Beantwoord

Qbox geretourneerd binnen 2 jaar, waar blijft geld?

• 16 januari 2019
  • 13 reacties
  • 347 keer bekeken

Goedemorgen Qurrent,

Begin december heb ik mijn Qbox incl alle toebehoren in de originele doos terug gestuurd naar het antwoordnummer wat daar voor stond.
Tevens de originele pakbon erbij gedaan en aangevinkt dat ik graag mijn geld terug wil omdat de Qbox niet voldoet.

Dit alles naar aanleiding van het aanschaffen van de Qbox op 23 mei 2017 en de berichten gezien te hebben dat Qbox stopt.

Vorig jaar ben ik van Qurrent overgestapt naar een andere energiemaatschappij en toen heb ik gebeld met de vraag wat er met de Qbox zou gebeuren. Toen heeft men mij verteld dat ik die gewoon kan blijven gebruiken ondanks een andere energiemaatschappij en dat ik deze binnen 2 jaar altijd terug kan sturen om de borg terug te krijgen.

Feitelijk heb ik dus tot 23 mei 2019 de tijd om deze terug te sturen maar dit heb ik dus reeds gedaan in december. Kunnen jullie bevestigen dat ik inderdaad geld terug ga krijgen hiervoor?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 13:46

Hoi @VK100,

Dankjewel voor je bericht.

Je hebt inderdaad nog recht op een gedeeltelijke vergoeding. Excuus dat dit niet goed is gegaan!
Op het moment dat je geen energie meer bij ons afneemt neem je de Qbox over (zie de productvoorwaarden).
Maar omdat je de Qbox minder dan twee jaar hebt gehad, heb je recht op een gedeeltelijke vergoeding.
Je krijgt voor zowel de Qbox als de Solar 25% van de aanschafwaarde. Je kunt dit bedrag binnen 2/3 weken verwachten.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!
Groet, Joost
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @VK100,

Je hebt inderdaad nog recht op een gedeeltelijke vergoeding. Excuus dat dit niet goed is gegaan!
Op het moment dat je geen energie meer bij ons afneemt neem je de Qbox over (zie de productvoorwaarden).
Maar omdat je de Qbox minder dan twee jaar hebt gehad, heb je recht op een gedeeltelijke vergoeding.
Je krijgt voor zowel de Qbox als de Solar 25% van de aanschafwaarde. Je kunt dit bedrag binnen 2/3 weken verwachten.

Groet, Joost
ik heb ook recent de qbox retour gestuurd aangezien ik deze na de overstap naar greenchoice niet meer kon gebruiken en klantenservice geen support geeft voor niet-qurrent klanten. ik heb destijds een borg betaald die ik volledig terug zou krijgen bij retourneren van de qbox

Zie hieronder citaat uit mail uit begin 2015

Qbox borg
Heeft u de Qbox tegen borg besteld? Dit is alleen mogelijk als u stroom en/of gas afneemt bij Qurrent. Levert Qurrent u geen stroom en/of gas, zal het koopbedrag geïncasseerd worden. Word klant om ook te profiteren van de Qbox tegen borg.
Wenst u de Qbox borg later toch te kopen, hoeft u na het borgbedrag, nog maar €25 te voldoen.”
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Co3n.

Bedankt voor je bericht.

We hebben geen Qbox retour in ontvangst genomen waar jouw adresgegevens op vermeld staan. Wel hebben we enkele Qboxen retour ontvangen zonder enige gegevens van de afzender erop vermeld.
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat jouw retourzending hier tussen zit. Als dit het geval is zou ik je graag willen vragen om het (Track&Trace) ontvangstbewijs dat je hebt ontvangen naar ons mailadres (vraag@qurrent.nl) te versturen.

Als we het ontvangstbewijs in goede orde hebben ontvangen kan er gekeken worden naar een mogelijke uitbetaling.

Groeten,
Julian
de geretourneerde qbox is op 3 januari om 10:55 afgeleverd en zowel op de doos als in de begeleidende brief staat mijn klantnummer vermeld.
ik zal de details en foto van pakket + inhoud naar vraag@qurrent.nl mailen.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Co3n,

Dankjewel voor het doorsturen. Mijn collega heeft je mail behandeld.
Je bint in januari 2018 al overgestapt naar een andere leverancier. Dat betekent dat je op dat moment de Qbox overneemt, en de borgregeling komt te vervallen.
We hebben de Qbox pas dit jaar binnengekregen, maar je valt inmiddels ruim buiten de compensatieregeling (voor iedereen die minder dan twee jaar gebruik heeft kunnen maken van de Qbox).
Helaas heb je dus geen recht meer op terugbetaling.

Groet, Joost
Dit is mij niet verteld toen ik deqbox heb ontvangen noch toen ik mijn abonnement heb opgezegd.
ik ben inmiddels overgestapt naar greenchoice en indien Greenchoice (inmiddels eigenaar van Qurrent) zo met hun klanten wenst om te gaan ben ik snel weer weg.
ik verwacht dat mijn geld binnen 2 weken op mjn rekening staat of dat u mij wijst op welke wijze de voorwaarde die u omschrijft aan mij is gecommuniceerd.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Co3n,

Bedankt voor je reactie.

De voorwaarden staan hier online. De regeling die van toepassing is op jouw situatie staat op pagina 3:

Teruggave van de geleende Qbox dient te gebeuren binnen één maand na beëindiging van het gebruik of de Leveringsovereenkomst. De kosten van terugzending zijn voor jouw rekening. Het is ook mogelijk een geleende Qbox alsnog met korting te kopen. Na retour-ontvangst van de geleende Qbox betalen we de van jou ontvangen waarborgsom terug.

Omdat de Qbox niet binnen het gestelde termijn is geretourneerd, kunnen wij deze helaas ook niet vergoeden.

Vriendelijke groet,
Tomer
reactie verwijderd
verwijderd
best q,
Ik heb in 2016 ( mogelijk zelfs 2015) een Qbox met borg betaald op basis van de oude voorwaarden waar geen ristrictie zat in de voorwaarde op overname na levering door current. ( voorwaarden zijn mogelijk later aangepast, maar niet door verkregen en dus niet van toepassing)
Hoe gaat u nu de borg retour realiseren?
Met alle plezier pak ik hem in als u dat wenst om aan de orginele voorwaarde te voldoen
Ik hoor graag van u
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @vdMeer.

Bedankt voor je bericht.

Ook https://about:blankis aangegeven dat je bij beëindiging van je energiecontract de Qbox binnen één maand naar ons retour moet verzenden (pagina 3 van 3).
De borg zal in jouw geval helaas dus niet geretourneerd worden.

Groeten,
Julian
Hoi @VK100,

Groet, Joost

Beste Joost, inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en heb ik de gedeeltelijke vergoeding nog steeds niet ontvangen. Graag hier nog even aandacht voor.

Alvast dank,
Kenneth
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @VK100,

Er lijkt wat fout te zijn gegaan met de betaling, bedankt ook voor het opmerken. Mijn collega is hier gisteren ook achtergekomen en heeft het nogmaals doorgezet naar de financiële afdeling. Eind volgende week moet de gedeeltelijke vergoeding op je rekening staan.

Excuses voor de vertraging.

Groet, Simon

Reageer