Beantwoord

Qbox werkt na verhuizing niet meer

• 3 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 202 keer bekeken

Na onze verhuizing heb ik de Qbox in ons nieuwe huis op de slimme meter aangesloten (met het meegeleverde kabeltje) en opnieuw geactiveerd.
In het Qurrent profiel staat de box als "geactiveerd" met dagelijkse uitlezing. Het groene LEDje brandt op de Qbox.
Toch heb ik geen monitoring/uitlezing. Kan het zijn dat dit met de verhuizing te maken heeft en dus iets administratiefs is, of is er iets anders (technisch) aan de hand? In ons oude huis werkte de box met een draaischijfmeter en functioneerde altijd prima.
Ik heb de Qbox al diverse malen gereset, dit heeft helaas geen resultaat gehad.
Reeds 2 weken geleden telefonisch contact gehad met Qurrent. Ik zou teruggebeld worden, maar tot op heden blijft het stil vanuit Qurrent. Misschien dat reactie middels dit forum sneller gaat. Dus Qurrent: pls help!
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 15 oktober 2018, 12:45

Hoi Marieke.

Ik heb zojuist een firmware upgrade voor je Qbox uitgevoerd omdat je nieuwe slimme meter volgens mij van de allernieuwste firmware gebruik maakt (SMR 5.0).
Ik zie dat dit het gewenste effect heeft gehad en dat je Qbox inmiddels weer data doorgeeft.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Marieke,

Goed dat je ons hier ook hebt gevonden!

Ik zie inderdaad dat de Qbox geen verbruik meer uitleest. Ik heb daarom zojuist een reset uitgevoerd vanuit hier. Het verbruik zou binnen twee uur weer zichtbaar moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan horen wij dat graag. In dat geval moeten we opzoek naar een andere oplossing.

Groet,
Tomer
Beste Tomer,

Dank voor je reactie. Helaas blijven de grafieken en tabellen leeg..:(
Hopelijk heb je een andere oplossing.

Ik hoor t graag!
Alvast bedankt
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Marieke.

Ik heb zojuist een firmware upgrade voor je Qbox uitgevoerd omdat je nieuwe slimme meter volgens mij van de allernieuwste firmware gebruik maakt (SMR 5.0).
Ik zie dat dit het gewenste effect heeft gehad en dat je Qbox inmiddels weer data doorgeeft.

Groeten,
Julian
Dank je Julian, de Qbox doet het weer. Top!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Marieke,

Goed om te horen! Mocht er nog iets zijn, dan horen we het graag :)

Groet,
Tomer

Reageer