Beantwoord

Qbox: app in de war?

• 1 februari 2017
  • 4 reacties
  • 241 keer bekeken

De apps op mijn tablet en smartphone zeggen dat ik geen Qbox heb (plaatje 1). Maar als ik dat bericht (op mijn tablet) wegklik, zie ik dat ze wel degelijk gegevens van mijn Qbox ontvangen en weergeven... (plaatje 2).
Hoe krijg ik de App weer uit deze verwarring?
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 16 februari 2017, 16:18

Hoi LuukvanderVeen en Joop,

Waarschijnlijk hebben jullie het al gehoord/gelezen: wij hebben vanaf 6 februari te maken met een storing die ontstaan is na de server migratie van enkele weken terug. Het gevolg is dat er verschillende problemen zich voordoen met de Qboxen. Sommige Qboxen geven wel gegevens door, wellicht met een vertraging, terwijl andere telkens de connectie verliezen en is er helemaal geen data zichtbaar. Ook heeft het invloed op de weergave van verschillende elementen in MijnEnergie en de app.

LuukvanderVeen, gelukkig kun je in ieder geval iets zien van je verbruik. En helaas is jouw Qbox een van diegene die de data nog niet goed kan verwerken, Joop.
Mijn collega's zijn erg druk met het zoeken naar de oplossingen voor alle soorten problemen en de storing in zijn geheel. Ik raad jullie aan om de hoofdtopic over de Qbox storing te volgen voor de updates.

Onze excuses voor de tegenwind!

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +1
Hallo Luuk,
Ik heb het eerste plaatje ook maar na het wegklilkken krijg ik GEEN data. Ik denk dat het via de helpdesk van Qurrent verholpen moet worden.
Hallo Joop en anderen,
Ter aanvulling: op mijn pc heb ik het verbruik ook heel keurig in beeld. (je ziet dat de vaatwasser vannacht weer heeft gedraaid)
groeten,
Luuk

Waarschijnlijk hebben jullie het al gehoord/gelezen: wij hebben vanaf 6 februari te maken met een storing die ontstaan is na de server migratie van enkele weken terug. Het gevolg is dat er verschillende problemen zich voordoen met de Qboxen. Sommige Qboxen geven wel gegevens door, wellicht met een vertraging, terwijl andere telkens de connectie verliezen en is er helemaal geen data zichtbaar. Ook heeft het invloed op de weergave van verschillende elementen in MijnEnergie en de app.

LuukvanderVeen, gelukkig kun je in ieder geval iets zien van je verbruik. En helaas is jouw Qbox een van diegene die de data nog niet goed kan verwerken, Joop.
Mijn collega's zijn erg druk met het zoeken naar de oplossingen voor alle soorten problemen en de storing in zijn geheel. Ik raad jullie aan om de hoofdtopic over de Qbox storing te volgen voor de updates.

Groeten,

Natalia
Badge +1

Groeten,

Natalia

Hallo Natalia,

Ik heb zojuist nog even gekeken en op de Qbox knippert op dit moment een groen lampje. De gegevens in MijnEnergie zijn als volgt (waarbij het stroomverbruik sinds 4 december 2016 op slechts 38 kWh staat?). Hopelijk komt er snel een oplossing en krijgen we de wind mee!

Reageer