Beantwoord

Qbox duo maakt geen contact meer na upgrade systemen bij Qurrent

• 30 januari 2017
  • 5 reacties
  • 263 keer bekeken

Na de upgrade van de ICT bij Qurrent bleek mijn Qbox duo geen contact meer te maken met de database. Het box-deel dat is aangesloten op de router knipperde voortdurend groen, het box-deel aangesloten op de slimme meter was permanent groen.
Omdat volgens de site van Qurrent alles was gemigreerd en zou moeten werken, heb ik - zoals daar ook aangeraden - op ma.middag 30/01 vervolgens het box-deel dat aangesloten is op de router gereset (4x stroomloos maken).
Daarop bleek dat deel idd weer stabiel met een continue brandend groen lampje; maar het box-deel dat op de slimme meter was aangesloten, bleek nu in storing. Langdurig kort groen, afgewisseld met knipperend geel/rood. Geen data naar de database.
Ik heb vervolgens ook dit deel gereset met gebruikmaking van dezelfde werkwijze van het router-deel. Vervolgens begon een periode van geel/rood (volgens de handleiding is dit de automatische "upgrade".
Daarna is een toestand ontstaan van knipperend groen. dat is volgens de handleiding een teken dat de box moet worden geactiveerd. De box is echter al geactiveerd en opnieuw activeren kan niet.
Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Niels van Qurrent 2 februari 2017, 12:51

Beste P.H.U. de Vries,

Bedankt voor al je feedback en vragen.

Fijn dat de Qbox nu weer goed werkt.
Het klopt inderdaad dat er na de IT-migratie naar een nieuw systeem enige problemen met zich heeft meegenomen. Aangezien deze transities natuurlijk niet vlekkeloos verlopen, hebben we meerdere laatste dingen die nog niet goed werkte verholpen.

Wij doen ons best om alle vragen van iedereen zo snel en accuraat mogelijk te beantwoorden en nu zijn we nog niet eerder bij je vraag te komen om een en ander op te helderen. Echter dient er niet vergeten te worden dat wij eerst kijken naar de impact van het probleem voordat wij iedereen gaan aangeven dat er iets niet goed werkt. Want dan kan het ook zijn dat er mensen onterecht bericht krijgen of vergeten worden in het proces. Plus dat wij wisten dat er na de migratie altijd een paar processen niet goed of nog niet goed zou lopen, hoort er een beetje bij zeg maar.

Onze excuses voor het ongemak en ik wens je weer veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels
Bekijk origineel

5 reacties

Ik reageer nog maar eens op mezelf. Tot dusver heeft niemand van Qurrent zelf aanleiding gezien op mijn probleem te reageren. Werkt Natalia daar nog? Ik vermoed dat de registratie van mijn Qbox duo bij Qurrent tussen de wielen is geraakt en daar kan ikzelf echt niks aan doen.
Help svp.
Tot dusver was er over mijn probleem geen directe reactie van de kant van Qurrent naar mij toe (zie bovenstaande conversaties die alleen van mijzelf afkomstig zijn).
Toen ik vanmiddag (01/02) toch maar eens in de meterkast keek hoe mij Qbox duo zich gedroeg, bleek ineens dat hij "spontaan" toch contact kreeg met de database en dus weer "normaal" functioneerde.
Klaarblijkelijk zijn er bij Qurrent knoppen omgezet om boxen zoals de mijne weer aan de praat te krijgen. Op zich ben ik daar blij mee, maar ik zou het netter hebben gevonden als van de kant van klantondersteuning meer zichtbaar was gemaakt. Zoals: een algemene melding dat het bekend is dat een aantal boxen niet werkt en dat daar aan gewerkt wordt, of hoe lang het nog kan duren voordat dit het geval zou zijn. Dat zou enige dagen frustratie van niet gehoord/opgemerkt worden hebben kunnen voorkomen....
Reputatie 2
Badge +4
Beste P.H.U. de Vries,

Bedankt voor al je feedback en vragen.

Fijn dat de Qbox nu weer goed werkt.
Het klopt inderdaad dat er na de IT-migratie naar een nieuw systeem enige problemen met zich heeft meegenomen. Aangezien deze transities natuurlijk niet vlekkeloos verlopen, hebben we meerdere laatste dingen die nog niet goed werkte verholpen.

Wij doen ons best om alle vragen van iedereen zo snel en accuraat mogelijk te beantwoorden en nu zijn we nog niet eerder bij je vraag te komen om een en ander op te helderen. Echter dient er niet vergeten te worden dat wij eerst kijken naar de impact van het probleem voordat wij iedereen gaan aangeven dat er iets niet goed werkt. Want dan kan het ook zijn dat er mensen onterecht bericht krijgen of vergeten worden in het proces. Plus dat wij wisten dat er na de migratie altijd een paar processen niet goed of nog niet goed zou lopen, hoort er een beetje bij zeg maar.

Onze excuses voor het ongemak en ik wens je weer veel plezier met de Qbox!

Groeten,

Niels
Ik reageer nog maar eens op mezelf. Tot dusver heeft niemand van Qurrent zelf aanleiding gezien op mijn probleem te reageren. Werkt Natalia daar nog? Ik vermoed dat de registratie van mijn Qbox duo bij Qurrent tussen de wielen is geraakt en daar kan ikzelf echt niks aan doen.
Help svp.

Hoi P.H.U. de Vries,

Ik werk er nog wel hoor, alleen was ik de afgelopen tijd niet erg vaak te vinden op de community wegens andere werkzaamheden. Onze excuses dat het even heeft geduurd voordat we je vraag hebben kunnen beantwoorden.

Groeten,

Natalia

Reageer