Beantwoord

Qbox verbruik wordt sinds 1 week niet goed weergegeven?

• 15 maart 2017
  • 9 reacties
  • 212 keer bekeken

Ik heb een Qbox solar, sinds 1 week worden de verbruiksgegevens niet goed weergegeven. Gister bijv, midden op de dag 0 verbruik, wel opbrengst. Dit is zowel in de app als online via de site.
Kortom ik vertrouw de gegevens niet.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 20 maart 2017, 16:58

Hoi Ron, de technische dienst heeft iets aangepast in de account. Kan je controleren of het weer goed wordt weergegeven?

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ron,

Ik heb de gegevens nagelopen en zie inderdaad op het moment dat je zonnepanelen veel opwekken, dat je verbruik dan niet meer doorkomt via de Qbox. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Hoeveel zonnepanelen heb je aangesloten?

Groeten van Tanja
HalloTanja,
Ik heb 8 panelen actief.
Het vreemde is dus dat het verbruik niet getoond wordt tijdens de opwek periode.
Ron
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ron, dan is het geen overbelasting. Ik ga dit doorsturen naar de Qbox expert. Deze is pas volgende week weer aanwezig. Zodra ik meer informatie heb zal ik het je direct laten weten.

Groeten van Tanja
Ik heb volgensmij hetzelfde, deze week regelmatig een verbruik van bijvoorbeeld -150 watt (huh een negatief verbruik?, ja echt) erg vreemd, maar het viel me inderdaad op dat dit alleen gebeurt als het erg zonnig is en de opbrengt door zonnepanelen hoog is.
Ik heb volgensmij hetzelfde, deze week regelmatig een verbruik van bijvoorbeeld -150 watt (huh een negatief verbruik?, ja echt) erg vreemd, maar het viel me inderdaad op dat dit alleen gebeurt als het erg zonnig is en de opbrengt door zonnepanelen hoog is.
Maar het vreemde is dat ik dit later niet terug kan vinden in de grafieken, het is alleen live te zien in de app.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Norg, bij jou is het een iets andere situatie. Je verbruik blijft namelijk wel binnenkomen ( dat zie je in het daggrafiek 's middags).

Alleen staat dit dan niet in het live overzicht.

Groeten van Tanja
Hoi Norg, bij jou is het een iets andere situatie. Je verbruik blijft namelijk wel binnenkomen ( dat zie je in het daggrafiek 's middags).

Alleen staat dit dan niet in het live overzicht.

Groeten van Tanja

Volgensmij begrijp je me niet: Bij live zie ik normaal wel het verbruik, alleen op een zeer zonnige dag als de opbrengst hoog is gaat mn vebruik naar negatieve waarden.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Norg, dankjewel voor de extra uitleg!

Je heb inderdaad dan wat Ron heeft maar dan alleen in het live grafiek. We zijn dit nog niet eerder tegen gekomen, ik wacht nog op terugkoppeling van de technische dienst.

Groeten van Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ron, de technische dienst heeft iets aangepast in de account. Kan je controleren of het weer goed wordt weergegeven?

Groeten van Tanja

Reageer