Beantwoord

Qbox niet meer beschikbaar

• 15 januari 2019
  • 9 reacties
  • 263 keer bekeken

Het is wel zuur voor de klanten die ooit een Qbox hebben aangeschaft om de opbrengst van de zonnepanelen de volgen. Ze hebben nu een waardeloos produkt. Kunt u iets betekenen voor deze klanten? Ik denk aan een vergoeding op basis van aanschafprijs en aantal jaren in gebruik.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 13:05

Hoi @Zongarant BV,

Dankjewel voor je bericht, en ik begrijp je reactie.
We maken ook zeker gebruik van een vergoeding. Per klant bekijken we individueel of deze recht heeft op vergoeding.
Inderdaad afhankelijk van aanschafprijs en aantal jaren in gebruik.

Groet, Joost
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Zongarant BV,

Dankjewel voor je bericht, en ik begrijp je reactie.
We maken ook zeker gebruik van een vergoeding. Per klant bekijken we individueel of deze recht heeft op vergoeding.
Inderdaad afhankelijk van aanschafprijs en aantal jaren in gebruik.

Groet, Joost
Hallo Joost, bedankt voor je reactie. Wat is een redelijke vergoeding/afschrijving?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Zongarant BV.

Als je de Qbox hebt aangeschaft tegen een aanschafprijs en minder dan de garantieperiode van twee jaar gebruik hebt kunnen maken van het product krijg je een restbedrag van de aanschafprijs uitgekeerd.
Als je minder dan een half jaar gebruik hebt kunnen maken van de Qbox en je hier ook een aanschafprijs voor hebt betaald, krijg je de volledige aanschafprijs terug.

Groeten,
Julian
Hallo Julian,
naar mijn mening is een gebruiksduur van twee jaar wel heel erg kort.
het kan toch niet zo zijn dat mensen na twee jaar gebruik worden geacht maar weer een nieuw produkt te kopen? Ik denk dat je de garantietermijn hier niet voor kan gebruiken. Er is ook zoiets als een redelijke gebruiksduur. en dat is toch minimaal een jaar of 5 denk ik.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Zongarant BV.

Bedankt voor je reactie.

In de productvoorwaarden van de Qbox staat hierover het volgende (paragraaf 13 op pagina 4 van 4):

''Op de Qbox wordt een fabrieksgarantie geboden van 2 jaar. Garantie kan worden ingeroepen bij Qurrent. Bij koop van een Qbox heb je wettelijk recht op levering van een Qbox die aan de koopovereenkomst beantwoord.''

Er wordt in de voorwaarden verder geen melding gemaakt van een 'redelijke gebruiksduur'. De redelijke gebruiksduur van een product is afhankelijk van de prijs en het soort product, harde eisen hiervoor zijn er niet.

Groeten,
Julian
Ik hoop voor jullie dat er niet te veel mensen meelezen.
Een dergelijke formele opstelling is natuurlijk niet klantgericht.
Maar het is duidelijk, geen Qurrent (en geen Greenchoice) meer adviseren dus.
Reputatie 1
ehm, eerlijk gezegd... ik ben eigenlijk enorm tevreden over Qurrent.

Ik heb ongevraagd het volledige bedrag teruggestort gekregen en mocht de Qbox houden. Sterker, ze doen het ook nog gewoon. Qurrent heeft (gratis) een uitgeklede versie van de server software beschikbaar gesteld, en daarmee wordt het in principe mogelijk om een 'open source' doorstart te maken. Als er tenminste mensen zijn die daar wat tijd in willen stoppen.

We zijn met een handjevol IT-ers bezig geweest, waaronder 2 Qurrent programmeurs, en hebben inmiddels de server aan de praat op een Raspberry Pi (goedkoper dan een Qbox) en ik kan gewoon per minuut mijn verbruik/opbrenst zien.

Het was een mooie zonnig dag vandaag volgens mijn Qbox! 🙂.

Dat is mooi Nico dat jij een oplossing hebt geregeld. Maar ja, als je software engineer bent is dit natuurlijk een kleinigheidje voor jou.
Dat ze jou ongevraagd het bedrag hebben terug gestort is nog mooier. Is het beleid bij Qurrent dan gewijzigd ten aanzien van de vergoeding?
Reputatie 1
Nee, het is geen kleinigheidje. Ik heb er zelf al een week programmeren in gestopt om een frontend te bouwen. En de andere mannen nog meer van hun vrije tijd om het backend aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk is het doel om een 'doorstart' te maken waar iedereen wat aan kan hebben.

Reageer