Beantwoord

Qbox werkt niet na activatie en installatie?

• 21 januari 2017
  • 6 reacties
  • 402 keer bekeken

Goedendag,
ik heb de Qbox geninstalleerd maar ik zie geen gegevens tevoorschijn komen. Ik heb de Qbox geactiveerd maar het lampje blijft groen knipperen. Kan iemand me helpen?
Met vriendelijke groeten, Bastiaan Sponton.
icon

Beste antwoord door Niels van Qurrent 24 januari 2017, 10:19

Goedendag,
ik heb de Qbox geninstalleerd maar ik zie geen gegevens tevoorschijn komen. Ik heb de Qbox geactiveerd maar het lampje blijft groen knipperen. Kan iemand me helpen?

Beste BassPonton,

De reden dat je nog geen gegevens ziet in de grafieken komt niet door de brakke applicatie 😉 maar doordat je meter bij ons nog niet bekend is.

Dit is een onderdeel van de complete Qbox activatie, waardoor de activatie niet voltooid is.
Omdat jouw Qbox momenteel deels geactiveerd is, wil ik je vragen om een duidelijke foto van je meter op te sturen in reactie hierop of door een email te sturen naar vraag@qurrent.nl.

Zodra de Qbox is geactiveerd zal de data binnen 2 uur zichtbaar worden in de grafiek.

Groeten,

Niels
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Probeer eens de qbox te restten. in de browser zoeken op 'qbox reset' krijg je de uitleg hoe de qbox gereset moet worden.
Ja deze suggestie heb ik nu ook als antwoord op mijn vraag ontvangen, maar volgens mij is het probleem met name Mijn energie en de app behoorlijk brak zijn. Het is 2017... zo moeilijk is het toch niet om een beetje een fatsoenlijk functionerend dashboard te maken?
Op z'n minst lijkt het me handig om ergens in de klantenportal te kunnen zien of de Qbox naar behoren werkt, en zo niet wat het probleem is?? (Geen verbinding met Qbox, Qbox heeft geen verbinding met de energiemeter, ...)
Het ziet er inderdaad een beetje brak uit. Zal het resetten straks proberen. Bedankt voor de antwoorden
Reputatie 2
Badge +4
Goedendag,

Beste BassPonton,

De reden dat je nog geen gegevens ziet in de grafieken komt niet door de brakke applicatie 😉 maar doordat je meter bij ons nog niet bekend is.

Dit is een onderdeel van de complete Qbox activatie, waardoor de activatie niet voltooid is.
Omdat jouw Qbox momenteel deels geactiveerd is, wil ik je vragen om een duidelijke foto van je meter op te sturen in reactie hierop of door een email te sturen naar vraag@qurrent.nl.

Zodra de Qbox is geactiveerd zal de data binnen 2 uur zichtbaar worden in de grafiek.

Groeten,

Niels
Beste Niels,

hierbij de foto. Hoop dat het lukt.

Groet, Bastiaan
Reputatie 2
Badge +4
Beste Niels,

hierbij de foto. Hoop dat het lukt.

Groet, Bastiaan
\

Beste Bastiaan,

Bedankt voor de foto, de meter is gekoppeld en de Qbox geactiveerd.
Binnen 2 uur dien je real-time inzicht in het verbruik te hebben.

Veel plezier met het monitoren van de energie!

Groeten,

Niels