Qbox Duo recent ontvangen met een serienummer 15-? Lees dan gauw dit topic!

• 18 oktober 2017
  • 24 reacties
  • 1174 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +8
Goedemorgen Qbox Duo-gebruikers!

Heb jij deze maand (tussen 1-10 en 18-10) een Qbox Duo van ons ontvangen en maak je gebruik van een slimme meter?
Dan werkt jouw Qbox op dit moment helaas nog niet!
Dit is alleen mogelijk met de zwarte adapterkabels, die helaas niet zijn meegeleverd.

Stuur ons een bericht in dit topic en wij sturen een gratis kabeltje naar je toe.

* Bij hoge uitzondering heb je een oude versie van een slimme meter waarbij de zwarte adapterkabel niet nodig is en dan kun je wél de data inzien.

Alvast veel monitorsplezier!

Groeten van Giulia

24 reacties

Ik heb inderdaad geen adaptor kabel ontvangen. Dus die zou ik graag alsog willen ontvangen om de Qbox aan te kunnen sluiten.
Bij mij ontbreekt er ook een zwarte adapter kabel 😕 . Wel de Qsensor, maar ik begrijp dat ik die naar jullie kan terugsturen.

Mvg Bas Jonkers
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor jullie berichten, Lisette en Bas!

Wat fijn dat jullie ons hier hebben gevonden.
De zwarte adapterkabeltjes komen jullie kant op!

Groetjes, Nina
Dag Nina,

Bij nader inzien heb ik de adapter wel ontvangen. Deze hoeft dus niet opnieuw aan mij verzonden te worden. Hoe moet ik de Qsensor terugsturen?

Mvg, Bas
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Bas,

Fijn dat je de adapter toch hebt gevonden. Dan onderschep ik het pakketje nog voor je ;-)

De Qsensor hoef je niet terug te sturen.
Als je dit toch terug wil sturen, dan is het mogelijk om deze ingepakt af te leveren bij een PostNL afgiftepunt en te versturen naar:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

Fijne dag!

Groetjes, Nina
k heb inderdaad geen adaptor kabel ontvangen. Dus die zou ik graag alsog willen ontvangen om de Qbox aan te kunnen sluiten. Sinds afgelopen maandag heb ik nl een "slimme meter"!
Bijvoorbaat dank voor het opsturen
mvg
Leo ArensmaN
Reputatie 2
Badge +5
Ha Leo!
Ik zal een kabeltje voor je bestellen. Die komt er zo snel mogelijk aan.
Op het moment dat je de kabel hebt ontvangen, wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen. Dan kan ik namelijk wat gegevens wijzigen zodat jij weer gebruik kan maken van de Qbox 🙂 .

Groetjes,
Nathan
Okay Tanja en bedankt
grt
leo
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Guilia, wat is nu eigenlijk de functie van dat zwarte adapter kabeltje. Naast de qbox gebruik ik namelijk ook een youless, zonder extra adapter kabeltje.
Reputatie 2
Badge +5
Hey Leo,

Ik heb nog even zitten kijken, en kan alvast een aantal dingen bijwerken. Daarvoor heb ik wel wat informatie nodig van jouw meter.
Zou jij mij in een privébericht een foto willen sturen van jouw meter, dan kan ik alvast meterdata bij ons in de administratie updaten.
Alvast bedankt!

Nathan
Nathan, bijgaand de foto's van mijn slimme (gas) meter.
grt
leo

Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de foto's, Leo!
Dankzij deze foto's heb ik de juiste meter voor je kunnen selecteren.
Als het kabeltje is ontvangen, kun je deze aansluiten en dan komt er data door! Naar verwachting ligt het kabeltje deze week nog op de deurmat.
Groetjes, Nina
Badge +4
Ik zie ik op veel van deze slimme meters nog altijd een lampje met 1000 imp/kwh
je zou zeggen dat dit met de meegeleverde sensor ook moet werken, maargoed adapterkabeltje is altijd beter.

gewoon benieuwd, waarom zijn de sensor en standaard leesfunctie niet hetzelfde, dan heb je geen adapterkabeltjes nodig. (toch?)
anders een kabel met inline switch
Bij mij werkte het de hele dag niet in de meterkast, internetmeterkastje wel. Zwarte adapter er uit gedaan en tadaa het werkt.. hier dus andersom
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Dennis,

Dus als ik het goed begrijp werkt jouw Qbox juist als je het zwarte adapter kabeltje uit de slimme meter haalt? 🙂

Groet,
Tessa
Hallo, Ik gebruik al jaren een qbox. Vandaag is bij mij een slimme meter (enexis Sagemcom T210-D) geplaatst. Ik wil mijn qbox daar weer op aansluiten maar daarvoor heb ik een verloopkabeltje nodig.
Ik lees hier dat jullie dat kunnen opsturen?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi AJJ Leijten,

Bedankt voor het doorgeven!

Ik zal gelijk een verloopkabeltje jouw kant opsturen. Zou jij nog een foto van je nieuwe slimme meter kunnen sturen? Dan zorgen wij ervoor dat wij in ons systeem de juiste meter selecteren :)

Groet,
Tomer
Ok dank je wel
En zal ik doen
Waar zal ik de foto naartoe sturen?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi AJJLeijten,

Je kunt de foto hier uploaden of een mail sturen naar vraag@qurrent.nl

Groet,

Jeroen

Reputatie 4
Badge +8
Hoi AJJLeijten,

Dankjewel voor het doorsturen van de foto. Ik heb de juiste meter voor je geselecteerd en meteen ook een firmware upgrade gedaan.
Zodra je het zwarte kabeltje hebt ontvangen, zou alles dan meteen moeten gaan werken 🙂

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,
Ik heb nnog geen kabeltje ontvangen. Kun je eens kijken of er iets is misgegaan?
Groeten,
Hallo Tessa,
Vorige bericht kun je negeren: vandaag binnengekomen!
Straks aansluiten en kijken of ik weer info krijg...
Groeten,
Ryan
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Ryan,

Fijn dat je hem ontvangen hebt!
Ik zie ook dat je hem hebt aangesloten, want ik zie data van je Qbox doorkomen.
Veel plezier ermee 🙂

Groet,
Tessa

Reageer