Beantwoord

Qbox geïnstalleerd, geen data zichtbaar?

• 23 februari 2017
  • 4 reacties
  • 192 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb eergisteren de QBox geïnstalleerd en geactiveerd, maar krijg geen data door in de app. De Qbox inmiddels meerdere keren gereset en het groene lampje brandt, echter lijkt de data niet door te komen. In mijn profiel staat de Qbox als geactiveerd, ik vermoed dat er iets niet goed gaat met het type van de meter.

Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 24 februari 2017, 13:21

Hoi Rick,

Ik heb net naar je Qbox gekeken, het lijkt erop dat er tijdens de activatie een verkeerde metertype geselecteerd is (een LED, terwijl je volgens mij een slimme meter hebt). Daardoor kon de data niet goed verwerkt worden en kreeg je geen verbruik te zien. Ik heb het zojuist aangepast. De eerste gegevens zullen zo binnen beginnen te komen, over een halfuurtje moet je al een klein grafiekje kunnen zien in MijnEnergie.

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

4 reacties

Het betreft trouwens een Landis Gyr ZCF110CBtFs2
Hoi Rick,

Ik heb net naar je Qbox gekeken, het lijkt erop dat er tijdens de activatie een verkeerde metertype geselecteerd is (een LED, terwijl je volgens mij een slimme meter hebt). Daardoor kon de data niet goed verwerkt worden en kreeg je geen verbruik te zien. Ik heb het zojuist aangepast. De eerste gegevens zullen zo binnen beginnen te komen, over een halfuurtje moet je al een klein grafiekje kunnen zien in MijnEnergie.

Groeten,

Natalia
Hi Natalia,

Dank voor je reactie. Helaas krijg ik nog geen informatie binnen op MijnEnergie. Een reset heeft ook niet geholpen. Krijg nu wel een foutmelding dat ik geen slimme gasmeter zou hebben, terwijl dit wel het geval is (wordt ook uitgelezen voor mijn jaarrekening). Zou je nogmaals willen kijken? Alvast dank.

Groet,
Rick
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rick, ik zie dat je Qbox nog niet werkt.

Kan je me foto's sturen van hoe de Qbox is aangesloten? Ik denk dat misschien de zwart adapterkabel niet is aangesloten.

Ik zie dat je ook een slimme gasmeter hebt, de meterstanden komen ook binnen in ons systeem. Ik heb zojuist iets aangepast in je account, deze standen zouden nu over 3 dagen wel door moeten komen.

Groeten van Tanja

Reageer