Sticky Beantwoord

[OPGELOST] Werkt de Qbox met de ISKRA AM550, Landis en Gyr SMR 5.0 of Sagem XS210 ESRM5 slimme meter?

  • 21 januari 2017
  • 130 reacties
  • 17004 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +7
Bij wie werkt de Qbox ook niet samen met de SKRA 550AM slimme meter?
Dit is een zogenaamde 2de generatie slimme meter.
Heeft iemand van Qurrent te horen gekregen wanneer dit ondersteund gaat worden?
Zeer teleurstellend. We hebben dan wel groene stroom maar doordat we geen meetdata van het gebruik hebben kunnen we niet gericht proberen te besparen. Qurrent kan zelfs niet de meterstanden uitlezen!!!
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 23 augustus 2017, 16:45

Goedemiddag iedereen,

Het moment waar wij op hebben gewacht is daar; vanaf vandaag kunnen alle DSMR 5.0 meters uitgelezen worden door onze Qbox!

Wat gaat er nu gebeuren?
Niels stelt vandaag iedereen op hoogte die op de lijst is gezet via telefoon, e-mail, onze social media kanalen of deze community!

Mocht je morgen (24 augustus) na 18:00 uur geen bericht van Niels hebben ontvangen OF ben je ervan bewust dat je nooit op de lijst hebt gestaan?
Geen zorgen, je kunt een e-mail sturen naar vraag@qurrent of bellen naar de klantenservice en wij zorgen ervoor dat de firmware upgrade óók voor jou zal worden uitgevoerd.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

130 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo JanLubasTchernoff,

Bedankt voor je bericht.
De firmware-upgrade heb je gehad, maar als je nog geen zwart adapterkabeltje hebt dan klopt het dat je nog niets inziet.
Ik stuur een zwart adapterkabeltje naar je op!

Groetjes, Nina
Reputatie 2
Badge +8
Graag gedaan Trevor,

Mocht je nog hulp nodig hebben, weet je ons te vinden ;)

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb thuis ook een ISKRA AM 550 slimmenmeter Ik wil namelijk ook een Qbox aanschaffen nu staat er bij het bestelformulier
dat ISKRA AM550 deQbox daar nog niet geschikt voor is.
Mijn vraag is gezien bovenstaande positieve ontwikkeling kan ik nu wel of niet tot bestelling overgaan.
Zie een reactie met belangstelling tegemoet


Beste Paul,

Het klopt inderdaad dat deze melding nog op onze website staat, deze wordt vandaag ervan afgehaald.
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het vanaf nu wel mogelijk om alle DSMR 5 meters (nieuwste slimme meters), dus ook jouw ISKRA AM550 door de Qbox uitgelezen worden.

Wil je de Qbox bestellen Klik hier.

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 2
Badge +4
Beste Giulia of Niels,
kunnen jullie de firmware van mijn Qbox ook updaten voor een ISKRA AM550?
Alles is volgens mij goed aangesloten, maar het lampje blijft oranje.
Bij voorbaat dank.
Miranda


Ha Miranda,

De nieuwe software is geladen en binnen 2 uur kan je de eerste data zien in de grafieken.
Veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb die kabel al, maar de installateurs hebben er zelf een witte kabel tussen gestopt. Moet ik die vervangen door de zwarte kabel die ik meegeleverd kreeg toen ik de qbox bestelde?

Beste Trevor,

De zwarte verloop kabel die naar je toe wordt gestuurd is een nieuwere versie dan waarschijnlijk de kabel die jij beschikt.

Deze kabel is niet een vervangende kabel voor de witte kabel maar een verloop stukje, die zoals Giulia hierboven aangaf eerst dient aan te sluiten op de data poort van je slimme meter. Waar je dan vervolgens de witte kabel aan verbind en die dan weer in de meest linker poort van de Qbox stopt.

Hierna zal de data binnen 2 uur inzichtelijk worden in de grafieken in Mijn Energie en de Qurrent App. Veel monitoringsplezier met de Qbox!

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 2
Badge +4
Frans, eerder had ik al een slimme meter waarmee de QBox prima werkte in combinatie met de pulsmeter op de zonnepanelen. Hij is echter vervangen omdat ik naar een 3x25A aansluiting ging.

Ik heb hem al jaren, kan me niet herinneren dat ik er ooit dat zwarte kabeltje bij had die ik nu nodig zou hebben voor deze nieuwe meter.

Serienummer zoek ik ik nog op als dat nodig is, moet de meterkast op z'n kop zetten.


Beste EdwinFoppen,

Aangezien je de Qbox al sinds 2013 hebt, zal je dit zwarte verloopkabeltje nooit gehad hebben. Daarom zullen wij deze vandaag naar je opsturen via de post. Bij dit pakket zal ook een beknopte handleiding zitten hoe deze kabel goed aan te sluiten. Na de aansluiting zal de data binnen 2 uur zichtbaar worden in de grafieken.

Veel plezier weer met het uitlezen van de data!

Heb ook de Q-box DUO ontvangen deze week. Heb ook een 550AM en krijg geen live verbruik te zien in de app. Ook een upgrade? Dank.

Beste JannesvanderWerf,

Bij jouw Qbox was alleen nog een upgrade van de software nodig. Als je nu de Qurrent App op Mijn Energie opent dan zal de data in de grafieken kunnen inzien.

Veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels van Qurrent
Reputatie 4
Badge +8
Hi Robin,

De juiste firmware is al actief op jouw Qbox en ik zie data doorkomen 🙂

Groet,
Tessa
Badge +2
Goedendag,

Ik wil graag ook op de lijst geplaatst worden.
Mijn QBox geeft ook geen data meer nadat liander de meter vervangen heeft voor een slimme meter.

Een ISKRA AM550-ED1

Met vriendelijke groet,

Dennis Heerema
Twee dagen geleden is mijn slimme meter vervangen voor een nieuw type slimme meter, de Landys Gyr ZMF110CCtFs2 SMR 5.0 en sindsdien geeft mijn Qbox ook geen data meer door en zie ik geen verbruik meer in de app. Heel vervelend...

Wanneer wordt dit problem opgelost want nu zit ik met een Qbox waar ik niks aan heb...


Hoi SStroosnijder,

Jammer dat je meter vervangen is naar nét één die niet goed werkt met de Qbox. Wij werken eraan. We zetten jouw gegevens op de lijst en houd deze topic in de gaten voor de updates!

Groeten,
Natalia
Hoi J.Hamhuis,

Dank voor je bericht, leuk om te horen dat je ook mee zou willen helpen met het testen!

Op dit moment zieike Landis & Gyr ZMF120ABdFs2 meter gekoppeld staan aan je profiel. Deze meter heeft geen DSMR 5.0 software en zou gewoon met de Qbox samen moeten werken. Is dit ook de type meter die nu in je meterkast hangt? Of is het onlangs verwisseld naar een ZCF110CCtFs2?

Groeten,

Natalia
Dag J.Hamhuis,

Dank voor je toelichting! Dan pas ik je metertype aan in ons systeem en zetten we je op de lijst. Ik geef overigens ook door aan ons testteam dat je de nieuwe firmware eventueel mee zou willen testen.

De beloofde 2 weken zijn inderdaad bijna om, er zal voor a.s. maandag verschijnen in deze topic!

Groeten,

Natalia
Hoi BAJansen,

Dank voor het doorgeven! We zorgen ervoor dat je Qbox ook werkt met je gloednieuwe Iskra AM550 meter! 😃 Mijn collega stuurt volgende week het zwarte adapterkabeltje naar je op per post. Daarnaast heb ik alle instellingen alvast aangepast, zodra je de Qbox weer aansluit moet het weer gaan werken. Laat je ons weten wanneer het gelukt is? Of niet gelukt, dan helpen we je er verder mee.

Groeten,

Natalia
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor je bericht, J.J.vanKessel!

Ik heb het doorgegeven aan onze Qbox Master Niels.

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo JCdeB,

Bedankt voor je bericht.
Dit is het goede topic! Omdat je een AM550 meter hebt, heb je de software update nodig voordat de data uitgelezen kan worden.
Momenteel hebben we nog te kampen met een Qbox/server storing, maar zodra deze is verlopen zullen we je verder helpen. We zullen de Qbox voor je controleren!
We houden je op de hoogte!

Groetjes, Nina
Wij hebben nu ook de ISKRA AM550, kan de firmwareupdate worden doorgestuurd?

bvd
Ik heb die kabel al geloof ik, maar de installateurs hebben er zelf een witte kabel tussen gestopt. (die zit in de qbox en in de meter) Moet ik die vervangen door de zwarte kabel die ik meegeleverd kreeg toen ik de qbox bestelde?
Hebben de oude zwarte kabel er nu tussen gestopt en er zijn waarden verschenen. Nog wel een enkele lijn, eens kijken of dit werkt. Anders inderdaad de nieuwe ertussen. Bij voorbaat dank in elk geval.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi DennisHeerema,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb je op de lijst gezet hoor!

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Heb je op de lijst gezet Ilonka ;)
Bedankt voor je melding.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi J.vanDijk,

Zoals Niels aangeeft in het bericht bovenaan, zal hij over twee weken een antwoord geven over wanneer de firmware upgrade zal worden uitgevoerd.

Houd deze topic in de gaten J.vanDijk, dan zul je snel geïnformeerd worden.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Qrgroep,

Ga ik meteen voor je regelen.

Je staat er op :)

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Sstroosnijder,

Leuk dat je aanbied om mee te doen met de firmware upgrade test!

Wij hebben een paar weken geleden een paar klanten uitgekozen die een goed werkende Qbox hebben en met hen voeren wij nu de tests uit.
Namens Niels en mij willen wij je heel erg bedanken en zullen je in ons achterhoofd houden voor een toekomstige test.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag,

We hebben vandaag weer een nieuw exemplaar ontdekt die op DSMR5.0 software werkt:

Sagem XS210 ESMR5





Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi SimonOosthoek,

je mag hiervoor even een apart topic aanmaken :)
Dan kunnen wij en andere leden hier vrijwel meteen inhoudelijke informatie over geven en hoef je niet te wachten ;)

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi @LodewijkvanderWal,

Wij van Qurrent waren net zo verrast als jij, ineens bestond er een slimme meter met een firmware die nog nooit eerder was geplaatst.
De netbeheerder had ons hier niet over geïnformeerd/gewaarschuwd en dat zijn ze ook niet verplicht.

Het koste een periode voordat wij hier achter waren gekomen omdat in het begin er weinig tot geen klanten zo'n nieuwe slimme meter hadden ontvangen.
Er moesten onderzoeken worden uitgevoerd na constatering (hier gaat een heel proces aan te pas).

Nu wordt er volop getest en het einde is gelukkig in zicht.

Wij vinden het ook heel jammer dat wij niet eerder hebben kunnen anticiperen, dat wij afhankelijk zijn van processen/onderzoeken én testen die langere perioden duren.

Wij treffen daarom ook geen regeling voor een vergoeding.

Groeten van Giulia

Reageer