Beantwoord

qbox solar geeft opbrengst niet weer

• 13 februari 2017
  • 2 reacties
  • 209 keer bekeken

Onlangs heb ik een qbox geinstalleerd. Daarbij heb ik de problemen die elders op het forum staan ook. Data loopt erg achter of lijkt helemaal niet binnen te komen. Na een reset gaat het weer een tijdje goed, maar ben ik wel de niet doorgestuurde (?) data kwijt tussen het moment van waar de gegevens laat binnen kwamen en de reset.
Ik had de qbox (met veel moeite) geactiveerd, maar nog niet de zonnepanelen aangesloten met de Y kabel en de productiemeter.
Inmiddels is de productiemeter wel aangesloten en geeft ook de opbrengst van de zonnepanelen weer, maar via de website of app zie ik geen opbrengst. Daar blijft alles op 0 staan.
Ik heb al een keer bij profiel bij de woning gegevens van de qbox aangepast op de website (solar deel ingevuld en dan op activeren qbox gedrukt) . Echter zonder resultaat.
Als ik terug ga na de woning gegevens staat dat de qbox geactiveerd is, maar staan de gegevens van het solar gedeelte weer opengeklapt. Het lijkt dat er geen qbox solor geactiveerd is?
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 17 februari 2017, 16:50

Hoi C.A.J.vanderWorp en Chris Bomekamp,

Ik heb jullie Qboxen bekeken. Er zijn verschillende dingen aan de hand.

@C.A.J.vanderWorp
Je ziet geen opbrengst van je zonnepanelen omdat je Qbox Solar nog niet volledig geactiveerd is in ons systeem. Ik heb het zojuist in orde gemaakt, en als het goed is moet je in een oranje grafiekje zien wat je opgewekt (wanneer het zonnetje weer gaat schijnen in ieder geval).

@ChrisBomekamp
We vinden het heel erg vervelend om te horen dat je zo ontevreden bent met de Qbox. In jouw geval miste je gegevens door een storing die bij ons vanaf 6 februari speelde. Deze is inmiddels zo goed als opgelost en ik zie dat de data van zowel je verbruik als opwek inmiddels bijna volledig hersteld is. Zie jij ook de grafiekjes in MijnEnergie?

Groeten,

Natalia van Qurrent
Bekijk origineel

2 reacties

Mij ons is het net zo ben met enige regelmaat mijn data van mijn qbox kwijt nu al sinds zaterdag is er geen indicatie van opbrengst door mijn zonnepanelen en dit gebeurd met enige regelmaat eigenlijk ben ik er wel klaar mee ik denk dat ik opzoek ga naar iets anders .
Hoi C.A.J.vanderWorp en Chris Bomekamp,

Ik heb jullie Qboxen bekeken. Er zijn verschillende dingen aan de hand.

@C.A.J.vanderWorp
Je ziet geen opbrengst van je zonnepanelen omdat je Qbox Solar nog niet volledig geactiveerd is in ons systeem. Ik heb het zojuist in orde gemaakt, en als het goed is moet je in een oranje grafiekje zien wat je opgewekt (wanneer het zonnetje weer gaat schijnen in ieder geval).

@ChrisBomekamp
We vinden het heel erg vervelend om te horen dat je zo ontevreden bent met de Qbox. In jouw geval miste je gegevens door een storing die bij ons vanaf 6 februari speelde. Deze is inmiddels zo goed als opgelost en ik zie dat de data van zowel je verbruik als opwek inmiddels bijna volledig hersteld is. Zie jij ook de grafiekjes in MijnEnergie?

Groeten,

Natalia van Qurrent

Reageer