Beantwoord

Qbox live data in de app update per kwartier?

  • 6 augustus 2017
  • 35 reacties
  • 7298 keer bekeken

  • Q-specialist
  • 10 reacties
Mijn Qbox mono geeft geen live data in de app sinds de installatie, De data in de live grafiek word maar 4x per uur ge-update. De andere grafieken werken wel gewoon dus de data word wel verwerkt.
kunnen jullie hiermee helpen.
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 14 september 2017, 16:46

Hoi @Lpn ,

Qbox mastermind (waar Tomer het over had) hier. Worden jouw Qbox grafieken nog steeds om de kwartier geüpdate? Kun je wellicht een foto maken van hoe je Qbox op je meter aangesloten is? Dan controleren we of het niet aan de installatie ligt.

We horen graag van je!

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Lpn,

Vaak is deze werkwijze correct.
Als de server even niet goed werkt, wordt de data geüpdatet om het kwartier.
Wanneer alles dan weer naar behoren werkt, wordt dit weer gelijkgetrokken.

Omdat je dit al een tijdje zo ervaart, zal ik deze kwestie laten nakijken.

Je ontvangt deze week van mij een terugkoppeling.

Groeten van Giulia
Dank je wel Guilia, graag hoor ik van je.
Reputatie 2
Badge +8
Wij hebben het een en ander voor je getest ;)
Ik zal morgen met een oplossing voor je komen!

Groeten van Giulia
Wij hebben het een en ander voor je getest ;)
Ik zal morgen met een oplossing voor je komen!

Groeten van Giulia


Hallo Giulia,

Ik heb nog niks van je gehoord.Heb je al een oplossing voor het probleem?
Hoi Lpn,

Excuses namens Giulia dat de reactie op je vraag op zich heeft laten wachten. De Qbox hoort normaal gesproken de data om de 1-5 minuten op te halen. Het komt echter wel eens voor dat de Qbox de gegevens om de kwartier (en soms zelfs om het uur) registreert, meestal heeft het ermee te maken dat de server het dan erg druk heeft. Dit komt voor na b.v. een storing.
Ik heb zojuist je gegevens nagekeken en zie dat je Qbox data op dit moment gegevens elke 3 minuten ophaalt. Kun je kijken of je verandering ziet in de grafieken en de Live inzicht in de app?

Groeten,

Natalia
Hallo Natalia,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het nagekeken in de app maar de waardes in de live grafiek update maar elke 14 minuten.
Ik snap dat wanneer er een storing is geweest de gegevens niet goed bijgewerkt worden,maar het feit is dat deze sinds de installatie een maand geleden nog niet goed heeft gewerkt.Ik neem aan dat dit probleem niet met drukte of storing op de server te maken, aangezien dit al een maand niet goed werkt.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Lpn,

Ik heb het nog een keer voor je nagelopen en de Qbox voor de zekerheid nog een keer gereset. Ik kan zien dat er tussen elke 1 en 3 minuten data binnenkomt en dat de grafieken per uur goed staan.
Mocht dit bij jou niet het geval zijn zou je ons daar dan een screenshot van kunnen sturen?

Groet,

Jeroen
Badge +4
nou hier het zelfde elk kwartier kan ik een update zien en niet om de 1 a 5 minuten dat heb ik nog nooit gehaald
Badge +4
mijn qbox werkt volgens mij goed maar ik krijg via de app om de 15 minuten een update
graag advies
Reputatie 3
Badge +8
Hallo John.v,

Bedankt voor je bericht.
Zou je ons een screenshot kunnen sturen van wat je ziet in in Mijn Energie en/of de app bij het live-verbruik?
Dan gaan we verder voor je op onderzoek uit.

Groetjes, Nina
Badge +4
ik zie gewoon de live gebruik maar via de app wordt maar om de 15 minuten ververst screenshot heeft geen zin.
hoe vaak ik ook ververs de nieuwe update komt om de 15 minuten.
verder werkt alles gewoon
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor het doorgeven, John.
Ik zorg ervoor dat er vaart achter gezet wordt en dat mijn collega's dit spoedig voor je oplossen.
We houden je op de hoogte!

Groetjes, Nina
Badge
Mijn app heeft er ook moeite mee bij de live weergave en laat bij het week- en maandtotaal andere waarden zien dan bij het (juiste) dagtotaal. Bijvoorbeeld gisteren (4-9) 4,98 kWh verbruikt en 11,24 kWh opgewekt terwijl het weekoverzicht op de app en het dashboard op de site zegt dat ik zowel 11,24 kWh verbruikt als opgewekt heb.
gr Paul
Sorry, late reactie terug. Maar net als bij John werkt de Q-box wel goed, maar in de app krijg ik maar om het kwartier een update van het verbruik in de live/real time grafiek te zien. Een screenshot sturen heeft idd geen zin denk ik. De dag en andere grafieken werken wel.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Paul,

Ook voor jouw kwestie heb ik onze Qbox mastermind erop gezet! Zodra het probleem verholpen is, nemen we direct contact met je op.

Vriendelijke groet,
Tomer
Hoi @Lpn ,

Qbox mastermind (waar Tomer het over had) hier. Worden jouw Qbox grafieken nog steeds om de kwartier geüpdate? Kun je wellicht een foto maken van hoe je Qbox op je meter aangesloten is? Dan controleren we of het niet aan de installatie ligt.

We horen graag van je!

Groeten,

Natalia
Badge
Na.v. mijn eerdere vraag (zie hieronder). Ik neem aan dat jullie mijn dashboard toch ook kunnen zien? Zo ja, heb je al een idee hoe week-, maand- en jaartotaal juist weergegeven kunnen worden? Zo nee, wat heb je nog aan info nodig? Ik gebruik de app vaak om anderen te laten zien hoe handig het is om inzicht te hebben in je verbruik en opwek. 2017 lijkt wat dat betreft een verloren jaar te worden 🙂. Verbruik en opwek kloppen voor geen meter. En besparen begint met inzicht. Het zou mooi zijn als de app uiteindelijk gesynchroniseerd wordt met de echte meterstanden.Die gebruiken jullie toch voor de jaarrekening. Dan kan ik mijn jaarverbruik tenminste vergelijken met voorgaande jaren.

gr Paul

Mijn app heeft er ook moeite mee bij de live weergave en laat bij het week- en maandtotaal andere waarden zien dan bij het (juiste) dagtotaal. Bijvoorbeeld gisteren (4-9) 4,98 kWh verbruikt en 11,24 kWh opgewekt terwijl het weekoverzicht op de app en het dashboard op de site zegt dat ik zowel 11,24 kWh verbruikt als opgewekt heb.
gr Paul
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Paul van Liempt,

Alles is in orde zo, bedankt voor je medewerking so far 😃.

Het is geëscaleerd om grondig voor je te laten onderzoeken én natuurlijk op te lossen.

Wij zullen je een terugkoppeling geven zodra dit is verholpen.
Excuses voor het ongemak.


Groeten van Giulia
Hoi @Lpn ,

Qbox mastermind (waar Tomer het over had) hier. Worden jouw Qbox grafieken nog steeds om de kwartier geüpdate? Kun je wellicht een foto maken van hoe je Qbox op je meter aangesloten is? Dan controleren we of het niet aan de installatie ligt.

We horen graag van je!

Groeten,

Natalia


Hallo Natalia,
Hierbij de foto van de qbox. De live-grafiek update nog steeds maar elk kwartier.
groeten
Hoi Lpn,

Hartelijk dank voor de foto's! Alles zit keurig aangesloten. I'm out of options waarom je Live grafiek eens in de kwartier update. Ik zet een bericht door naar onze technische dienst, wellicht kunnen zij ons wijzer maken.

Groeten,

Natalia
Hoi Lpn,

Hartelijk dank voor de foto's! Alles zit keurig aangesloten. I'm out of options waarom je Live grafiek eens in de kwartier update. Ik zet een bericht door naar onze technische dienst, wellicht kunnen zij ons wijzer maken.

Groeten,

Natalia


Hoi Natalia,
Dank je wel. Ik hoop dat het dan wordt opgelost en de afdeling het oppakt, want dit is al eerder (telefonisch) toegezegd (maar helaas zonder resultaat/actie).
Dank voor je moeite.
Groeten Len
Reputatie 2
Badge +8
Dat klopt Lpn.

Volgende week krijg ik meer informatie over deze kwestie, al had ik dit graag veel eerder voor je opgelost willen hebben.

Ik houd je op de hoogte volgende week woensdag 😉

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Dat klopt Lpn.

Volgende week krijg ik meer informatie over deze kwestie, al had ik dit graag veel eerder voor je opgelost willen hebben.

Ik houd je op de hoogte volgende week woensdag 😉

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia


Hallo Giulia,

Ik heb weer niets gehoord..
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Lpn,

Mijn oprechte excuses, ik heb een terugkoppeling gekregen!
De technische gegevens vanuit onze kant zijn bekeken en alles staat correct, er zou dus nu niets meer fout moeten staan.

Mocht dit toch nog met vertraging binnenkomen op de app?
Dan moeten wij dit hoger op gaan zoeken en kan het technische onderzoek langer lopen voordat het is opgelost.

Misschien niet het meest fijne antwoord, maar intern staat in ieder geval alles goed.
Dit is de eerste keer dat deze kwestie voor komt, heb ik begrepen van mijn collega's.

Ik hoor graag van je of ik dit moet doorzetten.

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Hallo Giulia,

Het bijwerken van de live grafiek gebeurt nog steeds maar 4x per uur.
Ik zou dit graag wel werkend willen zien omdat ik met een hoog energie verbruik zit en dit met de grafiek kan uitsluiten..

Reageer