Beantwoord

Qbox geeft verbruik (kwh) negatief weer hoe op te lossen?

• 11 december 2017
  • 11 reacties
  • 221 keer bekeken

Goede avond,

zojuist mijn net ontvangen Qbox aangesloten. Alles lijkt te werken alleen is mijn verbruik negatief, -1kwh tot nu toe.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Mvg,
Alex
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 4 januari 2018, 10:25

Hi Alex,

Jij ook de beste wensen voor 2018 🙂

Je hoeft de Qbox niet opnieuw te installeren. Je hoeft alleen alles aan te sluiten en het zou weer moeten werken. Ik zie op dit moment dat er data van de Qbox binnenkomt.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Alex,

Aan zonnepanelen zal het niet liggen de enige dag in de afgelopen vier jaar dat ze door sneeuw helemaal niets hebben opgeleverd. Heb je een meter met draaischijf, en zit de sensor wel goed om?

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Alex,

Ik heb je vraag zojuist aan mijn Qbox-collega's voorgelegd! We zullen zo snel mogelijk op je mail reageren. Ik houd het voor je in de gaten.

Groet,

Jeroen
Hoi Jeroen,

Is er al meer bekend?

Hoor graag,
Alex
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Alex,

Zeker. We gaan een nieuwe sensor met stickers voor je draaischijfmeter opsturen! Daarna zou alles weer moeten werken.

Groet,

Jeroen
Hoi Jeroen,

Allereerst beste wensen voor 2018.

Wanneer kan ik de nieuwe sensor verwachten?

Alex
Antwoord zat in de brievenbus.

Moet ik hem nog opnieuw instaleren of is alles weer aanzetten voldoende?
Reputatie 4
Badge +8
Hi Alex,

Jij ook de beste wensen voor 2018 🙂

Je hoeft de Qbox niet opnieuw te installeren. Je hoeft alleen alles aan te sluiten en het zou weer moeten werken. Ik zie op dit moment dat er data van de Qbox binnenkomt.

Groet,
Tessa
Hoi,

Helaas heeft de nieuwe nieuwe sensor het probleem niet opgelost.

Is er nog een andere mogelijkheid om het op te lossen?

Alvast bedankt,
Alex
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Alex,

Ik zie het inderdaad, dit zouden wel hele goede zonnepanelen zijn. 😉
Ik ga het opnieuw neerleggen bij mijn collega's en we gaan op onderzoek uit. Zodra ik een update heb hoor je van ons!

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Alex,

Zou je ons een foto van je meter kunnen opsturen waarop de sensor is te zien? Zo kunnen wij controleren of de sensor goed is geplaatst.

Wat stappen om de sensor goed te plaatsen:
1. Zorg dat de paarse sensor sticker precies in het midden van de draaischijf zit zodat er
zowel links als rechts evenveel draaischijf uitsteekt. Een millimeter kan al verschil
uitmaken.
2. Zorg ervoor dat de zwarte horizontale streepjes van de sensor sticker precies over de
draaischijf van de meter vallen.
3. Plak dan de sensor precies over het paarse gedeelte van de sensor sticker en zorg dat de
sensor kabel aan de rechterkant van de sensor uitsteekt.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Alex,

Wij hebben nog geen foto van je ontvangen. Kan je deze nog naar ons sturen, zodat wij voor je kunnen controleren of hij goed is geplaatst?

Groet,
Tessa

Reageer