Beantwoord

Qbox metertje defect

• 27 juni 2018
  • 9 reacties
  • 177 keer bekeken

Zie afbeelding, ik rook wat en nu snap ik ook waarom hij niet meer werkt.

Wat nu? krijg ik een nieuwe of moet ik die nieuw kopen? Ik heb nog geen digitale energie meter dus dit product was wel handig. Maar hoe lang hoort dit mee te kunnen gaan?

icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 30 juli 2018, 10:09

Hoi @Prenger,

Bedankt voor je bericht.

Helaas moet ik jou en @Henk-Jan van Dijk teleurstellen: we hebben helemaal geen Qbox Mono meer, ook geen spares op voorraad.
De spares die we hadden nadat we gestopt zijn met de levering van de Qbox op 9 april jongstleden zijn allemaal al naar klanten verstuurd.

Er zijn wel alternatieve manieren om je energieverbruik te monitoren, kijk bijvoorbeeld eens op deze website.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als je klant bent bij qurrent heb je voor de qbox een borg betaald, dit houdt in dat qurrent nu voor een vervanging moet zorgen. Helaas zijn de huidige qboxen niet meer leverbaar dus mag je aannemen dat je de borg terug ontvangt.
Heb je de qbox gekocht dan heb je 2 jaar garantie maar, elk elektronisch apparaat heeft een levensduur www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/gidsen/digitaalgids/2016/nummer-3---mei/dg201605p20_enquete_levensduur.pdf
Mocht blijken dat de qbox ruim voor het einde van zijn levensduur is oveleden zal de verkoper met een redelijke oplossing moeten komen.
Oke dan klik ik hem weer in elkaar en stuur ik het op.

Misschien tip: klik aan/klik uit heeft ook zo een meter in zijn pakket.
Voor degene die niet een digitale willen.
O vergeten, die gaat tegenwoordig ook op een digitale aansluiting.
Reputatie 5
Badge +14
De Youlesss kan overweg met een P1 aansluiting/Puls cq draaischijf.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Henk-Jan van Dijk,

Dat ziet er niet best uit. Je Qbox stamt echter uit 2013, dus valt helaas niet meer binnen de garantie van 2 jaar. Ik hoop dat de tip van John je op weg helpt!

Groet,
Tomer
Reputatie 5
Badge +14
Makkelijk he 2 jaar dus buiten de garantie. Is dat wel zo.
Reputatie 3
Badge +10
hoi Tomer van Qurrent,
@Tomer van Qurrent

Als ik iets op bruikleen heb (Borg)blijft het eigendom van de leverancier, ik mag er vanuit gaan dat de leverancier ihkv defecten spares op voorraad heeft, en ik bedoel hierbij qurrent als het buiten de garantie valt, dus ben wel van mening dat deze omgeruild zou moeten worden.

beetje bedrijf heeft 5% spares dus een andere opsturen zou wel het minste zijn denk ik.

groet
richard
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Prenger,

Bedankt voor je bericht.

Helaas moet ik jou en @Henk-Jan van Dijk teleurstellen: we hebben helemaal geen Qbox Mono meer, ook geen spares op voorraad.
De spares die we hadden nadat we gestopt zijn met de levering van de Qbox op 9 april jongstleden zijn allemaal al naar klanten verstuurd.

Er zijn wel alternatieve manieren om je energieverbruik te monitoren, kijk bijvoorbeeld eens op deze website.

Groeten,
Julian
Reputatie 5
Badge +14
Voor wat het gebruik in ME en APP betreft heb je hier dus niets aan dit advies.

Reageer