
Wij wensen je weer veel plezier met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels van Qurrent

Hallo,

groet
Beste M.P.W.Knoop,

Zojuist is er een upgrade aan de Qbox software uitgevoerd, waardoor binnen 2 uur vanaf nu de data van het verbruik inzichtelijk zal worden.
Wij wensen je weer veel plezier met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels van Qurrent

Hoi Niels,

We zien inderdaad nu live gegevens. Maar nu zijn we de dagelijkse meterstanden van de maand mei wel weer kwijt. Kunnen deze nog teruggehaald worden ?

Groet Miranda
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Miranda,

Goed om te horen dat je weer live gegevens kunt zien!

Het is helaas niet mogelijk om de overige meterstanden van mei terug te halen, omdat die data nooit is geregistreerd.

Hierbij wil ik ook reageren op je onlangs verstuurde mail. Wij hebben je stroomverbruik inmiddels aangepast naar enkeltarief :)

Groet,
Tomer
Hoi,

Ik heb ook vandaag mijn QBox ontvangen (inclusief zwart verloopstekkertje) en aangesloten. Echter krijg ik geen gegevens in de app. Lampje brandt continue groen, en knippert één keer per minuut.
Gaat om een meter ZCF110CCtFs2. Zouden jullie kunnen helpen?

Groet
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Joppe,

Ik zie dat er ook telefonisch contact is geweest en ik zie ook data doorkomen.
Zie jij ook data in Mijn Energie?

Groet,
Tessa
Hoi Tessa,
Na het contact is de meter na een dag of 2 plotseling gaan werken. Ook in de app inzichtelijk.
Dank voor je reactie.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Joppe,

Wat goed om te horen! Veel plezier met het monitoren van je verbruik. :)

Groet,

Jeroen
Afgelopen week heb ik een slimme meter (Iskra SMR 5.0 AM550-ED1) in plaats voor de oude analoge draaischijfmeter gekregen. De qbox (met het zwarte kabeltje aangesloten) werkt monitort nu niet meer. Het duurde even, maar ik begrijp dat het doosje een software update nodig heeft. Kan Qurrent een update pushen naar de qbox of kan ik dat zelf initieren?

Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Dank voor het doorgeven!

Wij gaan een update uitvoeren. Je zou binnenkort weer je verbruiksgegevens kunnen inzien in Mijn Energie.

Groet,
Tomer

Reageer