Beantwoord

Qbox solar geinstalleerd, maar gegevens in mijn energie veranderen verder niet.

• 2 november 2017
  • 10 reacties
  • 162 keer bekeken

Vanmorgen de Qbox solar geïnstalleerd en geactiveerd.
Uiterlijk van de app/site blijft gelijk en ik zie geen opwek gegevens.
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 7 november 2017, 16:27

Hoi Wim,

Bedankt voor je uitgebreide informatie!
Ik bedoel eigenlijk jouw Qbox Duo, het ene kastje bij de meter en de ander bij het modem.

Doordat ik nu de gegevens heb aangepast, zie ik dat jouw verbruik en opwek nu eindelijk wat realistischer wordt weergegeven.
Merk je dat zelf ook? Ik zal er morgen opnieuw naar kijken, maar dit ziet er goed uit in ieder geval.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Wim Haalboom,

Bedankt voor je bericht.
Zojuist heb ik de Qbox opnieuw voor je geactiveerd en verwerkt dat je een Qbox Solar 32 A hebt.
Zie je morgen de opwek van de zonnepanelen nog niet terug? Laat het hier dan weten, dan zet ik de Qbox experts hier bovenop.
Fijn weekend!

Groetjes. Nina
Dag Nina,

Het is een beetje moeilijk controleren want sinds vanmorgen 8.25 uur worden er helemaal geen gegevens meer doorgegeven.
Dag
Inmiddels zijn we weer een dag verder en lijkt alles te werken.
Dank.
Het blijft een beetje hollen of stilstaan. Vanaf vanmorgen 7.40 uur weer geen gegevens. Lijkt allemaal een beetje instabiel. Enig idee wat het probleem kan zijn?
Voor jullie informatie. Het heeft weer even gewerkt, maar sinds 8.25 weer niets.
Ben ik te ongeduldig of gaat er iets niet helemaal lekker?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Wim,

Inmiddels zie ik weer Qbox data in jouw account.
Omdat je gebruik maakt van twee kastjes, kan het wel eens gebeuren dat het signaal soms iets minder optimaal werkt door de afstand.
Hoe ver is die afstand? Heb je in jouw woning glazen deuren? Veel spiegels of staan er tussen de kastjes betonnen muren?

Ik zal jouw Qbox even in de gaten houden, ik ga namelijk de firmware even upgraden waardoor al je gegevens goed staan.

Groeten van Giulia
Dag Giulia,
Ik neem een beetje aan dat je met de twee kastjes de qbox en de solar bedoeld. Deze zitten beide in een donkere meterkast op zo'n 35cm van elkaar.
We hebben in de huiskamer een matglazen deur, maar ik zie niet helemaal in hoe dat problemen zou kunnen veroorzaken.
Ik ben nu niet thuis maar hou wel het live verbruik bij.
Ook hier gebeuren vreemde dingen. Er is nu niemand thuis en opeens gaat het verbruik flink omhoog en gaat de opbrengst van de zonnepanelen flink naar beneden. weer wat later is er weer helemaal geen live verbruik.
Gelukkig houd ik ook de meterstanden bij want de Qbox-solar komt op dit moment niet heel erg betrouwbaar over. Dat is wel jammer want dat is toch waar ik alles voor aangeschaft heb.

Nu krijg ik weer wel gegevens door, maar ik weet niet zo heel goed wat er nu precies allemaal gebeurd.

hoop dat de "problemen" snel opgelost worden.

groeten
Wim
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Wim,

Bedankt voor je uitgebreide informatie!
Ik bedoel eigenlijk jouw Qbox Duo, het ene kastje bij de meter en de ander bij het modem.

Doordat ik nu de gegevens heb aangepast, zie ik dat jouw verbruik en opwek nu eindelijk wat realistischer wordt weergegeven.
Merk je dat zelf ook? Ik zal er morgen opnieuw naar kijken, maar dit ziet er goed uit in ieder geval.

Groeten van Giulia
Dag Giulia,
Ik was even vergeten dat er bij het modem ook nog een kastje zit (netjes weggewerkt, dan vergeet je dat). Deze zit inderdaad aan de andere kant van een gedeeltelijk glazen deur.
Ik zal het, zoals gebruikelijk, ook in de gaten houden.
Voor nu dank voor je medewerking/hulp.

groet
Wim
Reputatie 2
Badge +8
Graag gedaan hoor Wim!

Mocht je nog vragen heb, weet je ons te vinden.

Groetjes,
Giulia

Reageer