Beantwoord

Qbox geeft geen gegevens door

• 6 december 2016
  • 5 reacties
  • 364 keer bekeken

volgens mij is mijn qbox goed aangesloten en geactiveerd, maar krijg geen gegevens door. Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door Lissa van Qurrent 8 december 2016, 11:57

volgens mij is mijn qbox goed aangesloten en geactiveerd, maar krijg geen gegevens door. Wat doe ik fout?

De Qbox is goed geactiveerd en komt online, maar helaas werkt de Qbox ook na een reset nog niet. Het kan de volgende andere oorzaken hebben:

• jouw Qbox is geactiveerd als Mono (één kastje) als jij de Duo hebt moet dit door ons worden aangepast.
  • jouw Qbox is niet correct aangesloten, hiervoor kun je een foto van de aansluiting toesturen, dan kijken wij graag voor je na waar het misgaat.

Laat het ons weten!

Groetjes, Lisa
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Bedankt voor de reactie Niels,

Ik heb een led meter dus het gaat lastig worden.
Ik heb nogmaals de sensor op het verbruik ledlampje geplakt. Misschien werkt het nu wel. Helaas is de lijmlaag niet al te best meer vanwege het opnieuw plakken.

We zullen zien

Groet

Beste M.C. Stronkhorst,

Dan verklaard dat een hoop, want bij ons in het systeem staat dat je een Landis & Gyr ZCF110 (E350) slimme meter hebt.
Zou je kunnen aangeven welke LED-meter je hebt. Graag ontvang ik een duidelijke foto van de meter, als je die kan sturen naar vraag@qurrent.nl dan kan ik de activatie correct maken. Tevens zal ik zorgen dat je een nieuwe sensor opgestuurd krijgt zodat die weer goed geplakt kan worden.

Groeten,

Niels
Bedankt voor de reactie Niels,

Ik heb een led meter dus het gaat lastig worden.
Ik heb nogmaals de sensor op het verbruik ledlampje geplakt. Misschien werkt het nu wel. Helaas is de lijmlaag niet al te best meer vanwege het opnieuw plakken.

We zullen zien

Groet
Reputatie 2
Badge +4

Beste M.C. Stronkhorst,

De reden dat de Qbox nog geen data laat zien in de grafieken komt doordat de Qbox nog geen data kan vastleggen.
Ik heb gezien dat de Qbox goed is geactiveerd en dat de Qbox online komt.

Wat je kan doen om de data van de meter inzichtelijk te maken is als volgt:

In de Qbox verpakking vind je een zwart verloopkabeltje, deze kabel stop je als eerste in de P1 poort van de slimme meter alvorens je daar de witte kabel aan verbindt. Na de plaatsing zal de data binnen 2 uur zichtbaar worden in de grafieken in Mijn Energie of de Qurrent App.

Alvast veel plezier met de Qbox.

Groeten,

Niels

De Qbox is goed geactiveerd en komt online, maar helaas werkt de Qbox ook na een reset nog niet. Het kan de volgende andere oorzaken hebben:

• jouw Qbox is geactiveerd als Mono (één kastje) als jij de Duo hebt moet dit door ons worden aangepast.
  • jouw Qbox is niet correct aangesloten, hiervoor kun je een foto van de aansluiting toesturen, dan kijken wij graag voor je na waar het misgaat.

Laat het ons weten!

Groetjes, Lisa
Badge +5
Hoelang draait de QBox al, je mag namelijk even wachten voordat je de data begint te zien.
(uurtje ofzo)

Reageer