Beantwoord

Qbox mini duo activeren lukt niet?

  • 23 mei 2017
  • 8 reacties
  • 223 keer bekeken

Wanneer ik mijn Qbox mini duo wil activeren krijg ik de foutmelding 'Het versturen van het formulier is mislukt. Controleer alle velden en probeer het a.u.b. opnieuw.'
Ik heb 5x gecheckt of ik alles goed heb ingevuld, dus daar ligt het niet aan. Ook in andere browsers werkt het niet. Weet iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 24 mei 2017, 16:01

Hoi Jordy,

Ik zie dat je Qbox activatie inderdaad niet goed bij ons is binnengekomen. Hij staat als Mono geactiveerd. Echter zie ik dat je als type nummer van je elektra meter een ZCF110CC hebt doorgegeven. Helaas gaat de Qbox (nog) niet werken dan. Dit nieuwe type slimme meter (DSMR/SMR 5.0) is helaas nog niet uit te lezen met de Qbox. We zijn wel bezig om de Qbox aan te passen voor deze meters.

Je kan de Qbox gratis naar ons terugsturen of er voor kiezen om hem te houden, dan zetten we je op de lijst en informeren we je zodra de Qbox werkt met deze meter.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jordy,

Ik zie dat je Qbox activatie inderdaad niet goed bij ons is binnengekomen. Hij staat als Mono geactiveerd. Echter zie ik dat je als type nummer van je elektra meter een ZCF110CC hebt doorgegeven. Helaas gaat de Qbox (nog) niet werken dan. Dit nieuwe type slimme meter (DSMR/SMR 5.0) is helaas nog niet uit te lezen met de Qbox. We zijn wel bezig om de Qbox aan te passen voor deze meters.

Je kan de Qbox gratis naar ons terugsturen of er voor kiezen om hem te houden, dan zetten we je op de lijst en informeren we je zodra de Qbox werkt met deze meter.

Groetjes, Tanja
Sorry, maar is dit een grapje?! (ik ben trouwens niet boos op jou persoonlijk, maar op Qurrent haha). Ik heb 90 euro borg betaald, moeite gedaan om een elektriciteitsaansluiting in de meterkast te krijgen, kabels gelegd, alles aangesloten, en NU komen jullie met het verhaal dat hij niet werkt op mijn meter?? Waarom wordt dit niet aangegeven met een grote waarschuwing voordat je de Qbox bestelt? Heel erg jammer dit. Hoe lang denk je dat het gaat duren voordat deze meter wordt ondersteund?
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

Ik ben niet zeker dat de ZCF110CC een DSMR 5.0 versie is. Volgens mij ondersteunt deze slimme meter de versie DSMR 4.2.
Suggestie van mijn zijde is om de Qbox specialisten hier ook nog even naar te laten kijken.
Ik ben er niet zeker van maar volgens info op internet zou de slimme meter nog op het level 4.2 zitten.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Hoi Jan,

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Er bestaan namelijk 2 versies van de ZCF110CC meter: één met DSMR versie 4.2 en één met 5.0. Zie bijgevoegde foto's.

Groeten,

Natalia
Reputatie 3
Badge +7
Natalia,

Dank je wel voor de verklaring. Weer wat wijzer!

Jordy, Qurrent is er druk mee bezig. Ik ben er als klant enigszins bij betrokken. Er zijn de komende twee weken testen en firmware wijzigingen gepland. Hopelijk dat er daarna een snelle update komt voor de Qbox!

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Bedankt voor je reactie Jan! Alleen hoe weet ik welke firmware wijziging mijn Qbox werkend maakt? Moet ik op goed geluk elke week weer proberen dat ding te activeren?
Reputatie 3
Badge +7
Jordy,

Nee, dat zou ik niet doen. Als de Qbox de DSMR 5.0 standaard ondersteunt dan zal er zeker een bericht komen vanuit Qurrent. Ze houden een aparte lijst bij van alle "gedupeerden".

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 2
Badge +8
Jordyher zijn Qbox werkt nu naar behoren, yeah!

Jordy maakt gebruik van de DSMR 4.2.

Jan, bedankt voor je assistentie! ;)

Groeten van Giulia

Reageer