Beantwoord

Qbox laat geen data meer zien groene LED brandt

• 19 september 2018
  • 3 reacties
  • 130 keer bekeken

Sinds 24 april 14:35 laat mijn QBox geen energieverbruik meer zien. Ik heb hem al geprobeerd te resetten, maar krijg het niet aan de gang. Kunnen jullie zien wat er aan de hand is?

Daarnaast krijg ik binnenkort een nieuwe slimme meter. Kan ik de QBox dan ook nog gebruiken?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 24 september 2018, 11:43

Hoi @Wouter van de Hoef.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat de Qbox geen data meer doorgeeft aan de energiegrafieken. Ik heb zojuist een reset uitgevoerd. Hopelijk gaat dit er voor zorgen dat de Qbox weer data door gaat geven.
Je kan de Qbox zeker nog gebruiken als je een slimme meter geplaatst krijgt. Het is wel mogelijk zo dat je een adapterkabeltje moet plaatsten die je nog niet hebt ontvangen bij de levering van de Qbox. In dat geval kun je dit ons laten weten en sturen wij een nieuw adapterkabeltje op (zolang de voorraad strekt). Ook heeft je Qbox een firmware upgrade nodig als je deze hebt geïnstalleerd op je slimme meter. Graag horen we dus van je als je nieuwe slimme meter is geplaatst en natuurlijk ook als de reset die ik zojuist heb uitgevoerd niet het gewenste effect heeft gehad.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Wouter van de Hoef.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat de Qbox geen data meer doorgeeft aan de energiegrafieken. Ik heb zojuist een reset uitgevoerd. Hopelijk gaat dit er voor zorgen dat de Qbox weer data door gaat geven.
Je kan de Qbox zeker nog gebruiken als je een slimme meter geplaatst krijgt. Het is wel mogelijk zo dat je een adapterkabeltje moet plaatsten die je nog niet hebt ontvangen bij de levering van de Qbox. In dat geval kun je dit ons laten weten en sturen wij een nieuw adapterkabeltje op (zolang de voorraad strekt). Ook heeft je Qbox een firmware upgrade nodig als je deze hebt geïnstalleerd op je slimme meter. Graag horen we dus van je als je nieuwe slimme meter is geplaatst en natuurlijk ook als de reset die ik zojuist heb uitgevoerd niet het gewenste effect heeft gehad.

Groeten,
Julian
Hallo @Julian van Qurrent ,

Ik zie nu al weer verbruik in de app, de reset was dus de oplossing!

Hartelijk dank voor de support en zodra ik de nieuwe meter heb meld ik me voor het kabeltje en de firmware update.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Reputatie 2
Badge +9
Goed dat je Qbox het weer doet Wouter!
We horen van je wanneer de meter is geplaatst.

Groet, Joost

Reageer