Beantwoord

Qbox live data in de app update per kwartier?

  • 6 augustus 2017
  • 35 reacties
  • 7298 keer bekeken

  • Q-specialist
  • 10 reacties
Mijn Qbox mono geeft geen live data in de app sinds de installatie, De data in de live grafiek word maar 4x per uur ge-update. De andere grafieken werken wel gewoon dus de data word wel verwerkt.
kunnen jullie hiermee helpen.
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 14 september 2017, 16:46

Hoi @Lpn ,

Qbox mastermind (waar Tomer het over had) hier. Worden jouw Qbox grafieken nog steeds om de kwartier geüpdate? Kun je wellicht een foto maken van hoe je Qbox op je meter aangesloten is? Dan controleren we of het niet aan de installatie ligt.

We horen graag van je!

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Waarom kijken jullie steeds boos naar de QBox? Waarom vergelijken jullie de app niet met "Mijn Energie" op de website? De QBox verzamelt alleen maar metingen uit de meter. De QBox weet niet of die voor de site of de app zijn. Mijn indruk is dat ze goed, en binnen 5 minuten op de site staan, maar dat de server die de app verzorgt en eigenlijk elke minuut moet verversen, daar puffend en zuchtend achteraan hobbelt.

Als er problemen met de app zijn, en het er op de site goed uitziet, heeft het geen zin om naar de bedrading van de QBox te kijken

Groet, Frans
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Lpn,

Vaak is deze werkwijze correct.
Als de server even niet goed werkt, wordt de data geüpdatet om het kwartier.
Wanneer alles dan weer naar behoren werkt, wordt dit weer gelijkgetrokken.

Omdat je dit al een tijdje zo ervaart, zal ik deze kwestie laten nakijken.

Je ontvangt deze week van mij een terugkoppeling.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Wij hebben het een en ander voor je getest ;)
Ik zal morgen met een oplossing voor je komen!

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Paul van Liempt,

Alles is in orde zo, bedankt voor je medewerking so far 😃.

Het is geëscaleerd om grondig voor je te laten onderzoeken én natuurlijk op te lossen.

Wij zullen je een terugkoppeling geven zodra dit is verholpen.
Excuses voor het ongemak.


Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Dat klopt Lpn.

Volgende week krijg ik meer informatie over deze kwestie, al had ik dit graag veel eerder voor je opgelost willen hebben.

Ik houd je op de hoogte volgende week woensdag 😉

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Lpn,

Mijn oprechte excuses, ik heb een terugkoppeling gekregen!
De technische gegevens vanuit onze kant zijn bekeken en alles staat correct, er zou dus nu niets meer fout moeten staan.

Mocht dit toch nog met vertraging binnenkomen op de app?
Dan moeten wij dit hoger op gaan zoeken en kan het technische onderzoek langer lopen voordat het is opgelost.

Misschien niet het meest fijne antwoord, maar intern staat in ieder geval alles goed.
Dit is de eerste keer dat deze kwestie voor komt, heb ik begrepen van mijn collega's.

Ik hoor graag van je of ik dit moet doorzetten.

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Lpn en R.J.Visser,

Vervelend dat dit bij jullie beiden het geval is.

Zoals ik met @Lpn heb besproken zal ik dit hoger op moeten gaan zoeken en zal er een lang, technisch onderzoek aan vast zitten.
Ik kan me goed voorstellen dat dit niet fijn is, al moet ik zeggen dat ik blij ben dat jullie beiden deze kwestie ervaren.
Zo hebben we meer materiaal waarmee we het technische onderzoek kunnen uitvoeren.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten van Giulia
Badge +4
nou hier het zelfde elk kwartier kan ik een update zien en niet om de 1 a 5 minuten dat heb ik nog nooit gehaald
Badge +4
mijn qbox werkt volgens mij goed maar ik krijg via de app om de 15 minuten een update
graag advies
Badge +4
ik zie gewoon de live gebruik maar via de app wordt maar om de 15 minuten ververst screenshot heeft geen zin.
hoe vaak ik ook ververs de nieuwe update komt om de 15 minuten.
verder werkt alles gewoon
Dank je wel Guilia, graag hoor ik van je.
Wij hebben het een en ander voor je getest ;)
Ik zal morgen met een oplossing voor je komen!

Groeten van Giulia


Hallo Giulia,

Ik heb nog niks van je gehoord.Heb je al een oplossing voor het probleem?
Hallo Natalia,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het nagekeken in de app maar de waardes in de live grafiek update maar elke 14 minuten.
Ik snap dat wanneer er een storing is geweest de gegevens niet goed bijgewerkt worden,maar het feit is dat deze sinds de installatie een maand geleden nog niet goed heeft gewerkt.Ik neem aan dat dit probleem niet met drukte of storing op de server te maken, aangezien dit al een maand niet goed werkt.
Sorry, late reactie terug. Maar net als bij John werkt de Q-box wel goed, maar in de app krijg ik maar om het kwartier een update van het verbruik in de live/real time grafiek te zien. Een screenshot sturen heeft idd geen zin denk ik. De dag en andere grafieken werken wel.
Hoi @Lpn ,

Qbox mastermind (waar Tomer het over had) hier. Worden jouw Qbox grafieken nog steeds om de kwartier geüpdate? Kun je wellicht een foto maken van hoe je Qbox op je meter aangesloten is? Dan controleren we of het niet aan de installatie ligt.

We horen graag van je!

Groeten,

Natalia


Hallo Natalia,
Hierbij de foto van de qbox. De live-grafiek update nog steeds maar elk kwartier.
groeten
Hoi Lpn,

Hartelijk dank voor de foto's! Alles zit keurig aangesloten. I'm out of options waarom je Live grafiek eens in de kwartier update. Ik zet een bericht door naar onze technische dienst, wellicht kunnen zij ons wijzer maken.

Groeten,

Natalia


Hoi Natalia,
Dank je wel. Ik hoop dat het dan wordt opgelost en de afdeling het oppakt, want dit is al eerder (telefonisch) toegezegd (maar helaas zonder resultaat/actie).
Dank voor je moeite.
Groeten Len
Dat klopt Lpn.

Volgende week krijg ik meer informatie over deze kwestie, al had ik dit graag veel eerder voor je opgelost willen hebben.

Ik houd je op de hoogte volgende week woensdag 😉

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia


Hallo Giulia,

Ik heb weer niets gehoord..
Hallo Giulia,

Het bijwerken van de live grafiek gebeurt nog steeds maar 4x per uur.
Ik zou dit graag wel werkend willen zien omdat ik met een hoog energie verbruik zit en dit met de grafiek kan uitsluiten..
hallo Guilia,

Ik denk toch dat er iets niet goed staat of dat er met de Qbox iets niet in orde is.Het is me nu al een paar keer opgevallen dat de Live grafiek 0 watt verbruik laat zien, op dat moment knippert het groene ledje op de Qbox.
Dit duurt soms wel een half uur dat de box blijft knipperen.
Volgens de handleiding zou dit betekenen dat de Qbox nog niet geactiveerd is.
@Giulia van Qurrent@Nina van Qurrent
Is er nu al iets bekend over het niet werken van mijn qbox?
Deze update nog steeds maar 4x per uur.Ik zou dit graag wekend willen zien want in mijn daggrafieken zijn piek verbruiken te zien van 5000W en 6000W ook het sluipverbruik wanneer eigenlijk "niets" aan staat zit rond de 900W.
Dit is niet uit te zoeken met een app die maar 4x per uur bijgewerkt word.
Is het misschien een optie om een nieuwe qbox te plaatsen om deze uit te sluiten ,want verder zou zou bij jullie alles goed staan.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Lpn,

Ik heb het nog een keer voor je nagelopen en de Qbox voor de zekerheid nog een keer gereset. Ik kan zien dat er tussen elke 1 en 3 minuten data binnenkomt en dat de grafieken per uur goed staan.
Mocht dit bij jou niet het geval zijn zou je ons daar dan een screenshot van kunnen sturen?

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Paul,

Ook voor jouw kwestie heb ik onze Qbox mastermind erop gezet! Zodra het probleem verholpen is, nemen we direct contact met je op.

Vriendelijke groet,
Tomer
Reputatie 2
Badge +5
Hi R.J.Visser,

Jammer om te lezen dat jij de Qbox wenst te retourneren.Daarentegen is dit jouw goed recht !
Je kan de Qbox naar onderstaand adres sturen. Ik heb daarnaast het retourproces al bij ons opgestart.
De uitleg van het retourneren ontvang je nog per e-mail.

@FransvanWoerkom , ik ben het met je eens. Mijn Energie werkt meestal naar behoren. Het grootste probleem is onze app. Dit levert flink wat kopzorgen voor ons.
Wij proberen ons hoofd boven het water te houden, maar soms lukt dat niet. Daarom gaan wij dit anders aanpakken. Een nieuwe online omgeving voor desktops, en een nieuwe app zou dit moeten oplossen.
Probleem is alleen wel, die kan ik nu direct aanbieden. Ons doel is om begin 2018 de nieuwe website te lanceren.

Groetjes,
Nathan
Hallo,

Heb hier exact hetzelfde probleem. In het live gedeelte van de app wordt de data maar zo om het kwartier aangepast. Vaak moet ik hiervoor de app ook nog compleet afsluiten en weer opstarten.
Probleem doet zich voor met zowel Android als iPad. Lampje op Qbox knippert constant groen oranje.
Graag een terugkoppeling over de status van een oplossing.
Hallo Nina,
Kun je aangeven hoe we de Qbox kunnen retouneren, want zoals Lpn al aangeeft is de functionaliteit van de meter zo vrijwel nihil.
Jammer dat het uitwisselen van de Qbox door jullie niet wordt aangegrepen om alles uit te sluiten.

Reageer