Beantwoord

Qbox geeft opgewekte energie ook als verbruik aan

• 11 februari 2017
  • 7 reacties
  • 236 keer bekeken

Begin vorige week zijn hier zonnepanelen met qbox solar geïnstalleerd. Echter zie ik alleen de opgewekte energie door de zonnepanelen. Bij verbruik laat hij precies hetzelfde zien als de opgewekte stroom. En bij gas laat hij niks zien. Daar zegt de app: gasverbruik alleen zichtbaar met slimme meter. Ik heb een slimme meter kaifa. Alles is goed aangesloten, heb al diverse keren gebeld met klantenservice en heb van de week nieuw kabeltje toegestuurd gekregen(zwarte korte stukje kabel voor in p1 poort.) maar het helpt allemaal niet. Heb dus tot nu toe nog geen 1x data vanaf mn slimme meter gezien, alleen maar data van zonnepanelen. Volgens medewerker van jullie zou het ook aan slimme meter kunnen liggen, dus heb gebeld met enexis, zover ze kunnen zien op afstand werkt alles prima, ze kunnen wel iemand langs laten sturen om te controleren of p1 poort defect is, echter als dit niet het geval blijkt te zijn krijg ik een gepeperde rekening van enexis voor voorrijkosten etc. Dus wil graag zeker weten dat het niet aan qbox ligt voordat ik deze actie onderneem. Mn belminuten zijn door het vele gebel ondertussen bijna op dus hoop dat ik via hier goede oplossing krijg.
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 16 februari 2017, 14:44

Hoi Norg,

Ik heb zojuist even naar je Qbox gekeken. Ik zie dat het online is geweest, dus het maakt in ieder geval contact met je meter. Zoals Waai ook al gezegd heeft: sinds 6 februari hebben we een storing waardoor de data niet constant uitgelezen wordt. Houd de hoofdtopic over deze Qbox Storing in de gaten voor updates van onze kant. Als je Qbox het nog niet doen nadat we de storing opgelost hebben, gaan we er in meer detail naar kijken, want tijdens de storing kunnen we niet achterhalen wat er precies aan de hand zou kunnen zijn.

Groeten,

Natalia van Qurrent
Bekijk origineel

7 reacties

Er zijn de afgelopen dagen problemen gemeld betreffende de communicatie tussen de Qboxen en de Qurrent-server.

Ik vermoed dat je geen last hebt van een hardware-probleem maar eerder van een software- en/of communicatie-probleem dat waarschijnlijk aan de kant van Qurrent moet worden opgelost.
Maar ik heb vanaf dag 1 (31 januari) al geen data ontvangen vanaf Mn slimme meter. Volgensmij is de storing pas afgelopen week begonnen toch?
De storing werd inderdaad vanaf 6 februari 2017 gemeld.
Hoi Norg,

Ik heb zojuist even naar je Qbox gekeken. Ik zie dat het online is geweest, dus het maakt in ieder geval contact met je meter. Zoals Waai ook al gezegd heeft: sinds 6 februari hebben we een storing waardoor de data niet constant uitgelezen wordt. Houd de hoofdtopic over deze Qbox Storing in de gaten voor updates van onze kant. Als je Qbox het nog niet doen nadat we de storing opgelost hebben, gaan we er in meer detail naar kijken, want tijdens de storing kunnen we niet achterhalen wat er precies aan de hand zou kunnen zijn.

Groeten,

Natalia van Qurrent
Hij werkt!!! Alleen nog klein beetje vertraging in grafieken. Hoi Norg,

Groeten,

Natalia van Qurrent
Live weergave doet het weer niet alleen de dag grafieken
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Norg, ik heb je Qbox gegevens zojuist nagekeken en volgens mij werkt de live functie weer goed. Mocht je nog problemen ondervinden hoor ik het graag.

Groeten van Tanja

Reageer