Beantwoord

Qbox live data in de app update per kwartier?

• 6 augustus 2017
  • 35 reacties
  • 7289 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Hallo,

Heb hier exact hetzelfde probleem. In het live gedeelte van de app wordt de data maar zo om het kwartier aangepast. Vaak moet ik hiervoor de app ook nog compleet afsluiten en weer opstarten.
Probleem doet zich voor met zowel Android als iPad. Lampje op Qbox knippert constant groen oranje.
Graag een terugkoppeling over de status van een oplossing.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Lpn en R.J.Visser,

Vervelend dat dit bij jullie beiden het geval is.

Zoals ik met @Lpn heb besproken zal ik dit hoger op moeten gaan zoeken en zal er een lang, technisch onderzoek aan vast zitten.
Ik kan me goed voorstellen dat dit niet fijn is, al moet ik zeggen dat ik blij ben dat jullie beiden deze kwestie ervaren.
Zo hebben we meer materiaal waarmee we het technische onderzoek kunnen uitvoeren.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten van Giulia
hallo Guilia,

Ik denk toch dat er iets niet goed staat of dat er met de Qbox iets niet in orde is.Het is me nu al een paar keer opgevallen dat de Live grafiek 0 watt verbruik laat zien, op dat moment knippert het groene ledje op de Qbox.
Dit duurt soms wel een half uur dat de box blijft knipperen.
Volgens de handleiding zou dit betekenen dat de Qbox nog niet geactiveerd is.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Lpn,

Bedankt voor je bericht.
Ik geef deze informatie door aan Giulia en we gaan voor je op onderzoek uit. Je hoort snel weer van ons!

Groetjes, Nina
@Giulia van Qurrent@Nina van Qurrent
Is er nu al iets bekend over het niet werken van mijn qbox?
Deze update nog steeds maar 4x per uur.Ik zou dit graag wekend willen zien want in mijn daggrafieken zijn piek verbruiken te zien van 5000W en 6000W ook het sluipverbruik wanneer eigenlijk "niets" aan staat zit rond de 900W.
Dit is niet uit te zoeken met een app die maar 4x per uur bijgewerkt word.
Is het misschien een optie om een nieuwe qbox te plaatsen om deze uit te sluiten ,want verder zou zou bij jullie alles goed staan.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo LPN,

Bedankt voor je bericht.
Zoals je weet heeft Giulia dit hogerop genomen en is er een lang, technisch onderzoek gaande.
Hier is helaas nog geen terugkoppeling van, maar zodra we hier nieuws over hebben ontvang je een update.

Als je helemaal geen data door had gekregen, dan was het vervangen van de Qbox een oplossing geweest. Echter, omdat dit lijkt te gaan over de verwerking van de data, is de verwachting dat ook een nieuwe Qbox hier geen verschil zal maken.
Helaas moeten we het onderzoek afwachten.
We houden je op de hoogte!

Groet, Nina
Hallo Nina,
Kun je aangeven hoe we de Qbox kunnen retouneren, want zoals Lpn al aangeeft is de functionaliteit van de meter zo vrijwel nihil.
Jammer dat het uitwisselen van de Qbox door jullie niet wordt aangegrepen om alles uit te sluiten.
Reputatie 4
Badge +12
Waarom kijken jullie steeds boos naar de QBox? Waarom vergelijken jullie de app niet met "Mijn Energie" op de website? De QBox verzamelt alleen maar metingen uit de meter. De QBox weet niet of die voor de site of de app zijn. Mijn indruk is dat ze goed, en binnen 5 minuten op de site staan, maar dat de server die de app verzorgt en eigenlijk elke minuut moet verversen, daar puffend en zuchtend achteraan hobbelt.

Als er problemen met de app zijn, en het er op de site goed uitziet, heeft het geen zin om naar de bedrading van de QBox te kijken

Groet, Frans
Reputatie 2
Badge +5
Hi R.J.Visser,

Jammer om te lezen dat jij de Qbox wenst te retourneren.Daarentegen is dit jouw goed recht !
Je kan de Qbox naar onderstaand adres sturen. Ik heb daarnaast het retourproces al bij ons opgestart.
De uitleg van het retourneren ontvang je nog per e-mail.

@FransvanWoerkom , ik ben het met je eens. Mijn Energie werkt meestal naar behoren. Het grootste probleem is onze app. Dit levert flink wat kopzorgen voor ons.
Wij proberen ons hoofd boven het water te houden, maar soms lukt dat niet. Daarom gaan wij dit anders aanpakken. Een nieuwe online omgeving voor desktops, en een nieuwe app zou dit moeten oplossen.
Probleem is alleen wel, die kan ik nu direct aanbieden. Ons doel is om begin 2018 de nieuwe website te lanceren.

Groetjes,
Nathan

Reageer