Vraag

Qbox verdwijnt?

• 11 november 2018
  • 7 reacties
  • 387 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Een kennis van mij kreeg onderstaande brief van jullie omtrent het verdwijnen van de Q-box. Waarom het ik hier geen bericht van ontvangen? Tevens ben in zeer ontevreden over jullie communicatie. Heb recentelijk 2x contact met jullie gehad over het niet kloppen van de gegevens op de app in relatie met de cijfers op Mijn Energie. Tot op heden heb ik daar geen antwoord op gehad.

Met vriendelijke groet,
G. Berkhoff

"Heel Nederland krijgt een slimme meter en dat is een goede ontwikkeling. Hierdoor hebben binnenkort alle Nederlandse huishoudens inzicht in hun energieverbruik. Het betekent alleen wel dat de meerwaarde van onze Qbox verloren gaat. Daarom hebben we, met pijn in ons hart, besloten vanaf 1 januari 2019 te stoppen met de Qbox.

Wat nu?
Volgens onze gegevens ben je in het bezit van een Qbox mono op het adres Leeuwerikweg 5 te Epe. Deze heb je op 3 november 2015 aangeschaft. Hiervoor heb je borg betaald. Dit betekent dat je een bedrag van €49 terug krijgt. Dit staat deze week op je rekening. We verrekenen dit bedrag met eventuele openstaande kosten.

Wat gebeurt er met mijn data?
Tot 1 januari kun je je verbruik gewoon uitlezen in Mijn Energie en je verbruiksgegevens downloaden. Daarna zie je geen verbruiksgegevens meer van de Qbox, ook geen historische. Mocht je ze willen opslaan, doe dit dan voor 1 januari.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Beste @GerritBerkhoff,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Vreemd dat je geen bericht hebt gekregen over het uitfaseren van de Qbox. Als trouwe klant die nog steeds energie van ons afneemt had je hier zeker van op de hoogte moeten worden gebracht.
Het lijkt er op dat dit door een systeemfout niet gebeurd is. Mogelijk heeft dit er mee te maken dat je in 2015 de Qbox en de Qbox Solar hebt aangeschaft en hier geen borg voor hebt betaald.
Omdat de garantieperiode van 2 jaar inmiddels achter de rug is wordt er daarom geen uitbetaling ter compensatie gedaan.

Echter, omdat je nog steeds energie van ons afneemt, heb ik zojuist gevraagd aan onze financiele afdeling gevraagd of we niet uit coulance een deel van het aanschafbedrag aan je kunnen vergoeden.
Zodra ik hier reactie op heb gekregen zal ik dit gelijk in deze topic aan je doorgeven.

Groeten,
Julian
Beste Julian,

Ik weet 100% zeker dat ik hiervoor borg heb betaald, dus graag het hele bedrag vergoeden en geen coulance regeling.
Ik vertrouw op een klantvriendelijke oplossing, ben een beetje klaar met jullie service niveau!
Wacht ook al weken op antwoorden op eerdere vragen (staan in jullie systeem) en ga mij oriënteren op een eventuele overstap. Ben er een beetje klaar mee!

Groet,

G. Berkhoff
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @GerritBerkhoff,

Je hebt in 2015 beide Qboxen aangeschaft, dus daar heb je geen borg betaald, maar de Qboxen gekocht. Mensen die voor 1 januari 2017 hun Qbox hebben aangeschaft krijgen in principe geen compensatie meer. Omdat je zo'n trouwe klant bent geweest heeft mijn collega Julian wel nog coulance aangevraagd voor je, zodat je toch een deel van de aanschafwaarde van ons terugkrijgt.

Verder moet ik je helaas mededelen dat er nog steeds gewerkt wordt om je problemen op te lossen omtrent de synchronisatie van de app en Mijn Energie.

Groet,

Fokke
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @GerritBerkhoff,

Zou je ons een screenshots kunnen sturen van wat je in de app ziet en in Mijn Energie? Zo kunnen wij kijken waar het verschil precies in zit en zodoende verhelpen.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Ook dat heb ik 2 jaar geleden gedaan meer tot op heden geen oplossing, jullie kennen het probleem maar kunnen het niet oplossen! Als volgende maand de qbox niet meer werkt kunnen we helemaal niets meer na zien of bijhouden. Een onvoldoende voor Qurrent!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @MoniqueFasel,

Ik heb begrepen dat we er momenteel gekeken wordt naar de werking van je Qbox, maar ik weet niet of dit eventueel doorgezet moet worden naar de IT-afdeling. Als dat wel het geval is dan kan ik niet garanderen dat het nog voor 1 januari is opgelost. Excuses voor de gang van zaken, ik ben het er mee eens dat we in de afhandeling van de Qbox problematiek in jouw geval een dikke onvoldoende hebben gescoord. Hopelijk lukt het nog de Qbox voor de laatste maand werkende te krijgen.

Groet,

Fokke
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Monique.

Zojuist heb ik je een e-mail gestuurd met meer informatie over de status van je Qbox (Solar).

Groet,
Julian

Reageer