Beantwoord

Qbox duo en solar

• 22 november 2017
  • 3 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik ben net klant en heb zonnepanelen. Ik heb een Qbox duo toegezonden gekregen en geinstalleerd. Die werkt ook goed. Uit mijn omvormer van mijn zonnepanelen komt een RJ45 die data doorgeeft aan mijn router. Die gegevens kan ik alleen lezen als ik een duur abonnement neem. Ik wil het via de Qbox.
Moet ik een aparte Qbox Solar aanschaffen, wat kost die extra?
Ik heb een ouderwetse meterkast met stoppen, kan dat dan wel geinstalleerd worden.
En kan de RJ 45 van de omvormer direct op de vrije poort van de Qbox duo aangesloten worden
icon

Beste antwoord door Nathan van Qurrent 24 november 2017, 14:56

Hoi A3Lesuis,

Zoals Prenger al schrijft, kan je inderdaad bij ons een Qbox afnemen. Je kan ook bij ons een Qbox solar aanschaffen. Dit is een extensie van de Qbox.
De prijs van de Qbox solar is afhankelijk van het aantal zonnepanelen die op jouw dak liggen. Daarnaast is er ook een installateur nodig om de Qbox solar voor je te installeren.
Hieronder vind je de prijslijst van de Qbox solar.

Tot 17 panelen -- Y-kabel + 32A kWh-meter -- €75,-
Tot 33 panelen -- Y-kabel + 65A kWh-meter -- €115,-
Tot 99 panelen -- Y-kabel + 3x65A kWh-meter -- €255,-

Bij deze ga ik ervan uit dat ik je voldoende heb geïnformeerd. Indien dat niet het geval is, laat het me weten. Dan help ik je graag verder.

Groeten,
Nathan
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Hoi A3Lesuis,

voor de qbox betaal je verders niet alleen borg, heb je de verkeerde omdat je toch ook zonnepanel opbrengsten wilt zien, dien je deze te ruilen voor de solar versie. je kan niet de rj45 steker van je omvormer in de qbox solar steken dat werkt niet,. ik de qbox solar zit een extra energie metertje wat geschikt is voor dinrail formaat, zelfde als de zekeringen met een schakelaartje,

deze gaat niet direcht in je groepen kast passen omdat je nog oude stoppen hebt.
een alternatief is een extra klein kastje met dinrail naast je stoppenkast plaatsen waar het metertje in geplaatst kan worden, en dan juist bedraden of laten doen als je dat zelf niet kunt.

dan kun je met de qbox je verbruik/opbrengst dagelijk zien

groeten,

richard
Reputatie 5
Badge +14
Welk type omvormer is gemonteerd.

Je zou ook een abb bij o.a. Enelogic kunnen nemen het standaard abb is gratis echter zijn hierin kleine beperkingen die je in een betaald abb niet hebt.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi A3Lesuis,

Zoals Prenger al schrijft, kan je inderdaad bij ons een Qbox afnemen. Je kan ook bij ons een Qbox solar aanschaffen. Dit is een extensie van de Qbox.
De prijs van de Qbox solar is afhankelijk van het aantal zonnepanelen die op jouw dak liggen. Daarnaast is er ook een installateur nodig om de Qbox solar voor je te installeren.
Hieronder vind je de prijslijst van de Qbox solar.

Tot 17 panelen -- Y-kabel + 32A kWh-meter -- €75,-
Tot 33 panelen -- Y-kabel + 65A kWh-meter -- €115,-
Tot 99 panelen -- Y-kabel + 3x65A kWh-meter -- €255,-

Bij deze ga ik ervan uit dat ik je voldoende heb geïnformeerd. Indien dat niet het geval is, laat het me weten. Dan help ik je graag verder.

Groeten,
Nathan

Reageer