News

Qbox stopt per 1-1-2019

• 22 oktober 2018
  • 85 reacties
  • 15543 keer bekeken

Toon eerste bericht

85 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @richie80 ,

Excuses dat het op zich laat wachten. Zojuist heb ik mijn collega gesproken, hij gaat je een mailtje sturen over de borg van de Qbox.

Groet,
Simon
Beste Qurrent, ik kom er nu via deze post achter waarom mijn Qbox niet meer werkt.... Blijkbaar geheel gestopt met deze dienst. Jammer zeg!!!!
Ik gebruikte de app regelmatig, en was me opgevallen dat ie al een paar weken storing had, maar helemaal gestopt wist ik echt niet. Heel jammer...

Ik heb nooit een mail hierover van Qurrent gehad, en kan blijkbaar ook mijn historische gegevens niet meer downloaden, alles is leeg...

Ik gebruik de Qbox al sinds 2013 en heb dus een schat aan historie erin zitten. Hoe kan ik mijn historische verbruiksgegevens alsnog krijgen van Qurrent???

Groet, JanPieter
Reputatie 4
Badge +8
Beste @Jan-Pieter,

Dat je niet bent geïnformeerd over de stop van de Qbox, is een fout van ons. Dit had natuurlijk moeten gebeuren, niet in de laatste plaats omdat je er al sinds het begin gebruik van maakt.

De data van de Qbox kunnen wij alleen nog gecodeerd leveren. Om dit inzichtelijk te maken, heb je IT-kennis nodig. Mocht je dit hebben, of iemand kennen die daar verstand van heeft, dan horen we dat graag en zullen wij de data naar je sturen.

Groet,
Tomer
Bedankt voor je reactie Tomer. Kun je mij de gegevens sturen?
Ik neem aan gecodeerd dat het in CSV achtig formaat is?

Alvast bedankt voor het sturen.
Met vriendelijke groet,
Jan-Pieter
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Jan-Pieter,

We gaan voor je kijken of dit nog mogelijk is!
Je hoort snel meer van ons.

Groet, Joost
Badge +3
Hoi, Is het al mogelijk, voor klanten met een Qurrentcontract, om de greenchoice-energiemonitor te gebruiken?

Zou wel heel coulant zijn om deze ter beschikking te stellen ipv de Qbox.

mvrgr,

Arie Markesteijn
Goed voorstel Arie Markesteijn👏🏽
Heb ik ook belangstelling voor.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @A.Markesteijn en @LuukvanderVeen.

Dank voor jullie berichten.

Het is alleen mogelijk van de BOKS gebruik te maken als je ook een energiecontract bij Greenchoice hebt. Helaas is het niet mogelijk om inzicht in je energieverbruik te krijgen via de BOKS als je nog geen Greenchoice-contract hebt.
Wat betreft het ter beschikking stellen uit coulance voor het uitfaseren van de Qbox, dit zal niet gebeuren. Klanten die recht hadden op uitbetaling van de borg (omdat zij nog steeds een energiecontract bij ons hebben), zoals @A.Markesteijn en @LuukvanderVeen, hebben dit reeds ontvangen. Je zou dit geld natuurlijk kunnen gebruiken voor het aanschaffen van een alternatieve energieverbruiksmanager.

Groeten,
Julian
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Jan-Pieter,

Helaas heb ik spijtig nieuws.
Mijn collega heeft gekeken of de data voor je nog beschikbaar was. Dit was helaas niet meer mogelijk om te verkrijgen. Mijn excuses hiervoor en de late reactie.

Groet, Simon
Da's wel heel droevig. Wat een tegenvaller!

Reageer