Beantwoord

Qbox apps geven geen info meer

• 26 januari 2019
  • 4 reacties
  • 198 keer bekeken

Badge
Sinds enige tijd geven de Qbox apps geen info meer (ook niet over oudere perioden), is daar wat aan te doen?

icon

Beste antwoord door AGBervoets 29 januari 2019, 17:06

Beste Tomer,

Dat bericht is mij kennelijk ontgaan. Ik kan het ook niet (meer) vinden bij Mijn Energie.
Op zich niet zo erg dat jullie met de Qbox gestopt zijn; de meetgegevens waren nogal 'ruw' en zaten er vaak erg naast.

Ik kan nu mijn Qbox terugsturen en mijn € 49,00 borg terug ontvangen?

Met vriendelijke groet,

Arie Bervoets
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @AGBervoets,

Bedankt voor je bericht.

Wij zijn sinds 1 januari 2019 gestopt met het uitlezen van de Qbox. Hierover hebben wij bericht in Mijn Energie.

Heel Nederland krijgt een slimme meter en dat is een goede ontwikkeling. Hierdoor hebben binnenkort alle Nederlandse huishoudens inzicht in hun energieverbruik. Het betekent helaas wel dat de meerwaarde van onze Qbox verloren gaat. Daarom hebben we besloten om vanaf 1 januari 2019 te stoppen met de Qbox.

Mocht je opzoek zijn naar een alternatieve energiemonitor, dan kan ik je aanraden om te kijken op energieverbruiksmanagers.nl.

Groet,
Tomer
Badge
Beste Tomer,

Dat bericht is mij kennelijk ontgaan. Ik kan het ook niet (meer) vinden bij Mijn Energie.
Op zich niet zo erg dat jullie met de Qbox gestopt zijn; de meetgegevens waren nogal 'ruw' en zaten er vaak erg naast.

Ik kan nu mijn Qbox terugsturen en mijn € 49,00 borg terug ontvangen?

Met vriendelijke groet,

Arie Bervoets
Badge
Hallo Tomer,

Ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn vraag: "kan ik nu de Qbox terug sturen en mij € 49,00 borg terug ontvangen"?

Let wel: het principe van een borg is dat je die terug krijgt als het bijbehorende object (de Qbox) weer inlevert. Dit is dus GEEN koop geweest, en al jullie voorgestelde afschijvingspercentages zijn hierop dus niet van toepassing. Bovendien is het Qurrent aan te rekenen dat de Qbox niet meer functioneert. Is het juiste retouradres nog steeds: Qurrent Nederland B.V., Antwoordnummer 91054, 1000 XA Amsterdam? Graag een bevestiging van de terugbetaling en het retouradres.
Met vriendelijke groet,
Arie Bervoets

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @AGBervoets,

Zojuist heb ik je een e-mail gestuurd omtrent de borg voor de Qbox.

Groet, Simon

Reageer