Beantwoord

Qbox - Slimme Meter

• 21 januari 2019
  • 10 reacties
  • 400 keer bekeken

• Q-starter
  • 3 reacties
Ik heb sinds vandaag een slimme meter, nu hebben ze bij de installatie ervan de Qbox weer aangesloten op de slimme meter.
Maar wat ik deels uit de community begrijp, is dat jullie de Qbox niet meer uitlezen? Moet ik dan nu de Qbox verwijderen en de slimme meter zo op het internet aansluiten zodat jullie deze kunnen uitlezen?
Of hoe werkt dit nou.
En waar mag mijn Qbox naartoe want ik heb daar borg voor betaald.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 22 januari 2019, 11:50

Hoi @RvW.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het klopt dat wij sinds 1 januari 2019 zijn gestopt met de service en de servers achter de Qbox. De reden hierachter is dat de slimme meters van tegenwoordig per kwartier gespecificeerd je energieverbruik uit kunnen lezen.
Je kan momenteel je energieverbruik elke maand, elke dag of elk kwartier via je slimme meter uit laten lezen. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is ons toestemming geven. Dit kan telefonisch, per mail of door simpelweg gewoon in deze topic te reageren.

Je hebt momenteel nog steeds een energiecontract bij ons dus je borgregeling is niet komen te vervallen. Wegens een systeemfout heb je echter nog niet de € 49,- van ons retour mogen ontvangen. Daarom heb ik je zojuist op een lijst gezet met uitbetalingsverzoeken voor onze financiële afdeling. De € 49,- zal binnen drie weken op het bij ons bekende rekeningnummer staan. Hiervoor hoef je de Qbox niet naar ons te retourneren, je kan deze inleveren bij de milieustraat in jouw gemeente.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RvW.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het klopt dat wij sinds 1 januari 2019 zijn gestopt met de service en de servers achter de Qbox. De reden hierachter is dat de slimme meters van tegenwoordig per kwartier gespecificeerd je energieverbruik uit kunnen lezen.
Je kan momenteel je energieverbruik elke maand, elke dag of elk kwartier via je slimme meter uit laten lezen. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is ons toestemming geven. Dit kan telefonisch, per mail of door simpelweg gewoon in deze topic te reageren.

Je hebt momenteel nog steeds een energiecontract bij ons dus je borgregeling is niet komen te vervallen. Wegens een systeemfout heb je echter nog niet de € 49,- van ons retour mogen ontvangen. Daarom heb ik je zojuist op een lijst gezet met uitbetalingsverzoeken voor onze financiële afdeling. De € 49,- zal binnen drie weken op het bij ons bekende rekeningnummer staan. Hiervoor hoef je de Qbox niet naar ons te retourneren, je kan deze inleveren bij de milieustraat in jouw gemeente.

Groeten,
Julian
Graag zou ik deze dan per kwartier willen laten uitlezen. Moet ik dan de slimme meter verbinden met het internet of hoe lezen jullie die anders uit.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @RvW,

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb de instellingen aangepast zodat je slimme meter nu per kwartier wordt uitgelezen!
Je verbruik komt met enkele dagen vertraging binnen. Ik denk dat je tegen het einde van het weekend je eerste verbruik ziet binnenkomen.

Je hoeft hier zelf niets meer voor te doen. Je netbeheerder leest je meter standaard uit, en zij geven de meterstanden aan ons door!

Groet, Joost
De app zegt momenteel dit? (zie bijlages)

Ook geeft hij de wind snelheid niet aan, is er een storing?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @RvW,

Bedankt voor je reactie.

Ik zie dat je verbruik inmiddels wordt uitgelezen en weergegeven. Ook is de opwek van je Windtegoed zichtbaar. Kun jij dat nu ook zien?

Groet,
Tomer
Hi @Tomer van Qurrent

Zie bijlages wat ik te zien krijg.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @RvW,

Bij live zullen er helaas geen gegevens meer komen te staan. Dit was gelinkt aan de Qbox, maar deze wordt niet meer ondersteund. Er is dus geen live data beschikbaar.
Ik zie dat het verbruik in 'Mijn Energie' wel weergegeven wordt als het wordt geopend in een webbrowser. Het probleem lijkt dus in de app te zitten. Ik ga het doorzetten naar onze IT-afdeling. Wanneer ik meer weet stel ik je hiervan op de hoogte.

Groet,
Simon
Reputatie 2
Badge +9
Hi @RvW,

Helaas hebben we nog geen update voor je. Je hoort zo snel mogelijk meer van ons!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @RvW,

Er zijn meer klanten waarbij in de app geen verbruiksgrafieken worden getoond.
Onze IT-afdeling is druk bezig om dit probleem op te lossen, helaas heb ik momenteel nog
geen update.

Zodra wij meer weten, hoor je van ons!

Groeten,

Roufaida
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @RvW,

Inmiddels is het probleem opgelost en heb je weer inzicht in je verbruik!

Groet, Joost

Reageer