Beantwoord

Qbox solar aansluiten lukt niet?

• 26 februari 2017
  • 1 reactie
  • 165 keer bekeken

Vraag over het aansluiten van de qbox solar. Ik heb al jaren een QBox monitor. Deze is verbonden met een led meter (Landis en Gyr) dus met het "oogje" dat de led pulsen meet. Sinds deze maand ook zonnepanelen dus een qbox solar erbij aangeschaft. De pulsmeter is aangesloten in de meterkast, ik zie ook keurig de opgewekte hoeveelheid kw's hierop. Echter als ik de Y kabel die verbonden is met de pulsmeter aansluit op het oog en de qbox krijg ik geen data meer te zien in de qbox monitor. Als ik weer naar de oude setup ga zie ik verbruik gewoon in de qbox monitor (maar dus zonder de opwek).

Heeft dat te maken met het de led sensor? Of moet ik hiervoor een digitale meter hebben waarop ik de kabel direct kan inpluggen?

dank Arnoud
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 3 maart 2017, 16:38

Hoi Arnoud,

Met een ledmeter en Solar kan je alleen opwek zichtbaar maken. Dit is omdat de puls van de ledmeter maar 1 signaal kan doorgeven. Om opwek en verbruik zichtbaar te maken zou je een nieuwe meter nodig hebben.

Ik begrijp dat je nu helemaal geen data doorkrijgt. Dit komt denk ik omdat je Solar niet was geactiveerd in ons systeem. Dit heb ik zojuist gedaan.

Mocht je nu nog geen data zien kan je dan controleren of de y-kabel goed is aangesloten? De kant met een bolletje moet naar de Qbox.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Arnoud,

Met een ledmeter en Solar kan je alleen opwek zichtbaar maken. Dit is omdat de puls van de ledmeter maar 1 signaal kan doorgeven. Om opwek en verbruik zichtbaar te maken zou je een nieuwe meter nodig hebben.

Ik begrijp dat je nu helemaal geen data doorkrijgt. Dit komt denk ik omdat je Solar niet was geactiveerd in ons systeem. Dit heb ik zojuist gedaan.

Mocht je nu nog geen data zien kan je dan controleren of de y-kabel goed is aangesloten? De kant met een bolletje moet naar de Qbox.

Groeten van Tanja

Reageer